handdator

Visa fullständig version : Polisyrkeshögskolan


westis
2011-04-25, 11:06
Hejsan :)

Nästa år tänkte jag söka till Polisskolan i Finland. Jag tänkte om någon skulle vilja lägga ihop ett bra träningsprogram åt mig, tränar ungefär 5 gånger i veckan. Tränar 3 gånger styrke träning och 2 gånger i veckan konditions träning. Här kommer en länk till sidan där dom skriver vad konditionsdelen innehåller http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/3746468B275389F7C22573C900520524

Tacksam för svar!

Mvh Daniel :)

HulkH
2011-04-25, 11:13
Har inte läst allting på sidan, men det är ju bara lägga in alla moment som du har på hemsidan, in i schemat?

z_bumbi
2011-04-25, 15:15
Testa hur du ligger till jämfört med önskade resultat. Om du ligger bra till och t ex klarar det med bra marginal så kan du träna som du gör idag, har du bara en bit kvar eller ligger precis på gränsen så ändra lite mot målen och har du långt kvar så ändra mer.

EeJay
2011-04-25, 21:41
Jag tycker det är hysteriskt roligt att kvinnor som utför samma jobb som män ändå har lägre fyskrav. Fyskrav borde ju alltid vara absolut utefter arbetsbelastningen.

Om minimumkraven uppfylles där en man ska minst klara hela två reps på 62.5kg bänkpress, och en kvinna hela två reps på 37.5kg. Klarar dom då av samma arbetsuppgift, förutsatt att fyskraven är reella och vesäntliga? Klarar en man som "bara" klarar av två reps på 37.5kg mindre än en kvinna som klarar samma vikt?

Klurigt det där.

I alla fall. Fyskraven var ju ett skämt. Sitt hemma och ät chips du.

stromming
2011-04-25, 22:13
Jag tycker det är hysteriskt roligt att kvinnor som utför samma jobb som män ändå har lägre fyskrav. Fyskrav borde ju alltid vara absolut utefter arbetsbelastningen.

Om minimumkraven uppfylles där en man ska minst klara hela två reps på 62.5kg bänkpress, och en kvinna hela två reps på 37.5kg. Klarar dom då av samma arbetsuppgift, förutsatt att fyskraven är reella och vesäntliga? Klarar en man som "bara" klarar av två reps på 37.5kg mindre än en kvinna som klarar samma vikt?

Klurigt det där.

I alla fall. Fyskraven var ju ett skämt. Sitt hemma och ät chips du.

Intressant tanke. Vet inte vad jag tycker personligen, men ligger det inte något i att det viktiga är att det är en person som tar hand om sin kropp?