handdator

Visa fullständig version : PWO + cykel till gymmet


Brunfel
2011-04-26, 12:19
Hej,
Ny på forumet, har dock hängt och läst ett tag.

Jo, det är så att jag nyligen satt igång med PWO inför gymmandet, och i detta fall är det rage nitro som gäller. Nu när det börjar bli varmare så har jag också börjat cykla cirka halvmilen till gymmet.
Man ska ju ta rage en dryg halvtimme/fyrtio minuter innan träning, så då har jag tänkt att det passar bra att dricka innan jag sticker iväg, men jag känner mig mest slö, och inte alls så taggad som när jag tar buss eller bil. Stickningar uteblir också.
Jag har prövat att stanna halvvägs och dricka utan skillnad, samt någon gång att dricka när jag kommer fram, och då kommer stickningarna, men först senare i passet.

Är det bara i mitt huvud, eller kan det försämra effekten att sätta igång med "hårt arbete" direkt efter intaget? Jag håller ganska hög takt i backarna till gymmet, så det blir bra flås.

JJOHANSSON
2011-04-26, 12:28
Du kan ju alltid dricka det när du kommer fram till gymmet, så sitter du och chillar tills du känner att du håller på att explodera.

Annars är det nog inte så mycket du kan göra åt saken,

WHITEFOLKS
2011-04-26, 12:38
Jag skulle gissa att det har mer med cyklingen i sig att göra att du är trött/otaggad när du kommer fram.

Dock tycker man ju att lite cykling inte ska göra en särskilt slut om man inte har extremt dålig kondition, du får väl pröva att cykla lite långsammare :)

Ne0phyte
2011-04-26, 12:44
du får väl pröva att cykla lite långsammare :)

Alternativt skaffa en ny hojj med hjälpmotor i uppförsbackarna!

Bjern
2011-04-26, 13:33
Jag tar jämt min pwo ca 15-30min innan jag trampar ner till gymmet

Brunfel
2011-04-26, 14:01
Sådär extremt dålig kondition har jag väl inte. Milen runt 53-54 minuter. Men jag får prova att cykla lite långsammare kanske. Tack för tipsen iaf.
Verkar vara ett så skönt forum det här :thumbup:

vicarious
2011-04-26, 14:16
Jag skulle gissa att det har mer med cyklingen i sig att göra att du är trött/otaggad när du kommer fram.



This!