handdator

Visa fullständig version : sj's sms biljett mm?


jenJ
2011-04-23, 18:24
hej! har beställt en tåg biljett på sj's hemsida. men jag vill ha sms biljett vilket inte gick att välja när jag köpte biljetten utan det blev e-biljett för att skriva ut själv, och problemet är att jag har ingen utskrivare!!!

Jag har loggat in med beställnings koden för att kolla om det går att skicka sms biljett men jag hittar inte, nån som vet? vet någon om man trots att man har valt e-biljett så kan man hämta ut den på ATG ombud el måste man skriva ut den själv?

r3mpuh
2011-04-23, 18:27
Kan du inte skissa av den med en penna?

Herr Oberst
2011-04-23, 18:32
Ring 0771-757599

Jens.Andersson
2011-04-23, 18:33
Skriv bara ner koderna och ha med dig ID, förklara läget för kontrollanten.

doakes
2011-04-23, 18:38
Brukar inte vara hela världen. Skriv ner beställningsnumret och visa upp för konduktören så brukar det vara helt ok.

Jag tog SMS-biljett en gång och fick aldrig ett SMS. Väl på tåget sa jag att jag fortfarande väntade på biljetten och gav konduktören mitt namn och telefonnummer. Efter en knappa halvtimme kom han tillbaka och det visade sig att jag hade skrivit fel på en siffra på mobilnumret när jag beställde.

jenJ
2011-04-23, 18:39
Skriv bara ner koderna och ha med dig ID, förklara läget för kontrollanten.

gjorde det sist o då gick det ann men då hade jag tillgång till utskrivare..men hon sa att det fick gå för denna gång, men nästa gång så kanske jag inte har så tur utan då får jag betala för en ny biljett plus 100 i ersättning till dom..!!!

Jens.Andersson
2011-04-23, 18:42
gjorde det sist o då gick det ann men då hade jag tillgång till utskrivare..men hon sa att det fick gå för denna gång, men nästa gång så kanske jag inte har så tur utan då får jag betala för en ny biljett plus 100 i ersättning till dom..!!!

Konstigt, e-biljetten är ju inget magiskt utan innehar endast ID numret för
färdbeviset. Finns personnummer och liknande på e-biljetten? Om du känner
dig osäker så kontakta SJ support, annars tycker jag det låter absurt att du
skulle behöva betala för en ny när du redan har all information som krävs.

doakes
2011-04-23, 18:47
Dom försöker nog bara skrämmas så man jobbar extra hårt att ha med sig biljetten nästa gång. Har man biljetten kan dom bara scanna och gå vidare. Om dom måste kolla upp ens personnummer/namn manuellt tar det väl lite extra tid och det är nog inte så roligt att göra när det är fullsatt.