handdator

Visa fullständig version : Tonfisks deff

Sejf
2011-04-25, 13:20
Hejhej nu fr.o.m 25 april tänkte jag prova en 2 veckors deff bestående av det mesta fisk/tonfisk framt till 8e maj och se hur det funkar med en två timmars frekvens emellanåt

Frukost : Gröt/Shake(whey 100)+vitamin tablett (kanske BCAA+promenad ibland innan frukost)
och sen måltid 2+3 tonfisk med olja Och sallad och då vid den tiden sticker jag och tränar vet inte om jag kommer köra nå pre-workout nu dessa 2 veckor men en shake sveper jag i mig direkt efter träning, kommer hem äter tonfisk+sallad och mot kvällen kör jag Kasein protein...

Nu vill jag höra vad ni tycker om min 2 veckors ensidiga kost och hur den är upplagd har kört en nästan likadan tidigare för 1 år sen funkade för mig

Kommentera gärna.

vicarious
2011-04-25, 13:23
Låter väldans tråkigt att äta så =)

I slutändan är det kalorierna som avgör om det funkar, d vs om du går ner i vikt eller inte - oavsett om du bara äter tonfisk eller nåt annat.

kettlebellGuden
2011-04-25, 13:24
Tonfisk i vatten skarejuva.

Låter PSMF. Lär fungera bra. skippa gröten bara.

Nykropp
2011-04-25, 13:35
Funkar det för dig är det ju inte mycket att prata om... :)

Sejf
2011-04-25, 15:13
@Kettlebellguden
Nu är jag inte så bra på förkortningar ^L^ , vad är PSMF?
Och skippa gröten vet jag inte .. nolla kolhydratsintaget kommer jag bara bli för grinig =) eller varför tycker du det?

Eddie Vedder
2011-04-25, 15:21
BCAA till din frukost känns onödigt. Och välj hellre tonfisk i vatten med någon bättre fettkälla än solrosoljan. Typ lite sötmandlar och ett par gram fiskolja.

Lepras
2011-04-25, 15:30
BCAA till din frukost känns onödigt. Och välj hellre tonfisk i vatten med någon bättre fettkälla än solrosoljan. Typ lite sötmandlar och ett par gram fiskolja.

Menar väll att han tar Bcaa direkt när han vaknar-går promenad och sen äter vanliga gröt+vasslefrukosten ;)

Morrris
2011-04-25, 15:46
Jag levde på 2 tonfiskburkar om dagen i en vecka förra sommaren. Tillsammans med alkohol blev det en av mina mest lyckade viktnedgångar någonsin.

Sejf
2011-04-25, 22:08

Mmm, tänkte på det men d vart med olja ändå.. får väl pressa ut d mesta o låta d rinna av

Menar väll att han tar Bcaa direkt när han vaknar-går promenad och sen äter vanliga gröt+vasslefrukosten ;)

japp så jag mena =)

lanzal
2011-04-25, 22:53
Jag levde på 2 tonfiskburkar om dagen i en vecka förra sommaren. Tillsammans med alkohol blev det en av mina mest lyckade viktnedgångar någonsin.

Not sure if serious!?

Morrris
2011-04-26, 08:28
Not sure if serious!?

Tappade några kilon, efter att fyllt på glykogenlagren igen var väl totala viktnedgången 2 kg. Upplevde ingen visuell muskelförlust, men tappade lite toppstyrka som det tog ett par veckor att få tillbaka.