handdator

Visa fullständig version : Ändra hudfärg genom mat?


Sly!
2011-04-28, 06:33
Hej folket!

Jag vet ju att det hjälper lite grann med pigmentet att käka mycket morötter, men finns det mer föda som gör så att man kan få en snygg frisk hy? Vissa få dagar kan jag iallafall få snyggare pigment men har ingen aning om det beror på att man fått godare blodcirkulation av att ha sovit bra tex. Mor min berättade tex att jag bör ta de lugnt med salt dagen före för att slippa påsår under ögonen, sen under vissa dagar känner jag mig fetare eller lite mer uppblåst, om de kan bero på för mycket vatten eller whatever, Men ja mest av allt undrar jag gällande bättre friskare pigment utan att behöva sola ihjäl sig...

Tolkia
2011-04-28, 08:29
"Snygg frisk hy" är nog mest en fråga om a) att välja rätt föräldrar (om bägge ser ut som russin kan man lätt räkna ut att man själv inte kommer att gå till historien som rynkfri, t.ex.) och att må bra. D.v.s. när det gäller kosten att äta tillräckligt av allt man behöver, utöver det t.ex. att sova tillräckligt, inte vara hyperstressad (vanligt att folk med eksemtendenser reagerar på stress t.ex.; huden är ett kul organ på det sättet) osv. Skära kinder är i mycket en fråga om blodcirkulation; den skära färgen är blodets röda färg som lyser igenom huden.

Att äta speciella saker för att få färg brukar kunna slå bakut. De berömda morötterna gör en t.ex. inte, som ibland påstås, brunare, utan karotinorange, och det är inte snyggt om man inte tänder på gulsot.

Trashcan
2011-04-28, 09:20
Nä, att du skulle få en snygg frisk hy av morötter tycker jag inte. Man blir orange, och det ser ju onaturligt och konstigt ut. Däremot är det såklart sjukt roligt, så jag tycker vi listar mer färgande mat! Kan rödbetor(som färgar urin etc) eller typ spenat skina igenom huden?

Rumsren
2011-04-28, 10:56
Råder dig att undvika morötter i större mängder. Jävlar vad orange jag var förra sommaren...

Sly!
2011-04-28, 21:52
Ok, Bra med fakta men synd! Då finns det med andra ord inget att göra. Men som sagt, vissa dagar får jag yngre och lite färgrannare och även slätare hy än vanligt men de är oftast tror jag när jag sovit bra och är på mycke gott humör och träning har resulterat till det, men ändå, finns ju många byggstenar för kroppen så de borde väll ändå finnas nått bland grönsaker eller liknande som får en att se som bäst ut.

Hör och häpna, hur än sjukt de en låter så har de även hänt då under vissa bakfyllor så ser jag friskare ut trotts det, vet låter som ett skämt men ja givetvis under de flesta bakfyllor ser jag ju sliten ut men ja....