handdator

Visa fullständig version : Kolhydrat intag


titongo
2011-04-25, 18:19
Hej!

Håller på och kör en försiktig bulk men har haft stora problem med kolhydratinatget. Har börkjat känna mig seg och testade att höja intaget och blev normalt. Men ja vill samtidigt inte gå upp i vikt för snabbt. Just nu äter ja pasta, ris och sådant på känsla. Men tänkte fråga er hyr mycke behöver en person som styrketränar 4 dagar i veckan och har annars en ganska lugn vardag?
Ja väger 95 Kg tror ni det räcker med 250 g kolhydrater/dag

SiSenior
2011-04-25, 18:32
Vadå "behöver"? 250g KH är för övrigt inte ens lite, enligt många.

isterbuk
2011-04-25, 19:42
Är det viktuppgång du eftersträvar så håll koll på din vikt, öka/minska kolhydrater efter det du tycker är lämpligt. Går du upp för fort sänk, går du upp för sakta addera lite mer kolhydrater.

opppe
2011-04-25, 20:41
Vadå "behöver"? 250g KH är för övrigt inte ens lite, enligt många.

Han måste ju tänka på hur hans ork blir antar jag jag har läst någonstans på flashback där jag brukar hänga att kroppen kan lagra ca 2-3 gram kolhydrater per kilo.

Så för att vara helt kolhydrattsladdad så måste du ju äta mer än så för det går ju även till din dagliga omsättning av kcal!

kan ha helt fel men ger det en chansning!

vicarious
2011-04-25, 21:18
Ja det räcker med 250g kolhydrater om dagen. Kan finnas andra anledningar till varför du känner som du gör.

Livankaret
2011-04-25, 21:35
Själv mår jag som bäst när jag får i mig mycket kolhydrater. Mängden protein och fett skiter jag i. Jag vill må bra helt enkelt och då får jag dessutom bra resultat av träningen med, mår du bra av 250g så kör på det, mår du bättre av mer så öka på.

Eddie Vedder
2011-04-26, 06:46
Han måste ju tänka på hur hans ork blir antar jag jag har läst någonstans på flashback där jag brukar hänga att kroppen kan lagra ca 2-3 gram kolhydrater per kilo.

Så för att vara helt kolhydrattsladdad så måste du ju äta mer än så för det går ju även till din dagliga omsättning av kcal!

kan ha helt fel men ger det en chansning!

Att vara 100% kolhydratladdad jämt och ständigt finns det ingen som helst anledning till. Frågan är om man ens mår bra då.

MeekGeek
2011-04-26, 07:02
Att vara 100% kolhydratladdad jämt och ständigt finns det ingen som helst anledning till. Frågan är om man ens mår bra då.

Är man tillvänjd att alltid bränna kolhydrater, kan det mycket väl vara så att man inte mår bra dagen man försöker dra ner, även om det kanske vore bäst i det långa loppet.