handdator

Visa fullständig version : Jobba på gymmet i sommar-journalen


Onigiri
2011-04-25, 08:54
Kass topic, men vad fan. :D

Inget särskilt med den här journalen, det enda som gör att den här kanske sticker ut något från mängden är att jag har blivit tilldelad jobb på heltid i sommar på det lokala gymmet, som ansvarig för öppettider, kort, städ med mera. Jobbar ensam, börjar andra veckan i juni (efter de tar studenten här var det sagt, tror det är då)

Kommer mer info om det om några veckor!

Xtronal
2011-04-25, 09:34
Kass topic, men vad fan. :D

Inget särskilt med den här journalen, det enda som gör att den här kanske sticker ut något från mängden är att jag har blivit tilldelad jobb på heltid i sommar på det lokala gymmet, som ansvarig för öppettider, kort, städ med mera. Jobbar ensam, börjar andra veckan i juni (efter de tar studenten här var det sagt, tror det är då)

Kommer mer info om det om några veckor!

haha, vad kul :) Önska jag kunde sommar jobba på ett gym med!"

vicarious
2011-04-25, 10:01
Fett kul. Avis. Bra pröjs?

Onigiri
2011-04-25, 10:15
Naj, betalningen är urkass. Jag gör det av eget intresse. Var mest roligt att kunna ärligt skriva att jag får cash för att curla :D

Xtronal: Bara att söka något gym, eller värmlandstyle - ta o snack mä chäfa så ornere säj.

Onigiri
2011-04-25, 19:38
Defqon.1 inkl. camping - bokat
WiJP_wBxPbY

Decibel Outdoor Festival - bokat
Wcp5dA26MkE

Club Aqua Valborg på lördag! D-block S-te-fan live, brukar bli ett bra tryck på golvet när dem spelar men gillar inte dem egentligen längre. Kommer någon dit?

Blir en fin sommar det här! Någon mer från kolo utöver krakowww och shadowfire som skall ner och vill träffas?

Onigiri
2011-04-28, 17:41
Axlar + hamstrings

Militärpress 20,15,12,10,8 (startar med stång, ökar 5-10 varje set)
Militärpress bakom nacke 15,12,10 (samma)
Axelpress i smith, sittande 15,12,10,10 (från 30-60)
Vadpress 3 set 30-40 reps 30kg (för att axlarna höll på att lossna, var tvungen att lägga fokus på någon annan muskel i några minuter)
Drag till hakan 35kg + 15kg 10reps+10reps, sedan 12+12, 15+15.
Raka mark med hantlar 15x3 20-30kg
Lårcurl 15,12,10 (20kg-50kg)

Gjorde säkert något mer, kommer inte ihåg passen direkt

Deffar för närvaranade inte. Äter smörgås, gymmar i princip varje dag ej efter något program, konditionstränar samtidigt, åker inlines och har fuckad näringsintag (vissa dagar 2 måltider andra 6) Det blir ingen skillnad ändå, det viktigaste är träningen, om jag lever på choklad eller tonfisk gör ingen skillnad.

Onigiri
2011-05-01, 09:45
För tillfället avklarat en 8 (10 med pass de två sista repsen) på 45kg's hantlarna i plan hantelpress med så gott som fullt djup. Det är nog personbästa för närvarande i hantelpress viktmässigt sett.

Onigiri
2011-05-04, 05:48
Försökte på personbästa i marklyft (180) klarade det inte. Min ursäkt är att jag suger i mark och att jag inte har ens provat det sedan januari eller så.

Gustafsson
2011-05-04, 07:03
Axlar + hamstrings

Deffar för närvaranade inte. Äter smörgås, gymmar i princip varje dag ej efter något program, konditionstränar samtidigt, åker inlines och har fuckad näringsintag (vissa dagar 2 måltider andra 6) Det blir ingen skillnad ändå, det viktigaste är träningen, om jag lever på choklad eller tonfisk gör ingen skillnad.


Vad är det för märkligt resonemang? "om jag lever på choklad eller tonfisk gör ingen skillnad" Och sen säger du att träningen är viktigast, jag får inte ihop det! Jag skulle aldrig kunna träna på min yttersta nivå om jag inte åt som jag ska. Men det är ju kul för dig om det funkar att leva på choklad :D

Onigiri
2011-05-04, 20:57
Menar bara att maten är överskattad. Att vara opti året om eller ej - blir ingen skillnad, ingen jättestor iaf (eller jo, möjligen om man äter högfett eller lågfett länge)

Menar förstås inte heller riktigt att jag kan äta 1kg choklad om dagen enbart.

Är nog mest trött och less på dietandet jag kört i vintras som inte gav mig det jag önskade :D

Gustafsson
2011-05-05, 07:08
Menar bara att maten är överskattad. Att vara opti året om eller ej - blir ingen skillnad, ingen jättestor iaf (eller jo, möjligen om man äter högfett eller lågfett länge)

Menar förstås inte heller riktigt att jag kan äta 1kg choklad om dagen enbart.

Är nog mest trött och less på dietandet jag kört i vintras som inte gav mig det jag önskade :D


Jag skulle vilja säga att maten är underskattad, folk säger att dom inte får de resultat på gymmet som dom ser andra får, sen frågar man vad dom äter och det är fan vad jag käkar på söndag förmiddag! Sen vet jag inte vad du menar med att vara opti, jag käkar kanske inte kvalitativt, men jag käkar tillräckligt. Det är stor skillnad :).

Varför vart inte dieten som du hoppats på då?

Onigiri
2011-05-05, 19:42
Vet ej. Körde på ett sätt som fungerade bra ett tag. Till och med gubbarna i gymmet, de äldre veteranerna såg att jag började tunna ur ordentligt men sen avtog det (jag körde strikt, jag drack inte alkohol) och i slutändan så ser det lika skit ut utan kläder ändå, slappt, stretchmarks, degigt, mjukt osv. Det är jävligt lamt att ha någon ursäkt men jag får nog skylla på att jag vägt 120kg LAN-kropp för 3 år sedan, vilket antagligen gör att det hela lite mer komplicerat att uppnå en rejält bra form, tar nog längre tid än jag trott trots att jag varit dödsseriös.

Kan slänga upp någon bild och film från träningen under nästa vecka då min sjukhus-praktik är slut så du/ni får se dagsformen.


Ryggpass idag, 10 på 200 i kronlyft satt ganska precis, sista repetitionen smakade dock riktigt illa!

(testar lite styrka igen för att se hur jag ligger till (än så länge ligger jag riktigt bra till), kör annars robban-style 100%)

Onigiri
2011-05-06, 18:33
Satans jävla tryck i benen, kan inte avgöra om jag skadade mig i låren eller om det bara är en omänsklig pump jag går igenom nu (har varat i 2 timmar) men jag hoppas på att utförde en 101% korrekt tut i frontböjen för såhär har jag inte känt i benen på evigheter.

Onigiri
2011-05-09, 21:12
Benen har tryckt hela helgen. Måste ha träffat helt perfekt eller så sträcktes någon sönder invändigt.

Nåväl, reppade lite på 100 i bänken idag och det gick väl skapligt trots min ihängande cp-axel. Dips är nästa uppförsbacke att kunna ens utföra igen.

Kronlyft imorgon. 250kg's reppare siktar jag på men kommer naturligtvis stanna på 10 eller 20 :)

Gustafsson
2011-05-10, 16:50
Kan du inte skriva lite stats i de stora och lite mått och bild? 250kg i kron är ganska maffigt!

Onigiri
2011-05-10, 21:42
Om jag inte minns fel mätte vi bicep på skoj en random kväll när vi hittade ett måttband och den var runt 42 då.

Får väl ta och mäta lite igen om jag hittar måttbandet. Den här journalen är btw rätt ointressant fram tills jag börjar jobba där. Kommer lite bild/film då från passen och några SL-veteraner (Björn Iversen, för helvete)

Onigiri
2011-05-13, 08:06
Skall iväg på ett pass med macsacre idag på axel-slakt och quad-dödande. Imorgon blir det strut-tutte-träning Yates-style.


Frontliners senaste:

B1uURwPiLV0

Den dagen gymmen börjar spela detta eller dylikt, den dagen....

rooz
2011-05-13, 08:10
MOAR MUSIC*flex*

MOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAR:hbang:

Onigiri
2011-05-14, 14:30
Här är en ros till dig rosen!

Y0RqN_ncDn8



Bröst, biceps, mage och kronlyft idag

+Börjar få ett bättre utförande på kronlyft
+Uthålligheten har ökat markant i random övningar
+Bänken är påväg tillbaka (reppade tio utan bekymmer idag på 90)
+Börjar bli starkare i biceps, vilket jag inte trodde gick längre :D

-Benen släpar
-Fortfarande fet
-Dålig musik i gymmet
-Cablecrossen är fortfarande trasig (det var jag som pajade den, och ja jag sade genast till att det var mitt fel, slapp ersätta)
-Knäböj börjar jag bli läskigt dålig på

Onigiri
2011-05-15, 16:29
Ett hamstringpass från självaste helvetet idag med våran kära macsacre. Imorgon blir det att träna strutarna igen.



Naturligtvis levererar jag sommar-hardstyle av absolut högsta kvalitet:

OvESwzfbuPc

kwame
2011-05-15, 16:36
Mat är knappast överskattat! Ja, man kan säkert äta 1kg choklad per dag och gå ner i vikt. Varför? Jo, du lever fortfarande på kaloriunderskott. Är det nyttigt? Nej, du får NÄRINGSBRIST. Din kropp mår inte bra av det, dina muskler skulle bryta ner sig otroligt mycket. Jag har själv kört asseriöst på maten i 2 veckor, och har aldrig ökat så fort (under mina 3.5 år) samtidigt som jag går ner i fett. Räknar varenda liten kalori.

Onigiri
2011-05-15, 19:07
Asch ta inte det där surkuks-inlägget jag skrev på allvar. Jag var bara sur och trött i deffens slut och missnöjd bara :D

(Äter inte själv dålig mat, överkonsumerar protein strikt och optiskadat varje dag riktigt styggt med och minimalt med fett)

Onigiri
2011-05-16, 06:09
Taggar inför ett intensivt bröstpass med macsacre, ni kanske undrar hur jag gör det? Naturligtvis med kaffe, kalkon och vattenmelon och ja för all del Skrillex:

fq-geJ9UwG4

Återkommer eventuellt med bilder ikväll, skall ta med kameran idag till gymmet

macsacre
2011-05-16, 16:28
Idag gick det riktigt bra! Fick fan ont i huvudet efter passet tror jag, men har tagit en treo nu och så är det kreatin uppladdning denna vecka så till veckan kommer nog vikterna flyga högt upp i luften.

Vi kanske ska ta lite kort på gymmet när vi tränar och lägga upp här så din journal blir lite mer färgglad :P

Onigiri
2011-05-16, 18:56
Javisst, jag börjar åt dig:

En krabba delade macsacre ut efter dagens pass:

http://i.imgur.com/QVWnJ.png

Onigiri
2011-05-17, 18:08
Bra drag i dagens ryggpass, hoppas på lite värk denna gång!

Min aftermovie från Club Aquas event på Valborg, klippte ihop lite i moviemaker 2011 bara :D

cebNqIlk3gE

Det är jag i hel-vitt på vägen @ 0.45

Gustafsson
2011-05-17, 18:40
Javisst, jag börjar åt dig:

En krabba delade macsacre ut efter dagens pass:



Det såg lite köttigt ut det där! :thumbup:

macsacre
2011-05-17, 19:34
Det såg lite köttigt ut det där! :thumbup:

Tackar, det är långt kvar till mitt första delmål men hoppas vara där om ett år nu när man har mer koll på träning och kost framför allt.

Får se när jag får ta kort på onigiri så kommer jag lägga upp det ;)

Onigiri
2011-05-18, 19:41
12 reps i hantelpress @ 46,7kg idag. 2 sista med assist sedan tappade jag dem rätt på bröstet :D

15 reps militärpress bakom nacke fritt, strikt och djupt, 60kg

Ni som hävdar att högvolym bygger dåligt med styrka, ni skall nu tiga!

Gustafsson
2011-05-18, 19:50
Ni som hävdar att högvolym bygger dåligt med styrka, ni skall nu tiga!

Det hävdar jag, men jag är också väldigt medveten om att det är ytterst individuellt, och att min kropp har svarat så mycket bättre på lågrep.

Starkt jobbat!

Onigiri
2011-05-19, 06:26
Det är förstås sant. I min värld bygger jag dåligt med det mesta på lågvolym, kan vara kul när man har en jävligt bra dag dock att testa 1RM osv för att se vad man ligger i förhållande till sina workingset.


rooz:
eYX7SBcJ6NE

rooz
2011-05-19, 08:48
*cupid*

MOAR
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOARE

:hbang:x10

Onigiri
2011-05-19, 17:31
Tråkigt armpass idag, fjantig "vila och väx" dag imorgon som bara är påhitt och trams. Det kommer säkert sluta med att jag drar upp och kör marklyft ändå tills diskbråcket är ett faktum.

macsacre
2011-05-22, 15:50
Bra pass i körde idag! Imorgon är det bröst!

Onigiri
2011-05-22, 18:42
Ja det var ett bra pass. Igår var också ett pass av hög kvalitet, särskilt stångshrugsen!

Tror jag ska testa med 60-hantlarna i hantelpress imorgon om både du och brorsan är med.


rooz:
wQiLOobONYk

Second Identity är förövrigt helt vansinnigt live...

Onigiri
2011-05-23, 18:24
Får jag inte träningsvärk efter dagens jävla pass för fettistuttarna så anser jag mig faktiskt vara Vältränad.


rooz:
Rr-QyPZtHuk

Onigiri
2011-05-24, 06:23
Och brösten värker uppåt axlarna så det räcker idag, äntligen!



Benbild, May 9 2010 (från facebook)
http://i.imgur.com/cU4AT.png


Ska försöka ta en senare såhär ungefär 1 år senare men det är svårt att göra det helt själv (har ingen spegel här, bilden är från min gamla lägenhet med en spegelvägg).

macsacre
2011-05-24, 19:25
Jag kan ta kort på dig :P

Onigiri
2011-05-25, 18:54
Fan vi glömde ta kort idag när vi körde utfall i trappan upp och ner, där snackar vi tryck i gluteus!


rooz:
9lYwvMcmRNs

Onigiri
2011-05-27, 04:43
Har fortfarande tryck i gluteus! Axlar senare idag efter jobb, bilder kan komma, kameran är alltid med och redo :D

Onigiri
2011-05-29, 18:05
Arbetsperiod

07 juni - 04 augusti

Får kort/nycklar/info från the boss på onsdag! Återkommer!

Bild på mina vader från igår (syrrans vågiga skitspegel, nåväl)
http://i.imgur.com/fY1i6.png

ddewe
2011-05-31, 19:55
DBSTF är gudar inom hardstyle, men om dom inte retar dina smaklökar så prova dra på Wasted Penguinz, ett par svenska up-and-coming grabbar inom genren, har faktiskt ett jävla tryck i sina låtar :)

Onigiri
2011-05-31, 20:51
Det återstå att se om pingvinerna levererar nere på Defqon.1 ;)

Lille
2011-06-01, 09:53
Vart hittade du biljetter till defqon?!

Defqon.1 inkl. camping - bokat
WiJP_wBxPbY

Decibel Outdoor Festival - bokat
Wcp5dA26MkE

Club Aqua Valborg på lördag! D-block S-te-fan live, brukar bli ett bra tryck på golvet när dem spelar men gillar inte dem egentligen längre. Kommer någon dit?

Blir en fin sommar det här! Någon mer från kolo utöver krakowww och shadowfire som skall ner och vill träffas?

Onigiri
2011-06-01, 19:32
Tranceclubber, bokade i januari redan fast Aqua tog hand om den resan och jag fick besked om att resan var överflyttad till dem (och det hoppas jag verkligen den är)

I andra fall är det i princip omöjligt att få tag i en biljett, i alla fall nu, lite väl sent ute nu ;)

Onigiri
2011-06-04, 08:37
krakoww? heraso? Ska ni eller någon ner eller om det skall bilas ner och plats finns så är jag med. Pris är icke relevant.

Såg att gbg - weeze var borta nu med ryanair så det alternativet är kört, gick ju jävligt smidigt sist, synd att de alltid plockar bort bra resealternativ...

I8t3JagkVew

JJOHANSSON
2011-06-05, 16:44
Vart hittade du biljetter till defqon?!

Hardstylers har fortfarande biljetter men då är det hela paketet som gäller d.v.s resa+biljett.

Onigiri
2011-06-06, 09:14
Imorgon börjar jag jobba på gymmet!


:thumbup:

Onigiri
2011-06-07, 07:09
NU DRAR JAG OCH LÅSER UPP SNART :cool:

Westan
2011-06-09, 12:58
..... och sen hände inget mer? :O

Onigiri
2011-06-12, 20:23
Joho, tränar 4-5h om dagen nu :) mitt träningsprogram kommer här under veckan. skall bygga ihop ett snyggt smärtsamt program nu ikväll.

Onigiri
2011-06-14, 21:23
8-pass program klart delat på 4 dagar (förmiddag + eftermiddag x4) kommer imorgon, orkar inte nu.

Westan
2011-06-30, 21:44
Jassåååååå :D

Gustafsson
2011-07-01, 17:03
8-pass program klart delat på 4 dagar (förmiddag + eftermiddag x4) kommer imorgon, orkar inte nu.

Hur går det med 8-pass programmet?

Onigiri
2011-07-07, 07:36
Det rullar på! Rygg, biceps, triceps och ben idag :D

Onigiri
2011-07-17, 14:31
Det drar ihop sig. bara 2 veckor kvar av jobbet.

-Har fått tillbaka lite styrka i bänken (reppar relativt lätt på tresiffrigt igen)
-Blivit rejält starkare i axlar, det gör konstigt nog fortfarande lika ont men styrkan och vidden ökat över axlar och lite rygg (folk har påpekat det)
-Bättre linjer på magen och mycket tydligare obliques, fortfarande mjuk som en säl dock (deffar inte)
-Triceps växer som ogräs *cupid*
-Raka mark och goodmornings gör ej längre ont överallt :D var tidigare stelast i universum

Problemet är slöheten som är ständig vid dubbla långpass 4 dagar i rad. Först lördag kväll eller söndag morgon börjar jag känna mig stark och fräsch igen men då ska man iväg på måndag och börja dagen med 3h igen och slöheten smyger sakta tillbaka under veckan.

Har varit jäkligt roligt att jobba i et gym dock, fått sälja lite gymkort osv, snackar med roligt folk i alla åldrar varje dag och får alltid frågor när jag kör tut, konstiga övningar osv :D

Funderar på att slänga in en 8v deff i slutet av sommaren eller i september, tror jag har gått upp lite i vikt men det borde inte vara så mycket fett, ådror osv är tydligare nu än innan så, känner mig inget fläbbigare heller. Sedan blir det ordentligt bygge till 1 april igen, tänker INTE deffa hela vintern igen i totalt mörker och -30 varje dag.

Onigiri
2011-07-18, 19:41
120 i bänk gör ej längre ont i vänster axel, då kanske man kan göra en liten styrke-satsning i höst då trots allt :)

Onigiri
2011-07-19, 17:35
250 Kronlyft är avklarat, gick snyggt och korrekt. 200 i marklyft borde inte vara några bekymmer, återstår att se.

rooz
2011-07-19, 18:25
Nu ska jag vara skeptisk!

På fäcebåkk så skriver du att du tränar rygg i ca. 3H, hur går det ihop?
Äter du bara bullar på passen?

Onigiri
2011-07-24, 11:12
Nu ska jag vara skeptisk!

På fäcebåkk så skriver du att du tränar rygg i ca. 3H, hur går det ihop?
Äter du bara bullar på passen?Jag kör bara mesövningar och dissar marklyft, som äter all energi vanligtvis är jävligt svår och jag prickar benen bäst i den och ja, jag äter bullar (xtend) hela dagen mer eller mindre och en jävla massa kolhydrater just nu. Känner mig som en ballong hela träningsdagarna ibland men det får det vara värt i 2 veckor till. Känns jävligt bra annars och det går åt rätt håll nu i nästan allt.

Onigiri
2011-08-05, 10:33
Jaha då var detta äventyr avslutat.

Vad har jag lärt mig av dubbla pass 4 dagar i veckan på energibalans med en jävla massa kolhydrater?
Man blir stark och uthållig väldigt snabbt men över tid dalar det mot det ni vill kalla överträning. Nåväl, lite positivt och negativt med 5-6h träning om dagen nedan:

Positivt
Man blir stark och uthållig fort i det mesta
Man kan äta ganska mycket utan att öka i onödig vikt
Man har mycket tid till att öva in teknik i många övningar man är dålig på
Mycket tid för prickskytte-träning (för oss som gillar sånt)

Negativt
Man är väldigt fänglsag av gymmet, minimalt med fritid
Enformigt
Stel och sliten mot veckans slut och när man väl är frisk igen så ska man tillbaka tll fängelset.


Kommer säkert på mer senare men det här var det som jag kommer att tänka på i skrivandets stund. Kommer antagligen göra det här nästa sommar med om jag får bättre betalt eller annorlunda tider. Har trots allt ökat rejält med styrka och massa i triceps och axlar vilket ger en jäkla skjuts i bänken (tidigare var det bekymmer med femmor på 110 nu går det relativt lätt) även teknik i marklyft har blivit bättre och baksida lår är fan större än framsida efter tusentals rumänska mark :D

Sådär, kommer en vanlig vardags-journal/blogg/dagbok/whatever framöver i höst när jag känner för det. Får ursäkta mitt dåliga uppdaterande här men jag har som sagt varit väldigt fängslad till gymmet då de kört dubbla öppettider och när jag väl kommit hem har det varit sova på fläcken :)