handdator

Visa fullständig version : Ska deffa 5 veckor, tips?


minkn
2011-04-24, 14:01
Hej allihopa och glad påsk på er!

Imorgon, alltså måndag den 25:e april börjar min deff som kommer att vara i 5 veckor. Jag har lite underhudsfett om man säger så, ligger på kanske 94kg i morgonvikt just nu. Är 1.90 lång.

Känner att jag har musklerna under fettet då jag ser, om man spänner ordentligt konturer av kommande magrutor.

Så, har ni några tips på hur jag ska deffa? Har läst mkt om det men uträkningar osv är inte min grej, jag kommer inte väga maten då jag går i skolan. Jag är 18 år btw.

Så min plan är att inte äta några kolhydrater alls vid lunch respektive middag, utan bara proteiner plus sallad. Till frukost kommer jag allt som oftast äta omelett/macka med ägg. Vad tror ni om min plan? 5 veckor utan pasta/ris/potatis och allt där i mellan. Jag dricker ungefär varannan lördag och det kommer jag inte sluta med, så jag får räkna in kanske 20 öl på dessa veckor.

Så som sagt, vad tror ni om min plan? Kommer detta lyckas eller har ni några bra tips till en nybörjare som mig? Tack på förhand boys and girls.

kalaskonrad
2011-04-24, 16:47
Att totalt nolla kolhydraterna är ingenting jag skulle rekommendera, även om det förvisso är ett utav tillvägagångssätten för att komma på kaloriunderskott. Käka åtminstone lite kolhydrater om dagen, förslagsvis direkt på morgonen och efter träningspassen. Annars är det väl bara att köra på?

Oavsett om inte kaloriräkning är något för dig eller inte så rekommenderar jag att du åtminstone bör ha ett hum om hur mycket kalorier du behöver för att nå ditt mål. Risken finns ju att du kör på i 5 veckor och sen insett att du trots allt legat på balans under perioden, fettet rinner ju inte av dig direkt så det kan vara lite svårt att se.

monk
2011-04-24, 16:58
jag tycker att du ska försöka nolla kolhydraterna och ha 250 g protein per dag , går ner i vikt snabbt så och behåller allt

Pelle2
2011-04-24, 17:01
jag tycker att du ska försöka nolla kolhydraterna och ha 250 g protein per dag , går ner i vikt snabbt så och behåller allt

ehh.. studier från Kalle Anka-institutionen?*bs*

StampChamp
2011-04-24, 17:29
jag tycker att du ska försöka nolla kolhydraterna och ha 250 g protein per dag , går ner i vikt snabbt så och behåller allt

Dåligt förslag. Även jag tycker du ska införa kolhydrater om du inte vill känna dig platt. Potatis är hur bra som helst, lägg in det till lunch och middag kanske? Kalorisnålt och gott!