handdator

Visa fullständig version : viktuppgång med gainer


jenni
2011-04-27, 19:23
hur lång tid tar det normalt innan man får en viktuppgång av gainertillskott
Smakar inte gått alls ju, måste veta hur länge det dröjer innan man får någon effekt för jag kommer nog inte stå ut med den här sörjan*spy*

vicarious
2011-04-27, 20:00
Det beror väl på hur stort överskott du åstadkommit och hur länge du har legat på överskott. Bara för att du dricker gainer behöver inte det betyda att du hamnat på överskott totalt sett. En del lagras nog in som glykogen. Varför denna vikthets från din sida?

Eddie Vedder
2011-04-27, 20:08
Du ökar naturligtvis aldrig i vikt om du inte äter tillräckligt mycket. Du kan gå upp i vikt av Cambridgepulver och du kan rasa i vikt med gainers.

jenni
2011-04-27, 21:20
Det beror väl på hur stort överskott du åstadkommit och hur länge du har legat på överskott. Bara för att du dricker gainer behöver inte det betyda att du hamnat på överskott totalt sett. En del lagras nog in som glykogen. Varför denna vikthets från din sida?


Jag testade att deffa för att få bort lite underhudsfett, läste deffguiden noga
kollade olika trådar osv.
började deffen och det gick lite väl snabbt och blev mer effektivt än jag räknat med, jag rasade i vikt fast det var underhudsfettet som skulle bort
så nu ser jag lite väl mager ut *cry*

Du ökar naturligtvis aldrig i vikt om du inte äter tillräckligt mycket. Du kan gå upp i vikt av Cambridgepulver och du kan rasa i vikt med gainers.

Men om jag äter dubbelt så mycket mat som normalt + 3 st gainerdrinkar om dagen så borde det ju gå uppåt (viktmässigt)
kollade bulktrådar, och jag borde kunna klassa det jag nu försöker få till som bulk eller tjejbulk ;)

vicarious
2011-04-27, 21:25
Att du rasade i vikt (kilogram) betyder inte att du tappade massa fett & muskler. Oftast är det mycket vätska+glykogen man tappar i början av en viktnedgång. Såg du stor skillnad i spegeln? Måttband?

Räkna hur mycket du stoppar i dig då för att vara på den säkra sidan.

Eddie Vedder
2011-04-28, 07:02
Men om jag äter dubbelt så mycket mat som normalt + 3 st gainerdrinkar om dagen så borde det ju gå uppåt (viktmässigt)
kollade bulktrådar, och jag borde kunna klassa det jag nu försöker få till som bulk eller tjejbulk ;)

Går det inte uppåt så gör det inte. Viktkurvan är aldrig linjär och den går inte att helt räkna ut bara utifrån någon ekvation som vissa tror.

Ocg om du gick ner i vikt innan kan ju ökningen vara just balansintag nu.

kettlebellGuden
2011-04-28, 07:14
Jag testade att deffa för att få bort lite underhudsfett, läste deffguiden noga
kollade olika trådar osv.
började deffen och det gick lite väl snabbt och blev mer effektivt än jag räknat med, jag rasade i vikt fast det var underhudsfettet som skulle bort
så nu ser jag lite väl mager ut *cry*



Men om jag äter dubbelt så mycket mat som normalt + 3 st gainerdrinkar om dagen så borde det ju gå uppåt (viktmässigt)
kollade bulktrådar, och jag borde kunna klassa det jag nu försöker få till som bulk eller tjejbulk ;)

Låter som du har väldigt hög BMR. Lägg till 500kcal / dag i 4 veckor och se vad som händer.

Eddie Vedder
2011-04-28, 07:18
Låter som du har väldigt hög BMR. Lägg till 500kcal / dag i 4 veckor och se vad som händer.

Exceptionellt högt BMR är iofs extremt ovanligt. Då har man ofta någon sjukdom, till exempel hypertyreos. Naturligtvis kan man aldrig utesluta sjukdomar hos människor över internet men det bör ändå tilläggas att ovanligt högt BMR är ytterst ovanligt och väldigt sällan orsak till individers varierande energibehov.

whalle
2011-04-28, 09:56
Vad är det för gainer du har som är så äcklig? Oo

Kan inte länka här men den gainern jag tog senast var sjukligt god :)

jenni
2011-04-28, 11:50
Går det inte uppåt så gör det inte. Viktkurvan är aldrig linjär och den går inte att helt räkna ut bara utifrån någon ekvation som vissa tror.

Ocg om du gick ner i vikt innan kan ju ökningen vara just balansintag nu.

Att du rasade i vikt (kilogram) betyder inte att du tappade massa fett & muskler. Oftast är det mycket vätska+glykogen man tappar i början av en viktnedgång. Såg du stor skillnad i spegeln? Måttband?

Räkna hur mycket du stoppar i dig då för att vara på den säkra sidan.

ja, jag ser inte alls kul ut, mina jeans hänger (och de är en slim-modell!*cry*)

Vi räknade ut att jag ligger på ca 1500kcal, funderar på att lägga till yttligare 1000kcal, eller är det dumt att trycka i sig så mycket kalorier?

jenni
2011-04-28, 11:51
Låter som du har väldigt hög BMR. Lägg till 500kcal / dag i 4 veckor och se vad som händer.

om jag ligger på mer än 500kcal, borde jag då inte gå upp i vikt snabbare?

jenni
2011-04-28, 11:52
Går det inte uppåt så gör det inte. Viktkurvan är aldrig linjär och den går inte att helt räkna ut bara utifrån någon ekvation som vissa tror.

Ocg om du gick ner i vikt innan kan ju ökningen vara just balansintag nu.

hmm, balansintag? betyder det då att jag bör öka kaloriintaget ännu mer?

jenni
2011-04-28, 11:56
Vad är det för gainer du har som är så äcklig? Oo

Kan inte länka här men den gainern jag tog senast var sjukligt god :)

köpte Mega Mass 4000 (weider) , den lät ju så bra i beskrivningen "produkten för dig som skall öka maximalt i muskelmassa och vikt på kortast möjliga tid."
men det där med krämig och god smak!? det är inget man kan skriva på denna produkt!*spy*

Eddie Vedder
2011-04-28, 20:24
ja, jag ser inte alls kul ut, mina jeans hänger (och de är en slim-modell!*cry*)

Vi räknade ut att jag ligger på ca 1500kcal, funderar på att lägga till yttligare 1000kcal, eller är det dumt att trycka i sig så mycket kalorier?

Äter du 1500 kcal varav tre gainers!?

jenni
2011-04-28, 22:19
Äter du 1500 kcal varav tre gainers!?

nej inte riktigt, jag har ökat intaget med 1500kcal (alltså 1500kcal utöver mitt vanliga intag) och sen 2-3 gainershakes på det.

solari
2011-04-28, 22:28
nej inte riktigt, jag har ökat intaget med 1500kcal (alltså 1500kcal utöver mitt vanliga intag) och sen 2-3 gainershakes på det.


Du ligger alltså 4000kcal ÖVER ditt normala intag?
Shit vilken grisbulk!
Jag menar, det är i runda slängar 3ggr en "normal" konsumtion...