handdator

Visa fullständig version : Jag vill tävla i strongman 2015, men är en dvärg!


Rikard Jansson
2011-04-29, 17:59
Har alltid varit intresserad av strongman, verkligen en hardcåre sport så att säga. Blod och allt det ^^ Men såg dock förra sensommaren tror jag en tävling i Säffle där den kortaste killen blev resultatlös i en gren (När man lyfter en rund sten över en bom på typ 1.50) trots att han i övrigt inte på något vis var svagast eller lättast, vilket gjorde att jag blev väldigt nedslagen.

Är det hopplöst att ta sig någonstans inom strongman om man är som jag 172-174 cm? Kan jag fortfarande växa kanske 6 cm om jag äter som fan? :) Allt annat är lätt fixat, är säker på att jag kan äta upp mig till 130 kg och träna bålen och benen och allt det.

emi23j
2011-04-29, 18:03
Lyssna inte på folk som säger att det inte går. Bevisa istället att det går. Man kommer ingenstans i livet om man skall lyssna på alla nej-sägare.

If there is a will there is a way det är mitt motto. Sen kanske alla inte har generna att ta sig till världseliten men det är en annan femma.

Pintan
2011-04-29, 18:05
Har alltid varit intresserad av strongman, verkligen en hardcåre sport så att säga. Blod och allt det ^^ Men såg dock förra sensommaren tror jag en tävling i Säffle där den kortaste killen blev resultatlös i en gren (När man lyfter en rund sten över en bom på typ 1.50) trots att han i övrigt inte på något vis var svagast eller lättast, vilket gjorde att jag blev väldigt nedslagen.

Är det hopplöst att ta sig någonstans inom strongman om man är som jag 172-174 cm? Kan jag fortfarande växa kanske 6 cm om jag äter som fan? :) Allt annat är lätt fixat, är säker på att jag kan äta upp mig till 130 kg och träna bålen och benen och allt det.
172-174 är ju knappast en dvärg! Driver du?
Om du kan växa beror på hur gammal du är, och hur långt du kommit i puberteten.
Dessutom var det en (1) gren. Tycker knappast att du ska ge upp din dröm bara för att en gren kommer vara extra jobbig och svår.

Spartansk
2011-04-29, 18:06
Jag tycker det är ascoolt med starka dvärgar.

http://blog.reddwarfmedia.com/wp-content/uploads/2011/01/battle-dwarf.jpg

Rikard Jansson
2011-04-29, 18:07
Kanske borde satsa ändå? Och fan Spartansk, ritade du den i paint just nu ? ;)

Spartansk
2011-04-29, 18:08
Kanske borde satsa ändå? Och fan Spartansk, ritade du den i paint just nu ? ;)

Nej, hittade den på google! :D

Och ja, du ska satsa! :)

emi23j
2011-04-29, 18:10
Kanske borde satsa ändå? Och fan Spartansk, ritade du den i paint just nu ? ;)

Helt klart! :hbang::thumbup:

cero
2011-04-29, 18:13
Lyssna inte på folk som säger att det inte går. Bevisa istället att det går. Man kommer ingenstans i livet om man skall lyssna på alla nej-sägare.

If there is a will there is a way det är mitt motto. Sen kanske alla inte har generna att ta sig till världseliten men det är en annan femma.

Vilja i all ära. Men man måste vara realistisk.

Med det sagt, så vet jag inte om du har någon chans att tävla i strongman eller inte.

z_bumbi
2011-04-29, 18:15
Det finns ett par stycken som tävlat i 105:an som är runt din längd och även om jag bland annat sett ett exempel på att ett ovanligt sätt att använda huvudet (atlas stenar går uppenbarligen att lyfta med pannan) så har det i alla fall funkat för dem.

Spartansk
2011-04-29, 18:16
Finns det någon realistisk möjlighet att de kommer införa viktklasser i Strongman i framtiden? Bara en tanke. I så fall skulle ju "dvärgar" kunna hävda sig.

z_bumbi
2011-04-29, 18:17
De har redan viktklasser.

Spartansk
2011-04-29, 18:20
En snabb googling avslöjade att viktklasserna brukar vara -75kg, -85kg, -100kg, -125kg och +125kg. Då förstår jag inte varför en 174-centimeterskille inte skulle kunna bli något stort, i -75 måste väl ändå de flesta vara kortare? Eller tänker jag fel?

Grazzafukkinrazzi
2011-04-29, 18:26
Haha, Rikard Jansson - ansiktstatuerad strongman med guldtänder som tävlar i boxning och har världsrekord i bänkpress!

Linjedomarn
2011-04-29, 18:26
Jag skulle i alla fall bli inspirerad eftersom jag själv är kort:)

Rikard Jansson
2011-04-29, 18:30
Haha, Rikard Jansson - ansiktstatuerad strongman med guldtänder som tävlar i boxning och har världsrekord i bänkpress!

Word ;)

emi23j
2011-04-29, 18:30
Vilja i all ära. Men man måste vara realistisk.

Med det sagt, så vet jag inte om du har någon chans att tävla i strongman eller inte.


Jag har själv inte så stor koll på strongman och vad som krävs.

Men man vet ALDRIG om man kan bli någonting inom någon sport/idrott innan man har gjort en seriös satsning. Visst chansen att lyckas kanske är mindre om man är kort, men det finns för det alltid undantag från normen.

JimmyJoe
2011-04-29, 18:50
go for it!

Morrris
2011-04-29, 18:54
Jag kommer vara i Säffle nästa helg. Vill du besöka Starkemangymmet kan du höra av dig.

Matsa
2011-04-29, 19:08
Det finns ett par stycken som tävlat i 105:an som är runt din längd och även om jag bland annat sett ett exempel på att ett ovanligt sätt att använda huvudet (atlas stenar går uppenbarligen att lyfta med pannan) så har det i alla fall funkat för dem.

Att lyfta Atlassten medelst panna låter hardcore så det förslår. :)

Det är ju en kille på ungefär den längden som brukar träna med Årsjö och Rosell. Jag kommer inte på vad han heter och jag tror inte han har gjort många tävlingar men jag tror det har gått ok för honom. Vet du vem jag menar?

Deceiver85
2011-04-29, 19:12
Ja, va fan, kan Fred Åström (http://nojestorget.se/index.php/9847_Wiking-Power-AstrOm.html) vara Strongman så varför inte...

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10637800/210/normal/a158c815e355b/%22Det+%C3%A4r+f%C3%B6rtal%22

Cedes
2011-04-29, 20:22
Hur gammal är du?

Rikard Jansson
2011-04-29, 20:42
hur gammal är du?

18 :)

Rikard Jansson
2011-04-29, 20:42
Jag kommer vara i Säffle nästa helg. Vill du besöka Starkemangymmet kan du höra av dig.

Nästa helg som i sjunde maj när det är S2?

Morrris
2011-04-29, 20:43
Nästa helg som i sjunde maj när det är S2?

Vill du lyckas med oddsen mot dig gäller det att offra sig lite!

limenka
2011-04-29, 20:45
Vill du lyckas med oddsen mot dig gäller det att offra sig lite!

När åker du till säffle igen, förutom nästa helg då?

Rikard Jansson
2011-04-29, 20:45
Vill du lyckas med oddsen mot dig gäller det att offra sig lite!

S2 håller ju inte på hela dagen :) (tror jag , 77 lyftare wtf?) Du kommer väl och kollar på mig och Farre? Så kan vi ju dra efter :)

Morrris
2011-04-29, 20:51
S2 håller ju inte på hela dagen :) (tror jag , 77 lyftare wtf?) Du kommer väl och kollar på mig och Farre? Så kan vi ju dra efter :)

S2 = Serieomgång 2?

Jo, jag kommer vara på plats. Så kan vi göra.

limenka
2011-04-29, 21:02
S2 håller ju inte på hela dagen :) (tror jag , 77 lyftare wtf?) Du kommer väl och kollar på mig och Farre? Så kan vi ju dra efter :)

S2 = Serieomgång 2?

Jo, jag kommer vara på plats. Så kan vi göra.

Jag är nog på och drar efter.

Rikard Jansson
2011-04-30, 09:50
Svar på att jag sa att jag skulle köpa en slägga (för träning på däck) av min morsas sambo; "Nej det ska du inte. Jävla jål." (löjlerier) Jag tror bara han är sur för han försökte sig på däckvält i torsdags och hade sönder något i handen

cc4
2011-04-30, 10:01
Internationellt är det så gott som omöjligt med din längd då allt ska lyftas så förbannat högt. Men innom sveriges gänser kan du definitiv hävda dig. Joakim Karlsson är 167cm om jag minns rätt och han är en av dom bästa i sverige starkaste man -105kg och han lyckas även komma åtta i tungvikten förra året.

Ett klipp fårn förra årets prisutdelning.
_jCTuOC0GLw

En snabb googling avslöjade att viktklasserna brukar vara -75kg, -85kg, -100kg, -125kg och +125kg. Då förstår jag inte varför en 174-centimeterskille inte skulle kunna bli något stort, i -75 måste väl ändå de flesta vara kortare? Eller tänker jag fel?

Det är bara Rune Andersson som arangerar tävlingar med dom viktklasserna, vill du tävla oftare än en gång om året så strunta i dom viktklasserna. Dom är dock väldigt bra som nybörjar tävling så väger du tex 83kg ska du självklar ställaupp i -85an men stanna inte där.

Rikard Jansson
2011-04-30, 10:07
Lite längre än 167 är jag ju åtminstone :) Kanske får ha på sig klackskor? haha

Mapa
2011-04-30, 10:13
Ja, va fan, kan Fred Åström (http://nojestorget.se/index.php/9847_Wiking-Power-AstrOm.html) vara Strongman så varför inte...

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10637800/210/normal/a158c815e355b/%22Det+%C3%A4r+f%C3%B6rtal%22


Gren 1 Bilskottkärra eller Dead lift Hold

Fredrik skall lyfta bakdelen på en personbil så att bakhjulen lättar från marken.
Om möjligt skall han skjuta bilen framåt.

HAHAHAH. sen va han dum nog att prova om någon i publiken ville prova. det va ungefär som att marka 120-130kg. jag gjorde 25 har jag för mig. utan någon vidare ansträngning...

edit: är det inte meningen att bilen ska backa upp på dem där pinnarna så man lyfter hela? hahaha. tack deceiver för att du påminde mig om 2009s största luls

VIIIKING POWER!!! EEEEÄÄN TIILLLL
6CERJc5iHYY

Rikard Jansson
2011-04-30, 10:18
Haha men vafan! ^^

z_bumbi
2011-04-30, 10:28
Det är ju en kille på ungefär den längden som brukar träna med Årsjö och Rosell. Jag kommer inte på vad han heter och jag tror inte han har gjort många tävlingar men jag tror det har gått ok för honom. Vet du vem jag menar?

Se nedan.

Joakim Karlsson är 167cm om jag minns rätt och han är en av dom bästa i sverige starkaste man -105kg och han lyckas även komma åtta i tungvikten förra året.

cc4
2011-04-30, 10:39
Hahaha en klassiker.
Tyvärr så såg jag honom inte på en enda tävling förra året vet inte om han lagt av för han brukar vara med överallt, vore synd för han är ganska underhållande.

Här böjer han en teflonpanna.
s4nu_cpSWKU

Han är med i programmet fantastiska nöjen där han bland annat har en strongman uppvisning.
http://www.tv3play.se/play/227264/?autostart=true

Finna ett klipp när han är med i talang men hittar inte det, någon som vet var det finns?

tntballe
2011-04-30, 10:48
[QUOTE=Mapa;5023619]HAHAHAH. sen va han dum nog att prova om någon i publiken ville prova. det va ungefär som att marka 120-130kg. jag gjorde 25 har jag för mig. utan någon vidare ansträngning...

edit: är det inte meningen att bilen ska backa upp på dem där pinnarna så man lyfter hela? hahaha. tack deceiver för att du påminde mig om 2009s största luls

VIIIKING POWER!!! EEEEÄÄN TIILLLL
YT]6CERJc5iHYYQUOTE]

Hahaha, är det ens så mycket som lyfts med sån extrem hävarm :)

Larsa_wee
2011-04-30, 10:59
Klart du kan börja tävla i strongman, Jag själv 20år gammal började för ca 1år sen. ca 177lång. Kom på en 6e plats i Sveriges Starkaste Man -105. Längden är inga problem alls om du ska tävla i sverige. Så börja tävla ! Det är en grymt rolig sport *flex*

Rikard Jansson
2011-04-30, 11:01
Klart du kan börja tävla i strongman, Jag själv 20år gammal började för ca 1år sen. ca 177lång. Kom på en 6e plats i Sveriges Starkaste Man -105. Längden är inga problem alls om du ska tävla i sverige. Så börja tävla ! Det är en grymt rolig sport *flex*

Låter ju skitbra ^^ Får börja packa på mig vikt efter nyår, så upp från 74-105 på 2-3 år :)

bearwolf
2011-04-30, 11:50
Fan nu blir juh jag också pepp, har alltid haft det i bakhuvudet att vilja prova på någon strongman tävling...
började träna sen också, vid 25 års ålder, och är nu 27 så jag har alltid tänkt att det varit kört ändå. Men nu ska jag fan iaf kanske prova mest för skojjs skull :)

Larsa_wee
2011-04-30, 13:20
Till er som är sugen , PROVA ! :D finns inget mer skoj. Trevligt folk ute på tävlingarna och ofta bra drag i publiken jämnfört med andra sporter.

Larsa_wee
2011-04-30, 13:21
Låter ju skitbra ^^ Får börja packa på mig vikt efter nyår, så upp från 74-105 på 2-3 år :)

Jajjemän blir kanon det :) du får se till o pressa saker över huvet och börja nöta rejält me marklyft *flex*

Matsa
2011-04-30, 13:31
Se nedan.

Yep, poletten trilla ned när jag såg filmklippet. Visste däremot inte att han var så pass bra. Åtta i tungvikten när man själv väger runt 100 är ju inte dåligt.

Mapa
2011-04-30, 17:26
Hahaha en klassiker.
Tyvärr så såg jag honom inte på en enda tävling förra året vet inte om han lagt av för han brukar vara med överallt, vore synd för han är ganska underhållande.

Här böjer han en teflonpanna.
[yt]s4nu_cpSWKU[/yt......

Han är med i programmet fantastiska nöjen där han bland annat har en strongman uppvisning.
http://www.tv3play.se/play/227264/?autostart=true

Finna ett klipp när han är med i talang men hittar inte det, någon som vet var det finns?

HHAHAHAHHA varför gick han och tog 2kgs hanteln?!?!?! det fanns ju lite iaf upp mot 40-50kg såg det ut som? vilken pajas han är. jag har sett honom dra väldigt höga rackpulls på ökk med bara 15kakor på stången.. och ett par femmor tror jag det va. jag fick det iaf till 210.. sen kommer det någon räcka och säger woaw, hur mycket är det. och the viking säger stolt "260!!!11"

MaQue
2011-04-30, 18:20
På alla de tävlingar jag varit med på, och har hört om, är det 2 viktklasser som gäller. Egentligen bara en om man vill vara petig, men beachjägarna säger annat ;)

-105 och +105 är det som gäller på merparten av tävlingarna.

Enda gången du lider av längden är i stenarna och powerstairs vad jag kan komma på.

Kör hårt och anmäl dig på så många tävlingar du kan!

Iron claw
2011-04-30, 20:59
Jajjemän blir kanon det :) du får se till o pressa saker över huvet och börja nöta rejält me marklyft *flex*

Press över huvud och mark? Är det där fokuset bör ligga i träningen inför första strongmantävlingen?

Morrris
2011-04-30, 21:01
Press över huvud och mark? Är det där fokuset bör ligga i träningen inför första strongmantävlingen?

Släng in frontböj och styrkevändningar också.

cc4
2011-05-01, 13:20
HHAHAHAHHA varför gick han och tog 2kgs hanteln?!?!?! det fanns ju lite iaf upp mot 40-50kg såg det ut som? vilken pajas han är. jag har sett honom dra väldigt höga rackpulls på ökk med bara 15kakor på stången.. och ett par femmor tror jag det va. jag fick det iaf till 210.. sen kommer det någon räcka och säger woaw, hur mycket är det. och the viking säger stolt "260!!!11"

För om han hade tagigt en tyngre hantel hade han inte kunnat säga "This is grose, it´s easy for me" hahaha
Min personliga favorit är när han har uppvisning i fatastiska nöjen och dom intervjuar en tjej som väldigt imponerad säger "Jag fattar inte hur man kan vara så stark" efter att han gjort ett rep i cardeadlift.

Iron claw
2011-05-01, 18:05
Släng in frontböj och styrkevändningar också.

ok. Andra bra/nödvändiga övningar? hur tränar ni tex greppet?

Larsa_wee
2011-05-01, 20:35
ok. Andra bra/nödvändiga övningar? hur tränar ni tex greppet?

Tex, Kronlyft, Barholds. Alltid nöta marklyft utan remmar osv. Sen även nöta tex farmers walk om man har möjlighet.

Rikard Jansson
2011-05-01, 20:37
Kör i dagsläget; däckvält, farmers walk med 20 kgskakor (ska skaffa ibalkar), barholds i fingerspetsarna typ 100 kg, CoC-grippers, frontböj, knäböj, bänk, roddövningar, militärpressar och pushpressar, ska även börja med slägga på däck och kast med bildäck, några mer tips? Edit; och mark, utan remmar givetvis, samt kronlyft ibland, inte heller då remmar

Morrris
2011-05-01, 20:43
Kör i dagsläget; däckvält, farmers walk med 20 kgskakor (ska skaffa ibalkar), barholds i fingerspetsarna typ 100 kg, CoC-grippers, frontböj, knäböj, bänk, roddövningar, militärpressar och pushpressar, ska även börja med slägga på däck och kast med bildäck, några mer tips? Edit; och mark, utan remmar givetvis, samt kronlyft ibland, inte heller då remmar

Satsa på att bli stark så länge. Frontböj, markvarianter och pressar över huvudet. Ingen ide att bana in fel rörelsemönster i de mer teknikkrävande grenarna.

Rikard Jansson
2011-05-02, 19:03
Någon som vet vart man kan få tag i atlasstenar runtomkring Säffle? :)

Morrris
2011-05-02, 19:35
Någon som vet vart man kan få tag i atlasstenar runtomkring Säffle? :)

Börja träna på starkeman. De har från 80 till 160.

Iron claw
2011-05-02, 21:25
Satsa på att bli stark så länge. Frontböj, markvarianter och pressar över huvudet. Ingen ide att bana in fel rörelsemönster i de mer teknikkrävande grenarna.

Men strongman handlar väl inte bara om råstyrka. "Arbetskapacitet" är väl oxå ganska viktig, typ att under en längre period lyfta/bära tungt? Hur tränar ni på det?

ChrisDEFC
2011-05-02, 21:45
Jag och en polare är grymmt sugna på att ta en dagstur ner till Säffle för att prova på. Vi är inte några supermänniskor men vill ändå testa. Någon som vet hur det fungerar med öppettider och om vem som helst får träna där, kostar det nått i inträde och har de någon hemsida?

Morrris
2011-05-03, 05:15
Jag och en polare är grymmt sugna på att ta en dagstur ner till Säffle för att prova på. Vi är inte några supermänniskor men vill ändå testa. Någon som vet hur det fungerar med öppettider och om vem som helst får träna där, kostar det nått i inträde och har de någon hemsida?

PMa så ska vi nog kunna fixa något. Nej, någon hemsida finns inte...

Morrris
2011-05-03, 05:16
Men strongman handlar väl inte bara om råstyrka. "Arbetskapacitet" är väl oxå ganska viktig, typ att under en längre period lyfta/bära tungt? Hur tränar ni på det?

Naturligtvis, det görs i de grenspecifika övningarna.

Edit: Kanske ska säga att jag inte sysslar med Strongman sj.

Arne Persson
2011-05-03, 07:12
165 cm...http://www.btinternet.com/~philip.j.wright/stumpypage.htm

filmjölk
2011-05-03, 09:21
Jörgen Ljungberg tävlade på WSM utan att vara vare sig lång eller särskilt tung. Bara jäkligt stark.

kettlebellGuden
2011-05-03, 09:57
Klart du ska satsa på strongman... Kommer du att bli världens starkaste man? Det är inte jättesannolikt.. krävs nog lite tur i genetiska lotteriet och extra bra havregryn. Kommer du att ha roligt och lära dig en jävla massa? Lätt!

Rikard Jansson
2011-05-03, 09:59
Sveriges starkaste man räcker ;)

Spartansk
2011-05-03, 10:00
Tränar man strongman lär man ju bli jävligt funktionellt stark. Jag skulle tro att strongmen slår både tyngdlyftare och styrkelyftare på fingrarna när det gäller att kånka ris i skogen eller vinna ett krogslagsmål. Bara det är ju en trevlig anledning att börja med det.

Rikard Jansson
2011-05-03, 10:02
Tränar man strongman lär man ju bli jävligt funktionellt stark. Jag skulle tro att strongmen slår både tyngdlyftare och styrkelyftare på fingrarna när det gäller att kånka ris i skogen eller vinna ett krogslagsmål.

Det tror jag med. :) Det finns ju även element av uthållighet i strongman, något som är fullkomligt irrelevant i SL/OL

Samt att det är mycket mer blod och smärta! Verkar som om ingen gren är smärtfri på något vis, vid första däckvältet blödde jag ur minst 4 nagelband, och efter Farmers Walk blödde jag ur båda händerna, skulle tro att man vid stocklyft också får en massa blåmärken, samt att man skrapar upp underarmarna vid atlasstenar ^^ Likeylikey

the_matsson
2011-05-03, 10:07
Samt att det är mycket mer blod och smärta! Verkar som om ingen gren är smärtfri på något vis, vid första däckvältet blödde jag ur minst 4 nagelband, och efter Farmers Walk blödde jag ur båda händerna, skulle tro att man vid stocklyft också får en massa blåmärken, samt att man skrapar upp underarmarna vid atlasstenar ^^ Likeylikey


*drool* Det där lät inte så dumt...

Rikard Jansson
2011-05-03, 10:11
Bör påpekas att det inte var efter första vältet jag blödde, utan efter första gången det tränades, d.v.s. efter typ 40 vält. :)

Det handlar nog lite om mentalitet, på samma sätt som att man måste vara rätt lat och chill för att kunna styrkelyfta och ha lite damp för kampsport och ja.. alla vet ju hur fitnesspersoner är, så måste man vara lite dum i huvudet för strongman :) (Obs, inte helt allvarlig)

kettlebellGuden
2011-05-03, 10:16
Hur funktionellt det nu är att bära saker i skogen och slåss på krogen är ju diskutabelt...

Rikard Jansson
2011-05-03, 10:19
Hur funktionellt det nu är att bära saker i skogen och slåss på krogen är ju diskutabelt...

Jag bor bredvid ett ställe där de fällt typ 1000 träd nyligen, kommer ta flera år att röja ^^ Och om inte slåss på krogen så åtminstone försvara sig? ;) Det är ju funktionellare än att inte få med sig ett dyft från träningen till vardagen... No offence, men jag skulle påstå att strongman är mer funktionellt än kettlebells och crossfit ;O ;O :)

(Även för snickrande, bilmekande, och för att allmänt bryta i saker så tror jag på strongman)

Spartansk
2011-05-03, 10:21
Hur funktionellt det nu är att bära saker i skogen och slåss på krogen är ju diskutabelt...

Okejdå. Men om man är riktigt all-round-uthållighetsstark och rörlig så kan man hålla varenda ställning i Kama Sutra i timtal. Det är funktionellt!

kettlebellGuden
2011-05-03, 10:23
No offence, men jag skulle påstå att strongman är mer funktionellt än kettlebells

Det beror väl iofs helt på vad du gör med dina kettlebells? Lite som att säga "strongman är mer funktionellt än skivstänger/traktordäck/whatever" ;)

Okejdå. Men om man är riktigt all-round-uthållighetsstark och rörlig så kan man hålla varenda ställning i Kama Sutra i timtal. Det är funktionellt!

jag är mycket skeptisk till ordet funktionell. that's all. Beror ju helt på vilken funktion man ska ha det till. osv.

the_matsson
2011-05-03, 10:24
Slåss på krogen är bara funktionellt om man gör det på balansboll.

kettlebellGuden
2011-05-03, 10:28
Jag fick reklam i min mejl på specialerbjudande på gymstick. Det verkar jäfligt funktionellt det med. Pinne med snöre. Good shit!

http://elinilsson.blogg.se/images/2011/gymstick_145325956.jpg säkert grejt för strongman.


När börjar strongmanträningen? Kommer det att gå att följa i journalen?

Rikard Jansson
2011-05-03, 10:32
Jag fick reklam i min mejl på specialerbjudande på gymstick. Det verkar jäfligt funktionellt det med. Pinne med snöre. Good shit!

[IG]http://elinilsson.blogg.se/images/2011/gymstick_145325956.jpg[/IMG] säkert grejt för strongman.

När börjar strongmanträningen? Kommer det att gå att följa i journalen?

Den verkar krånglig och inte alls hållbar :( Börjar seriösare nästa vecka, bara provat lite i torsdags och igår :) Journallänk är "click me" i signatur ^^

the_matsson
2011-05-03, 10:37
Kommer följas, för inspiration!

spange
2011-05-27, 23:13
Bump! såg just en strongman på 171 cm tävla med de stora grabbarna på eurosport, Patrik Baboumian hette han och var rätt brutal..

hidden
2011-05-28, 00:45
Bump! såg just en strongman på 171 cm tävla med de stora grabbarna på eurosport, Patrik Baboumian hette han och var rätt brutal..

LOL! Han är fan i mig en vegetarian. "Patrik Baboumian is known as one of the strongest vegetarians of the world."

"Patrik currently holds the world log lift record in the 105k-category (165 kg), as well as the German heavyweight loglift record (180 kg) and the title of "Strongest Man of Germany" (105 kg division)"

Från wiki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Baboumian

spange
2011-05-28, 08:30
LOL! Han är fan i mig en vegetarian. "Patrik Baboumian is known as one of the strongest vegetarians of the world."

"Patrik currently holds the world log lift record in the 105k-category (165 kg), as well as the German heavyweight loglift record (180 kg) and the title of "Strongest Man of Germany" (105 kg division)"

Från wiki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Baboumian

haha, lär gå åt mkt kvarg där då :D sponsored by lidl