handdator

Visa fullständig version : 35E% ägg under deff - OK?


Seb74
2011-04-26, 16:07
Får böldpest from hell av mjölk/ost, och vill därför inte ta för mycket vassle heller. Kött och fisk är dyrt som fan, så återstår då ägg.

Tänkte testa äta 7-8 L-ägg om dagen under kommande deff, finns det nån anledning att det inte skulle vara att rekommendera?
Är väl mycket fina godsaker i äggen, så man lär väl inte få skörbjugg iallafall :D

Vunnis
2011-04-26, 16:08
Är väl mycket fina godsaker i äggen, så man lär väl inte få skörbjugg iallafall :D

Oh the irony *whatever*
Det ska nog inte vara några problem, tugga på bara! :)

Eddie Vedder
2011-04-26, 16:09
Får böldpest from hell av mjölk/ost, och vill därför inte ta för mycket vassle heller. Kött och fisk är dyrt som fan, så återstår då ägg.

Tänkte testa äta 7-8 L-ägg om dagen under kommande deff, finns det nån anledning att det inte skulle vara att rekommendera?
Är väl mycket fina godsaker i äggen, så man lär väl inte få skörbjugg iallafall :D

Är det något man kan få av enbart ägg är det just skörbjugg. Men hursomhelst kan ingen svara ja eller nej på din fråga. Den konsumtionen är inte undersökt.

Seb74
2011-04-26, 16:14
Nej fan, det är inget C-vitamin i ägg väl....in i skamvrån med mig då :em:

Men C-vit får jag i mig så det räcker ändå, unnar mig hela 2½dl blåbärssoppa till frukosten under deff tex, och så käkar man ju piller och annat :)
Tänkte bara om 35E% ägg låter som en riktigt dum idé.

Eddie Vedder
2011-04-26, 16:17
Tänkte bara om 35E% ägg låter som en riktigt dum idé.

Det vet vi ju inte som sagt.

Bjern
2011-04-26, 16:18
Nej fan, det är inget C-vitamin i ägg väl....in i skamvrån med mig då :em:

Men C-vit får jag i mig så det räcker ändå, unnar mig hela 2½dl blåbärssoppa till frukosten under deff tex, och så käkar man ju piller och annat :)
Tänkte bara om 35E% ägg låter som en riktigt dum idé.

Hoppas den soppan är kalorisnål. :)

Seb74
2011-04-26, 16:19
Det vet vi ju inte som sagt.

Ah, visste inte du talade för hela forumet.

kampsporttjej
2011-04-26, 16:20
hur länge hade du tänkt pyssla med den där äggmängden?
enformighet är aldrig en hit.
hur länge tror du att du står ut med äggfisarna? hähäh.

finns det en etisk aspekt här, låter som att du tänker satsa på de billigaste äggen.
=hur står de sig jmfrt med ekologiska? (både etiskt och näringsmässigt?)

mer baljväxter, tycker jag, kombinerat rätt med ris/potatis/dito (gaser? kanske, men åtminstonde mer etiskt) deffa, gör jordklotet en tjänst, OCH spara pengar helt enkelt!
googla såna deffprinciper kanske?

p.s nä jag är inte vegetarian. men kött var för dyrt tyckte du :)

King Grub
2011-04-26, 16:20
Ah, visste inte du talade för hela forumet.

Vill du ha "funkar för mig"-svar, så visst. Finns det inte undersökt, vilket det inte gör, kan du inte få något annat än gissningar i vilket fall som helst.

Seb74
2011-04-26, 16:20
Hoppas den soppan är kalorisnål. :)

Jupp, 45kcal/dl, inga problem för mig.
Nåt gott ska man fan ha under deff :)

hur länge hade du tänkt pyssla med den där äggmängden?
finns det en etisk aspekt här, låter som att du tänker satsa på de billigaste äggen.

Deff 3-4 veckor.

Om gud sänker min energibalans ska jag börja handla mer ekologiskt.

Seb74
2011-04-26, 16:23
Iofs, om jag tänker efter....normala människor som deffar livnär sig nog till mycket stor del på vassle, kvarg, mjölk.
Om jag käkar ägg istället för det så bör det inte vara nåt jag dör eller får näringsbrist av :)

Eddie Vedder
2011-04-26, 16:24
Ah, visste inte du talade för hela forumet.

Jag talar för hela världen. "Vi" betyder, i det här sammanhanget, alla eftersom det inte forskats tillräckligt i frågan. Föredrar du lögner så visst, då kan man ju säga ett rakt ja eller nej.

Seb74
2011-04-26, 16:28
Jag talar för hela världen. "Vi" betyder, i det här sammanhanget, alla eftersom det inte forskats tillräckligt i frågan. Föredrar du lögner så visst, då kan man ju säga ett rakt ja eller nej.

Jag förväntade mig ingen forskningsrapport, bara några sunt-förnuft-synpunkter av andra här inne, så som det brukar va.

Eddie Vedder
2011-04-26, 16:30
Jag förväntade mig ingen forskningsrapport, bara några sunt-förnuft-synpunkter av andra här inne, så som det brukar va.

Det sundaste förnuftet i frågan är att svara att man inte vet. Alla bombsäkra svar i en sån fråga är helt utan just sunt förnuft.

Seb74
2011-04-26, 16:34
Det sundaste förnuftet i frågan är att svara att man inte vet. Alla bombsäkra svar i en sån fråga är helt utan just sunt förnuft.

Aja, whatever, lever man farligt under bulk kan man väl lika gärna göra det under deff med...bort med extrema fettmängderna, och in med extrema äggmängderna :hbang:

Och några dagar kommer det ju ätas större mängder kött till middag, och då kanske 4-5 ägg räcker, typ som under en normal bulkdag.

King Grub
2011-04-26, 16:36
Varför fråga då, om du ändå inte skulle brytt dig?

Seb74
2011-04-26, 16:42
Varför fråga då, om du ändå inte skulle brytt dig?

Ingen har ju sagt nånting, så då får jag "chansa" och se om jag överlever.
Om nån sagt "nej det är nog jäkligt dumt, därför att si och så, så kanske jag hade fått...tja, gå ner i proteinmängd till 1.3g/kg eller nåt och hoppas det räcker.

vicarious
2011-04-26, 16:43
Kött är inte hur dyrt som helst. Kanske om du handlar på den lokala lilla ICA Nära butiken.

Ta dig till en stormarknad/håll utkik efter kampanjer så går det utmärkt att hitta billigt kött. Fetare kött är nästan alltid billigare dessutom. Eftersom du har tänkt äta ägg så lär väl inte fettet vara något problem..?

Seb74
2011-04-26, 16:46
Kött blir man så jävla mätt på, och äckligt med typ torr potatis eller ris till...urk :(

Kanske kan slänga in en daglig makrill-i-tomatsås-macka....rätt bra med protte, fast synd om man tröttnar på det.

vicarious
2011-04-26, 16:48
Kött blir man så jävla mätt på, och äckligt med typ torr potatis eller ris till...urk :(

Kanske kan slänga in en daglig makrill-i-tomatsås-macka....rätt bra med protte, fast synd om man tröttnar på det.

Du kanske måste öva lite på dina matlagningskunskaper? Men visst, gillar du inte kött så ät ägg =) Bra skit.

Bjern
2011-04-26, 16:49
Kött blir man så jävla mätt på, och äckligt med typ torr potatis eller ris till...urk :(

Kanske kan slänga in en daglig makrill-i-tomatsås-macka....rätt bra med protte, fast synd om man tröttnar på det.

Kalorifri sås?

vicarious
2011-04-26, 16:49
Kalorifri sås?

Vatten då eller? Cola Zero?

Seb74
2011-04-26, 16:50
Kalorifri sås?

Undviker mjölk så knepigt med såser :(

salmiak
2011-04-26, 17:13
Undviker mjölk så knepigt med såser :(

Ägg med äggsås skulle passa ditt schema strålande.

Bjern
2011-04-26, 17:17
Vatten då eller? Cola Zero?

Okej ursäkta, kaloriSNÅL sås då herrn.