handdator

Visa fullständig version : stukad fot?


rainbow87
2011-04-26, 08:52
Hejsan! För ca 1,5 månad sedan så gjorde jag illa mig på en fotbollsträning. Jag skulle skjuta mot mål med sträckt vrist, men en motståndare blockade skottet, vilket ledde till att det gjorde sjukt ont. Kunde inte stödja så bra på foten direkt efter, men sedan kunde jag iaf gå när träningen var slut.

Dagen efter vaknade jag med en sjuh*lvetes smärta på utsidan av foten, lite över fotknölen, och innåt mot vristen. Jag var aldrig blå eller så på foten, bara en aning svullen. Sen gick det under följande dagar över successivt, men det har ännu inte släppt helt. Det sitter som framför fotknölen och snett uppåt. Jag har sprungit utan problem, i hög fart och utan att det smärtat.

Någon som kan tänka sig vad det kan röra sig om? är det en stukning?

Ska till min sjukgymnast imorgon, men funderar på att träna ikväll om jag bara använder min friska fot då jag ska skjuta och passa.

Gosti123
2011-12-11, 02:51
Bump

Finns det en chans att man pajat något i foten? Har ont på samma ställe som TS och fick det när jag skulle skjuta en boll och kom för långt under bollen så jag träffade marken. 2 månader sedan är det nu.

BearaR
2013-04-06, 23:31
Kan vara fotbollsvrist. Jag har det problemet och väntar på att remiss till ortoped