handdator

Visa fullständig version : Ökar.. sen minskar??


kellarsp0ket
2003-12-02, 20:15
Var med om nåt otroligt irriterande idag.. gjorde för ovanlighetens skull så att ja mätade muskelgruppen ja tränat igår kväll , i detta fall armar, två gånger idag..
Jag blev skit glad när jag imorse såg att dom hade ökat hela 0,5cm från 35,5 till 36.. fick nästan en shock.. speciellt då jag alltid haft svårt å lägga på mig nåt alls.
sen när jag mäter dom på eftermiddan så har dom krympt igen.. :insane: tbx till va dom var innan ja tränade dom. Hur fasen går d till på så kort tid? har ju skött min kost idag.. kanske gått en kvart längre än tänkt max mellan nån måltid. :confused:

Mitt kostupplägg från igår kväll å idag:

Eft. träning: protein + russin.
30-40 min senare: Kyckling,ris, multivitamin
Innan läggdags: gröt, protein (70-80gram)
Frukost: yoghurt, allbran, protein, multivitamin, olivolja.
Mellanmål: Äpple, avocado, 1 burk kesella.
Lunch: Lax, ris, macka
Mellanmål #2: Yoghurt, allbran.
... sen behöver ja väl inte skriva resten..
tycker inte att d kan va överträning, då jag faktiskt tagit d lugnt på sistone. Tränade väldigt intensivt igår, intensivare än vanligt å ja tyckte d gick skitbra.. var starkare än ja brukar va oxo.
Jaja.. är ett mysterium för mig iaf.

kharon
2003-12-02, 20:26
Kan bero på felmätning eller så kanske muskeln var mer blodfylld än vanligt..

Skulle det inte vara skönt om armen kunde växa 0.5 cm på en dag? På en månad skulle man kunna växa 15cm...

:bpump: :D

Karl_alfred
2003-12-02, 20:30
Varför mäter du så ofta?

Man växer inte speciellt mycket på några timmar.

miffo
2003-12-02, 20:32
det där är inget ovanligt och inget att bry sej om, ökningar kommer i perioder och det kan variera från dag till dag

kellarsp0ket
2003-12-02, 20:33
Hehe.. felmätning var d då inte.. eftersom jag alltid kontrollmäter åtminstone en gång. ;) Men ja.. nåt var d iaf. :confused: Kan ju iof varit blodet eftersom jag va ute å cyklade en bit in till stan å tbx innan.. men en halv jädra centimeter?? yäyä.. :rolleyes: Pumpa på! ..antar jag. :P
Å, ja, så underbart d vore.. :D

kellarsp0ket
2003-12-02, 20:34
Karl_Alfred>> som jag sa: "för ovanlighetens skull".. betyder ju att jag inte mäter så ofta jämt. :) Typ aldrig.

Var ju troligast därför jag blev så förvånad oxo.. eftersom jag aldrig mätt så ofta förut, å därför aldrig upplevt detta heller.

Karl_alfred
2003-12-02, 20:44
ok

Pez
2003-12-02, 22:20
Originally posted by kellarsp0ket
Hehe.. felmätning var d då inte.. eftersom jag alltid kontrollmäter åtminstone en gång. ;) Men ja.. nåt var d iaf. :confused: Kan ju iof varit blodet eftersom jag va ute å cyklade en bit in till stan å tbx innan.. men en halv jädra centimeter?? yäyä.. :rolleyes: Pumpa på! ..antar jag. :P
Å, ja, så underbart d vore.. :D

Klart som sjutton att är pg av att du tränade kvällen innan - du har lite pump/tryck i muskeln, svullen.. 0.5cm är inte speciellt mycket då. Mina ben är t.ex 1-3 cm större ett par dar efter benpasset.

Det är som att mäta armarna direkt efter ett pass och sen bli ledsen över att dom minskat 4cm 2 timmar senare... du tänker för mycket. :D

/pez