handdator

Visa fullständig version : Om man ej hunnit tränat ordentligt en vecka...


Sly!
2011-04-28, 06:24
Tjosan!

Nu är de så att jag inte hunnit träna på gymmet den här veckan och de är ju bara idag och fredag då undrar jag... Vilka muskler bör man prioritera om de är en tajt arbetsvecka eller ska man ta en komprimerad basic träning så man hinner med alla muskelgrupper på en timme? Vad är bäst igentligen så man inte kommer i obalans eller ska jag vänta tills nästa vecka och börja om rejält?

Pretorian
2011-04-28, 06:29
Jag tränar inte veckovis utan det löper bara på. Kan jag inte träna, måndag-ons, så tränar jag det jag skule tränat i måndags på torsdagen.

kettlebellGuden
2011-04-28, 06:34
Kör lite frivändningar och militärpress. Sen lite böj på det.

Sly!
2011-04-28, 06:36
Jag tränar inte veckovis utan det löper bara på. Kan jag inte träna, måndag-ons, så tränar jag det jag skule tränat i måndags på torsdagen.

Hehe jisses va de här forumet ger snabba svar!:)

Ok men... hur lägger man upp en helkroppsträning på en dag under veckan?

kettlebellGuden
2011-04-28, 06:38
Hehe jisses va de här forumet ger snabba svar!:)

Ok men... hur lägger man upp en helkroppsträning på en dag under veckan?

Kör lite frivändningar, tunga marklyft, lite böj, lite militärpress. Kanske lite rodd och bänk med om du är på gott humör. ~40-50 minuter. räcker bra det du.

Sly!
2011-04-28, 06:38
Kör lite frivändningar och militärpress. Sen lite böj på det.

Vet ej vad frivändningar är tar o googlar på det. Böj? Menar du stretching?

kettlebellGuden
2011-04-28, 06:40
Vet ej vad frivändningar är tar o googlar på det. Böj? Menar du stretching?

Clean & Jerk. Allas favoritövning med skivstång. Men för dig kan du skippa jerken. Böj menar jag knäböj.

Så här:
3x5-8 knäböj
3x5-8 militärpress alt. bänkpress
3x5-8 marklyft
3x5-8 styrkefrivändningar (med stöt på om du är på bra humör)
3x5-8 rodd.

Gå hem, ät maten.

BonkyBo
2011-04-28, 07:01
Clean & Jerk. Allas favoritövning med skivstång. Men för dig kan du skippa jerken. Böj menar jag knäböj.

Så här:
3x5-8 knäböj
3x5-8 militärpress alt. bänkpress
3x5-8 marklyft
3x5-8 styrkefrivändningar (med stöt på om du är på bra humör)
3x5-8 rodd.

Gå hem, ät maten.

Bra tips, men jag skulle skippa styrkefrivändingarna om man aldrig har gjort dem förrut. Bättre att gå igenom dem med någon erfaren för att sedan ha dem i sitt program.

kettlebellGuden
2011-04-28, 07:02
Bra tips, men jag skulle skippa styrkefrivändingarna om man aldrig har gjort dem förrut. Bättre att gå igenom dem med någon erfaren för att sedan ha dem i sitt program.

Good point.

Pjotor
2011-04-28, 08:02
Vid sådana tillfällen -- som tyvärr händer lite för ofta som egenföretagare -- brukar jag göra ett styrkelyftpass med böj, bänk och mark:

Böj 5 reps * 2-4 set
Bänk 5 reps * 3-5 set
Mark 5 reps * 1-2 set

Antalet set varierar beroende på hur länge sedan det var jag tränade. Efter ett pass känner jag mig duktig.