handdator

Visa fullständig version : Facebook - "För många obesvarade vänförfrågningar"


cero
2011-04-24, 12:52
Jag skapade ett konto, och skickade en massa vänförfrågningar via vänsökaren till personer jag känner. Efter ett tag står det "du är inte inloggad" - jag loggar in, och får upp en ruta "Din rätt att lägga till vänner har blivit blockerad pga för många obesvarade vänförfrågningar" och sedan en ruta "ta bort obesvarade vänförfrågningar"

Hur är detta möjligt när vänförfrågningarna bara var obesvarade i 2 minuter?

Sedan fick jag vänta i 2 dagar, nu har det hänt samma sak.. fast med 7 dagar osv.

Snobbe
2011-04-24, 12:54
Jag chansar på att det är ett slags antispam system facebook har så man inte bara kan sitta o spamma requests överallt.

Hur många har du faktiskt friendrequestat?

kettlebellGuden
2011-04-24, 12:57
Kan du inte bara acceptera att du inte har några vänner?

cero
2011-04-24, 13:42
Jag chansar på att det är ett slags antispam system facebook har så man inte bara kan sitta o spamma requests överallt.

Hur många har du faktiskt friendrequestat?

Först var det 150 kanske. Nu var det 60. Men man måste väl kunna lägga till många samtidigt? Tänker inte sitta och lägga till 5 personer per dag.

Kan du inte bara acceptera att du inte har några vänner?

http://2.bp.blogspot.com/-26F3871QWR4/TX1jx39P3VI/AAAAAAAAAm0/JnLqbxkSmaw/s1600/forever%2Balone%2Bface.png

C.E.J.
2011-04-24, 13:47
Först var det 150 kanske. Nu var det 60. Men man måste väl kunna lägga till många samtidigt? Tänker inte sitta och lägga till 5 personer per dag.

Har du 210 nära vänner? Ett tips är att lägga till dem som faktiskt betyder nåt i ditt liv, inte random person du kan komma på, typ Pelle som du gick ett tag med i andra klass, men som bytte skola under vårterminen...

cero
2011-04-24, 13:57
Har du 210 nära vänner? Ett tips är att lägga till dem som faktiskt betyder nåt i ditt liv, inte random person du kan komma på, typ Pelle som du gick ett tag med i andra klass, men som bytte skola under vårterminen...

Även om inte alla är nära, tycker jag det är roligt att veta vad de har för sig. Hur som helst kunde jag inte ens lägga till 50 personer samtidigt, utan att bli blockerad.

snej
2011-04-24, 14:08
Kan du inte bara acceptera att du inte har några vänner?

:laugh:

cero
2011-04-25, 00:17
Ingen som har en lösning på detta? Alt om det finns en kundservice eller liknande så man få bort blockeringen.

C.E.J.
2011-04-25, 00:23
Ingen som har en lösning på detta? Alt om det finns en kundservice eller liknande så man få bort blockeringen.

Du har 210 pers att hålla reda på nu. Underhåll dig med det medan du väntar på att kunna adda fler.

cero
2011-04-25, 00:56
Du har 210 pers att hålla reda på nu. Underhåll dig med det medan du väntar på att kunna adda fler.

Nej, eftersom att de vänförfrågningarna aldrig kom fram för någon anledning. Just nu har jag 10 vänner att underhålla mig med!

Jens.Andersson
2011-04-25, 03:01
Nej, eftersom att de vänförfrågningarna aldrig kom fram för någon anledning. Just nu har jag 10 vänner att underhålla mig med!

Rom och en ansiktsbok byggs inte på en dag. Du kommer ångra dig när folk som
du egentligen tycker är idioter gör massa quiz och horoskop skit och klottrar
ner hela din news feed med massa trams.

r3mpuh
2011-04-25, 03:11
Rom och en ansiktsbok byggs inte på en dag. Du kommer ångra dig när folk som
du egentligen tycker är idioter gör massa quiz och horoskop skit och klottrar
ner hela din news feed med massa trams.
+1,

Själv, för att inte störa någon jag känner med mitt trams, så har jag tagit bort alla vänner på facebook som känner mig i verkligheten. Bäst för alla så.

vicarious
2011-04-25, 10:00
Var går då gränsen för någon man "känner"?

Är det någon man umgås med regelbundet?
Någon man bryr sig om?
Någon man HAR umgåtts mycket med tidigare i livet?
osv...

Jag tycker det är kul att ha folk som man inte umgås med särskilt ofta på FB ändå. Kul att se vad de har för sig, vad de gör med sina liv och så vidare. Det finns ju "dölja" funktionen nu.

Inge Enveten
2011-04-25, 10:07
Var går då gränsen för någon man "känner"?

Är det någon man umgås med regelbundet?
Någon man bryr sig om?
Någon man HAR umgåtts mycket med tidigare i livet?
osv...

Jag tycker det är kul att ha folk som man inte umgås med särskilt ofta på FB ändå. Kul att se vad de har för sig, vad de gör med sina liv och så vidare. Det finns ju "dölja" funktionen nu.

Precis. Sen så känns det också taskigt att säga nej till x men ja till y utan någon konkret skillnad mellan relationen till de båda. Vad är egentligen skillnaden mellan att Pelle från klass 7a lägger till dig och Karin från ICA-kassan? Säga nej till båda? Bättre att säga ja till båda enligt mig och sen trycka dölj illa fort. Så gör jag i alla fall.

johanhej
2011-04-25, 10:40
Känns som folk drar det till någon jävla social status med att ha vänner på Facebook. Jag addar folk väldigt sällan men om jag gör det så känner jag denna person väldigt bra redan.

Håller dock med om att det är svårt att avböja en vänförfrågan, så har man någon koppling till personen i fråga så brukar jag vara acceptera. Möjligtvis tar man bort sen för att de är irriterande :P

LoTiX
2011-04-25, 10:42
Rom och en ansiktsbok byggs inte på en dag. Du kommer ångra dig när folk som
du egentligen tycker är idioter gör massa quiz och horoskop skit och klottrar
ner hela din news feed med massa trams.

Då klickar man bara så att deras inlägg inte hamnar på ens news feed. Har gott om mycket goda vänner vars inlägg jag inte vill se eftersom de gör 20 om dagen. :thumbup:

kettlebellGuden
2011-04-25, 10:42
Vi har soffsurfande besökare från hela världen på besök hyfsat ofta. Vi träffar dem någon dag.. de är kul att ha på fejjan så man ser vad som händer med dem.

hugok
2011-04-25, 10:42
Kan du inte vänta på att folk lägger till dej, där kan ju inte finnas någon spärr tycker man.

vicarious
2011-04-25, 10:50
Det här är faktiskt lite i stil med om man ska hälsa eller inte till personer man stöter på på stan.

Man vet vem personen är, man har gått någon utbildning eller jobbat på samma ställe tillsammans förut, kanske växt upp i samma by eller liknande. Man ser personen på stan - säger man hej eller inte?.. lite samma sak med FB. Ska man vara vänner eller inte? Ytliga bekantskaper =)

Inge Enveten
2011-04-25, 10:57
Glömde en sak. Anledningen till att jag också accepterar allt och alla trots att jag inte känner dem är att det ett fåtal gånger händer att jag själv lägger till någon som kanske egentligen inte vill ha med mig att göra eller inte känner mig alls, typ Martin Berkhan, som jag la till för att skicka lite frågor men vars vägg sedan visade sig vara grym för olika IF/LG frågeställningar där han ibland även svarade - därav bestod också "vänskapen"

Sen så tar folk facebook alltför seriöst också, slappna av folk. Ingen är "cool" för att han har 1000 vänner. Detta är inte lunarstorm och vi är inte 12 år gamla längre.

Åsberg
2011-04-25, 11:18
Det här är faktiskt lite i stil med om man ska hälsa eller inte till personer man stöter på på stan.

Man vet vem personen är, man har gått någon utbildning eller jobbat på samma ställe tillsammans förut, kanske växt upp i samma by eller liknande. Man ser personen på stan - säger man hej eller inte?.. lite samma sak med FB. Ska man vara vänner eller inte? Ytliga bekantskaper =)

Känner också det, blir lite social akward penguin över det hela. :D
Jag brukar oftast hälsa iaf, såvida inte den andra personen verkligen "undviker" det.