handdator

Visa fullständig version : Deff -fett-muskler


Valross
2011-04-26, 19:29
Hej, jag har precis gått ner 23 Kg från att vara ett totalt fetto till det här, ser inte lovande ut och skulle vilja ha lite Tips och trix om hur man Kan deffa så bra som möjligt, och även bygga så mycket muskler som möjligt under den tiden. Försökte att gå ner i vikt normalt med samma metoder som innan men står still.

Ålder:17
Vikt :72 Kg
Läng: 170 cm

Tack på förhand


79978

79979

Beelz
2011-04-26, 19:54
om du inte går ner i vikt äter du för mycket, ät mindre

Tunga basövningar

inte för stort underskott

Valross
2011-04-26, 19:57
okej, tycker jag håller en ganska lagom mängd med mat till varje måltid.

Tunga basövningar menas med armhävningar situps eller? är ny med att träna osv. tacksam för svaren

Beelz
2011-04-26, 20:07
Om du inte läst denna, läs! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tex Marklyft, Bänkpress, Militärpress, knäböj... alltså inte en massa flummiga isolationsövningar som alltför många nybörjare slösar tid på.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Där finns en hel del bra övningar.



om du vill ha ett färdigt program kolla in Z_bumbis nybörjarprogram!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Valross
2011-04-26, 20:35
Okejokej, tack för dom snabba och bra svaren! Underbart, ska läsa igenom allt direkt & hoppas få en bättre uppfattning om det hela med "Deff delen. "

Zorban
2011-04-26, 21:20
Om du inte redan tränar på gym, börja med det :)

Mokai
2011-04-27, 00:08
Vet inte hur du har gjort för att gå ner dem 23kg'n men antar att det inte är på "deff" sättet? Läs King Grubs deff guide några gånger om, det är värt guld om inte mer.

Lite snabbt:
Kost
- Hög protein (2.5g till 3g gånger protein i kroppsvikt)
- ca 500-700kcal i underskott

Styrketräning: Eftersom du är nybörjare kör med z_bumbi's 2 dagarsprogram sen flytta till 3 dagarsprogram eller gör eget schema då du kommer in i styrketräningen.

Valross
2011-04-27, 06:06
okej, nej jag tränar endast ishockey

z_bumbi's 2 dagarsprogram ska jag börja med nästa vecka :)

Tacos
2011-04-27, 14:47
23 kilo är inte gjort i en handvändning, bra jobbat!
Börjar du köra ordentlig styrketräning på gym ihop med en bra kost och ett litet energi underskott så kommer det bli kanon skall du se.

Keep up the good work! :thumbup:

Nykropp
2011-04-27, 15:34
Bra jobbat!! En anledning till att du avstannat kan ju vara att du nått gränsen för vad ditt kaloriintag skall vara. Ju mindre du blir ju mindre blir ditt dagliga behov. Så med resans gång behöver du räkna om och minska kalorierna efter din nuvarande kroppsvikt.

Valross
2011-04-27, 15:49
tack så mycket, ja jag ger mig inte förren jag är nöjd nu, kan lika gärna gå hela vägen istället för att stanna upp :) okejokej, ska sätta mig och räkna på det där imorgon då jag fyller år idag och en massa folk som kommer och går :)

Fugly
2011-04-27, 16:05
Bra jobbat!

Ett tips är att lära dig att räkna kalorier etc., och den kunskapen får du genom att läsa deffguiden.

tack så mycket, ja jag ger mig inte förren jag är nöjd nu, kan lika gärna gå hela vägen istället för att stanna upp :) okejokej, ska sätta mig och räkna på det där imorgon då jag fyller år idag och en massa folk som kommer och går :)

Grattis!

Valross
2011-04-27, 17:48
Bra jobbat!

Ett tips är att lära dig att räkna kalorier etc., och den kunskapen får du genom att läsa deffguiden.



Grattis!

Tack tack :)