handdator

Visa fullständig version : Frågor angående Bulk!


albib
2011-04-28, 10:36
Har en fråga angående bulk!

Har snart gjort 12 veckors deff enligt PF och det har givit mig bra resultat enligt mig för att vara första gången jag deffar.

Jag har bara en fråga angående sommaren; Jag hade i tanke först innan jag började min deff att jag skulle ligga på kaloribalans i juni,juli augusti för att bara vara deffad under sommaren men nu har jag ett sånt oehört sug efter mer massa och känner att jag vill bara ha mer =)

Jag har nu tänkt att jag skulle Bulka, juni juli augusti istället enligt PF, strikt och fint ligga på 500kcal överskott, absolut ingen grisbulk utan bra kosthållning.

Frågan är vilket som ger mest resultat, vad man tjänar mest massa på ???
Fin kaloribalans över sommaren och sen övergå till Bulk ELLER köra fin bulk över sommaren och sen deffa i höst för att sen övergå till bulk igen..

Träningen & kosten kommer ske lika strikt som alltid.

Vad händer om man vill korta ner Bulk/Deff-perioderna till låt oss säga 6/2veckor? 6 veckor Bulk för att gå upp omkring 2kg för att sedan deffa bort 1kg. Hinner kroppen ställa om vid såhär korta perioder eller ska man satsa på längre perioder?


Peace out heroes *flex*

Fredron
2011-04-28, 11:19
Bulk och deff cykler är nog effektivare för dig än att försöka bygga på kaloribalans.
Att bulka betyder ju som sagt inte att du måste se otränad ut direkt. Att gå upp 1 kilo/månad under sommaren kommer antagligen inte förstöra din form om du är nöjd med den nu.

Jag är inte expert på hur länge bulk/deffperioderna bör vara så överlåter den frågan till någon annan.

fotbollrap
2011-04-28, 13:32
Bulk och deff cykler är nog effektivare för dig än att försöka bygga på kaloribalans.
Att bulka betyder ju som sagt inte att du måste se otränad ut direkt. Att gå upp 1 kilo/månad under sommaren kommer antagligen inte förstöra din form om du är nöjd med den nu.

Jag är inte expert på hur länge bulk/deffperioderna bör vara så överlåter den frågan till någon annan.

Intresserd av just längden på bulk/deff så ska bli intressant och höra vad folk säger.

häftig
2011-04-28, 14:08
Någon form av +- är nog alltid att föredra. Men ligg på ett litet plus bara? när du märker att du står still i vikten, ät lite mer. Kolla in vikten varje dag, hitta veckans medelvärde och fortsätt så.

albib
2011-04-29, 13:11
Någon mer kunnig som har något optiupplägg?