handdator

Visa fullständig version : återhämtningsmålet

emcalu
2011-04-27, 16:19
nu när det är så härligt väder blir det att jag i 9 av 10 fall cyklar till gymmet, runt 8-9 km enkel resa. jag tränar 60-90 min, både styrka och kondition (inte samtidigt utan båda formerna), käkar mjölk+banan/proteindrink direkt efteråt, och sen cyklar jag hem. min fråga är om jag ska vänta med återhämtningsmålet tills jag har kommit hem, eller det är struntsamma? jag vrålcyklar inte hem utan kör på i vanligt tempo, brukar se det som nervarvning och för att trampa ut mjölksyran, tar runt 30 min. jag brukar käka ngt mellis två timmar innan mitt pass.

vicarious
2011-04-27, 16:57
Vänta med banan+mjölk och proteindrink tills dess att du kommer hem menar du? Nej, det ser jag inga fördelar med. Ta direkt efter avslutad träning.

emcalu
2011-04-27, 17:33
Vänta med banan+mjölk och proteindrink tills dess att du kommer hem menar du? Nej, det ser jag inga fördelar med. Ta direkt efter avslutad träning.

ja, precis. jag käkar nämligen middag sen ganska så direkt efter att jag har kommit hem, men det känns ändå rätt gött att få roffa i sig en aptitretare sådär i samma stund man går ut från salen *drool*