handdator

Visa fullständig version : Bästa Bantningspiller samt Kosttillskott!?


Zokal
2011-04-23, 08:28
Tjenare, Jag och min bästa polare är tillsanmans med 2 tjejer som är systrar. Och båda av dem vill gå ner i vikt, vi har testat ha med dem till gymmet men det funkade ej i slutändan.

Vad jag är ute efter:

* Något Piller som funkar som hungerdämpande och höjer ämnesomsättningen eller kroppstemperaturen

* Något slags proteinpulver som är jätte snålt på kalorier osv men är mättande ändå


Sedan kommer dem självklart äta nyttigt och vara ute och gå & motionera varje dag!

isakt
2011-04-23, 08:35
Finns inga bra piller som botar lathet ;)

Pepz
2011-04-23, 08:46
Finns inga bra piller som botar lathet ;)

+1 orkar man inte träna så går det ändå åt fanders med en bantning. speciellt i den åldern jag gissar att detta gäller. Noll självdiciplin

annars funkar kaffe och grönt the så slipper de köpa piller överhuvudtaget.

proteinpulver
body science Casein 100% milkprotein. - gör proteinpudding påt.
eller kolla proteinflufftråden för mättande

men vad ska de med proteinpulver till om de ska banta och inte träna?

Kischen
2011-04-23, 08:47
There´s no shortcut to any place worth going.

Räkna kalorier.

Eddie Vedder
2011-04-23, 08:49
* Något slags proteinpulver som är jätte snålt på kalorier osv men är mättande ändå

Finns naturligtvis inget kalorisnålt proteinpulver. Hela poängen med proteinpulver är ju att det skall vara så mycket protein som möjligt per 100 gram. Vill man ha lite kcal tar man mindre pulver.

Fast vad de ska med det till med lite promenerande är ju en annan femma. :)


Räkna kalorier.

Nej det är inget måste att krångla med.

Pepz
2011-04-23, 08:49
som tillägg.

att bara gå ner i vikt om man är någorlunda normalviktig är fel. bättre att träna sig till den kropp man vill ha. bantning föder bantning på sikt

fettförbrännande piller har en sån marginell effekt så det är totalt onödigt om man inte har koll på resten.

Bjern
2011-04-23, 08:51
Finns INGA kosttillskott som ersätter träning

vicarious
2011-04-23, 08:54
För det första så är ju träning inte ens ett måste, men visst underlättar det för de flesta. Röra på sig mer och äta lite mindre/kalorisnålare alternativ kan man komma långt med. Däremot lär man få en trevligare kroppskomposition av lite styrketräning.

Att försöka tvinga folk till träning som de i själva verket tycker är tråkig funkar aldrig i längden. Träningen ska vara ett nöje och inte ett måste tycker jag.

Bjern
2011-04-23, 08:57
För det första så är ju träning inte ens ett måste, men visst underlättar det för de flesta. Röra på sig mer och äta lite mindre/kalorisnålare alternativ kan man komma långt med. Däremot lär man få en trevligare kroppskomposition av lite styrketräning.

Att försöka tvinga folk till träning som de i själva verket tycker är tråkig funkar aldrig i längden. Träningen ska vara ett nöje och inte ett måste tycker jag.

Det beror väl på hur högt BF de har nu, är de bara, som de flesta tjejer, lite småmulliga så lär de kanske komplettera med promenader eller liknande lågintesiv-träning iaf.

Kischen
2011-04-23, 09:01
Nej det är inget måste att krångla med.

Undrar varför dom övh behöver gå ner isf. Är ju bara att uppskatta lite så fixar det sig per automatik.

Har man ingen aning hur mycket man äter så är räkna en bra sak att göra, för att få sig en uppfattning senare mr tvärt emot :thumbup:

Eddie Vedder
2011-04-23, 09:02
Har man ingen aning hur mycket man äter så är räkna en bra sak att göra, för att få sig en uppfattning senare mr tvärt emot :thumbup:

Där är vi oense helt enkelt. Jag tycker alltid att man ska undvika räkna och väga i det längsta om man inte är überseriös.

Kischen
2011-04-23, 09:07
Där är vi oense helt enkelt. Jag tycker alltid att man ska undvika räkna och väga i det längsta om man inte är überseriös.

Så du tycker att "ät mindre" är ett bättre förslag? Eller träna mer?

Skaffar man sig en någorlunda uppfattning så är det ganska enkelt efter det. Ingen har snackat om überseriös så håll isär sakerna.

Eddie Vedder
2011-04-23, 09:09
Så du tycker att "ät mindre" är ett bättre förslag?

Ja tveklöst i det här fallet. Skiter det sig kan man ju böra krångla lite mer men det finns ju ingen anledning att anstränga sig mer än vad man tycker känns befogat bara för krånglandets skull.

raZmus
2011-04-23, 09:14
Finns naturligtvis inget kalorisnålt proteinpulver. Hela poängen med proteinpulver är ju att det skall vara så mycket protein som möjligt per 100 gram. Vill man ha lite kcal tar man mindre pulver.

Fast vad de ska med det till med lite promenerande är ju en annan femma. :)



Nej det är inget måste att krångla med.

Inte för att jag tror det gör någon skillnad i praktiken kanske - men ett proteinpulver med, som du säger, mer protein per 100 gram blir ju kalorisnålare.

Så letar du efter ett "kalorisnålt" proteinpulver, ta ett med lite fett och kolhydrater och mycket protein.

Eddie Vedder
2011-04-23, 09:16
Så letar du efter ett "kalorisnålt" proteinpulver, ta ett med lite fett och kolhydrater och mycket protein.

Ja i alla fall det med minst fett. "Renheten" i förhållandet protein/kolhydrat gör ju ingen skillnad för kalorimängden, det är ju 4 kcal/gram oavsett. :)

Zokal
2011-04-23, 09:23
Tack för svaren eddie och andra!!

Vad snackar ni om att det inte går bota med lathet??

Sommaren är påväg, jag har skrivit att första prioriteten på deras 6kg~ dem vill gå ner kommer att hända kring motion! Dem ska ut och jogga/gå varje dag, jag vet väl att man inte går ner genom att ligga hemma och äta piller.'


Dem undrade om det fanns något som underlättade lite, som man kunde ta i samband med motionen!

Jag har bara lagt all min fokus och kunskap på att gå upp & bygga, aldrig ner xD Fast man kommer väl dit någon gång, detta handlar inte om att väga kalorier eller mäta fett % och göra dem tävlingsklara, utan att tappa 5,6 kg. Dem har bra kroppar redan men vill ba tappa några kg inför sommaren :P

Så, Om jag skippar förbränningspillerna (pga av att dem gör lite skillnad)
Sätter dem på en hälsosam kost, daglig motion och fixar något proteinpulver som har ganska låg kalori o fett halt och ger dem en relativt låg dos av det typ 1gång / dag, som måltidsersättare ? Vi bor 8 st i 1 hus så det är svårt för dem att köpa och ha något ifred, (tänkte på speciell mat osv)

?

Pepz
2011-04-23, 09:28
De vill med andra ord banta. Vad händer när de slutar banta? de 5-6kg kommer att återkomma illa kvickt tror jag.
ska du ha en måltidsersättare så köp en sån produkt.
och promenader har inte någon särskilt stor effekt på viktnedgång imo.

skilj gärna på de och dem när du skriver så är du snäll :)

Zokal
2011-04-23, 09:35
Men lägger man om kosten så att de förbränner mer än vad de får i sig så lär det väl funka?? Har för mig att vi bestämde för att gå ut o powerwalka/jogga i 1.5 timmar om dagen, och äta hälsosamt och i rätt mängd. Och bibehålla samma kost när kilona är borta

Pepz
2011-04-23, 09:38
kör på då.

Eddie Vedder
2011-04-23, 09:39
Men lägger man om kosten så att de förbränner mer än vad de får i sig så lär det väl funka?? Har för mig att vi bestämde för att gå ut o powerwalka/jogga i 1.5 timmar om dagen, och äta hälsosamt och i rätt mängd. Och bibehålla samma kost när kilona är borta

Ja det låter ju utmärkt. Och då kan ni ju spara in pengar på värdelösa piller. :)

raZmus
2011-04-23, 09:41
Ja i alla fall det med minst fett. "Renheten" i förhållandet protein/kolhydrat gör ju ingen skillnad för kalorimängden, det är ju 4 kcal/gram oavsett. :)

Det är jag väl medveten om. Kolhydrat slank med av bara farten, håller dock fast vid det jag sa - fast av annan anledning :)

Kischen
2011-04-23, 09:57
Ja tveklöst i det här fallet. Skiter det sig kan man ju böra krångla lite mer men det finns ju ingen anledning att anstränga sig mer än vad man tycker känns befogat bara för krånglandets skull.

Så en person som inte vet vad i matväg som är kaloririkt får tipset ät mindre?

Säger du likadant till någon som lägger upp en budget där man inte vet inkomster och utgifter?

krubkungen
2011-04-23, 10:12
Men om dem redan har bra kroppar finns det väl ingen anledning att gå ner i vikt?:)

mini
2011-04-23, 10:26
Så en person som inte vet vad i matväg som är kaloririkt får tipset ät mindre?

Säger du likadant till någon som lägger upp en budget där man inte vet inkomster och utgifter?

Ofta är det inte rymdforskning. Godis -mindre bra. Chips och läsk - mindre bra. Bullar och kakor - mindre bra. Det är ju inte så att det är brist på information utan oftare en kost byggd på undantag och unnanden. Att ta bort/ersätta det man vet är dåligt är en god och inte så svår för många.

Inge Enveten
2011-04-23, 10:35
Och deras träningserfarenhet innan detta? Om dem inte har någon och börjar springa varje dag helt plötsligt så kan jag bara säga att det låter som ett jättebra katastrofrecept.

Fredron
2011-04-23, 10:57
Det känns som att det här är ett sådant tillfälle då man vill testa att utnyttja placeboeffekten.
Ge dem lite "sockerpiller" och säg att det hjälper dem att banta om man tar max 1/dag vid träning ;)

Bjern
2011-04-23, 13:48
Dem undrade om det fanns något som underlättade lite, som man kunde ta i samband med motionen!


?

Om dom inte redan dricker kaffe eller tar någon annan form utav koffein är väl det en enkel sak att tillsätta innan promenaden till ex. :)

solari
2011-04-23, 13:59
Det känns som att det här är ett sådant tillfälle då man vill testa att utnyttja placeboeffekten.
Ge dem lite "sockerpiller" och säg att det hjälper dem att banta om man tar max 1/dag vid träning ;)

+1

Men det funkar endast om man tränat minst en timme... Lär ge resultat!

Nykropp
2011-04-23, 14:27
Samt håller sig ifrån spriten och festandet. ;)

Eddie Vedder
2011-04-23, 14:39
Så en person som inte vet vad i matväg som är kaloririkt får tipset ät mindre?

Säger du likadant till någon som lägger upp en budget där man inte vet inkomster och utgifter?

Om det inte är extremt tight med budgeten duger det gott och väl med att rekommendera att man minskar ner lite på konsumtionen av onödiga saker ja.

Och var skrev jag att jag inte tycker man ska veta något om vilka livsmedel som är kaloririka? Precis som med budgeten kan man föreslå lie enkla förändringar att förhålla sig till. Det finns tack och lov människor som inte är Kolohysteriska och så kan det förhoppningsvis förbli.

koffein_beroende
2011-04-23, 14:54
Räkna kalorier.

Nej det är inget måste att krångla med.

Han skrev inte att det var en måste, men det är ett tips. Jag rekommenderar att räkna kalorier, iallafall ett par veckor, så man får ett humm om hur mycket man äter. Jag blev iallafall chockad när jag väl började räkna kalorier hur mycket jag egentligen åt.

Eddie Vedder
2011-04-23, 14:56
Han skrev inte att det var en måste, men det är ett tips.

Du ser ju själv citatet. Det är en direkt uppmaning, inte ett litet förslag.

Kischen
2011-04-23, 19:07
Du ser ju själv citatet. Det är en direkt uppmaning, inte ett litet förslag.

Det framkom strax därefter att jag inte menade att man skulle sitta med miniräknaren för all framtid. Det räcker utmärkt med att skaffa ett hum och sedan räkna typ 1 äpple = 100 kcal osv.

NiHa
2011-04-23, 19:46
Håller med Eddie Vedder att det inte behövs räkna hit o dit utan "sunt bonnförnuft" räcker där man visuellt ser vad man bör reducera i maten, dvs fett o kolhydratrika delar i sin kost så kan man faktiskt vara social och även äta med kompisar både hemma och ute. Var inte rädd för grönsakerna. Sen är det bara att röra på sig. Släng in några promenader i veckan och hitta någon lågintensiv till måttligt intensiv aerobisk aktivitet som man helst genomför på fastande mage OCH som man tycker är trevlig eller t.o.m riktigt kul. Drick lite extra vatten som då gör att man blir lite mättare. Ja, "sunt bonnförnuft" alltså :)

Eddie Vedder
2011-04-23, 19:53
Det framkom strax därefter att jag inte menade att man skulle sitta med miniräknaren för all framtid. Det räcker utmärkt med att skaffa ett hum och sedan räkna typ 1 äpple = 100 kcal osv.

Där håller jag med. Stor skillnad på grundkoll om näringstäthet och att räkna och väga.

mangemani
2011-04-24, 11:26
black burn
dock inte många som pallar med den då den är för stark enligt vissa.

men det absolut bästa är att ligga på kcal minus.

hariiis
2011-04-24, 12:01
VPX Meltdown ska vara bra.

Dock som många påpekat är kaloriunderskott det slutgiltiga.

krubkungen
2011-04-24, 12:45
Det känns som att det här är ett sådant tillfälle då man vill testa att utnyttja placeboeffekten.
Ge dem lite "sockerpiller" och säg att det hjälper dem att banta om man tar max 1/dag vid träning ;)

hehe bra ide, skulle vara intressant.

VPX Meltdown ska vara bra.

Dock som många påpekat är kaloriunderskott det slutgiltiga.

Jo Meltdown är säkert jätte bra. Dock blir det svårt att få tag på i Svergie iom att den är läkemedelklassad (yohimbine), med andra ord går den inte köpa i detta rike ;)

Erkserks
2011-04-24, 16:41
DMAA är aptitdämpande. Eventuella biverkningar är väl knappast värt det dock. Sedan kommer kilona ändå att gå tillbaka mot det "normala" när man slutar.

Finns ingen enkel väg, särskilt inte om man inte gör förändringar som man kommer att hålla resten av livet.

Säg att de lyckas gå ner 6 kg över 2 månader.
De kommer att tömma sina adipocyter (fettceller) på fett. Allt är frid och fröjd. Problemet är dock att fettvävnad är ett endokrint (hormonutsöndrande) organ. Signaler (Adiponectin, Leptin mm) kommer att signalera till hjärnan att depåerna är tömda och att man behöver få i sig mer energi.

Jag tror att det gäller att hålla vikten under en längre period för att adipocyterna ska ställa in sig på den lägre mängden fett de innehåller och på så sätt minska sin hormonutsöndring. Sedan kan man ju fundera över hur lång tid detta kommer att ta, jag har ingen aning, men säkerligen mer än ett par månader.

Vad jag vill ha sagt är att en bantningskur endast kommer att leda till att de går upp vikten igen efter en tidsperiod (även om de äter "nyttigt"i fortsättningen, för signalerna kommer att göra dem hungriga oftare/mer hungriga när de väl äter). Ni borde istället få dem att göra livsstilsförändringar som de kan hålla i det långa loppet. Hitta en rolig motionsvana (kanske dans/cykling/skogsvandring/promenader/nån sport). Och så hjälper så klart att byta ut snask mot grönsaker (svårt att överäta på morötter kontra chips som exempel).

hariiis
2011-04-24, 16:55
text

Pratar du möjligtvis om set point?

Erkserks
2011-04-24, 19:52
Pratar du möjligtvis om set point?

Det beror på vad du menar med setpoint.