handdator

Visa fullständig version : muskelrnas vikt


sockerkakan
2011-04-30, 09:08
Har gått upp ca 3 kg och är lite rädd att det är i fett och inte muskler, jag ser dock ingen skillnad, varken positivt eller negativt... Vill lixom inte använda "muskler väger mer än fett" som en ursäkt för min uppgång för tänk om det inte är så. Jag kör 1 h kondition och 30 min styrka/ 3 ggr i veckan. Dock äter jag ganska dåligt, fast aldrig mer än 2000 kcal. Jag är tjej så det gör också att jag tvekar lite på att vikten är muskler och inte fett eftersom vi har otroligt mycket svårare att bygga muskler än killar. Men vad tor ni? :confused:

Spridis
2011-04-30, 09:16
Vilken tidsram pratar vi om? Har du ätit salt mat som bundit vätska? 3kg muskler kräver gediget arbete i gymmet.

kettlebellGuden
2011-04-30, 09:28
Du får be någon mäta och estimera lean body mass.

mn8eii
2011-04-30, 10:20
Spelar det någon roll ifall du inte ser någon skillnad estetiskt? Fortsätt som du gör, skippa vågen och använd spegeln istället. Börjar resultatet se negativt ut så justerar du därefter, tycker du om förändringarna du ser då fortsätter du på samma väg.

sockerkakan
2011-04-30, 11:28
Vilken tidsram pratar vi om? Har du ätit salt mat som bundit vätska? 3kg muskler kräver gediget arbete i gymmet.

två månader och jag älskar salt mat ^^

Spridis
2011-04-30, 12:54
två månader och jag älskar salt mat ^^

Då är det vätska (eller fett) för på två månader går man inte upp 3 kg i muskelmassa.