handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg


Dannyboi
2011-04-22, 20:13
Måndag: Bröst, tricpes
Tisdag: Ben, mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg, bicpes
Fredag: Axlar, trapz
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Är detta ett bra upplägg ?

mikaelj
2011-04-22, 20:14
Nej, du tränar ben alldeles för sällan.

Har du precis börjat träna? I så fall: gör dig en tjänst och börja träna efter Stronglifts 5x5 eller z_bumbis nybörjarprogram.

Pjotor
2011-04-22, 20:29
För fyra dagar sedan (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164539) tipsade jag dig om z_bumbis klistrade program. Nu är vi två om samma rekommendation.

Du kan väl berätta om du inte VILL träna efter z_bumbis klistrade program? Då sparar vi lite människotid och lite cpu-tid.

Dannyboi
2011-04-22, 21:02
det är bara det att det känns så sällan att bara träna 3 ånger i veckan. Jag har spelat på mycket hög nivå i hockey och då gymmade jag oftare än det, fast bara benböj frivändningar och marklyft typ. Hade kanske totalt 12 träningpass i veckan, så jag vill helst träna så mycket det går.
Anledingen till att jag frågar igen är att jag ville ha svar från fler så inte bara en svarar. Vill se att det verkligen är rätt. Men tack så mycket för er hjälp :)

Pintan
2011-04-22, 21:06
Testa att köra nybörjarprogrammet två varv/vecka, alltså 6 träningsdagar i veckan.

Dannyboi
2011-04-22, 21:16
Den tredagars ?

RobbanColeman
2011-04-22, 21:19
4-1-4

axlar vader
lår
bröst triceps mage
rygg biceps vader

Så kör jag, det är ett bra upplägg och man tränar mycket. Det roligaste jag vet så det passar mig perfekt. Jag hoppar ofta över någon vilodag... *cupid*

Dannyboi
2011-04-22, 21:21
asso 4 dagar träning 1 vila 4 dagar träning ? hehe

RobbanColeman
2011-04-22, 21:22
asso 4 dagar träning 1 vila 4 dagar träning ? hehe

Eggsagt!

von huff
2011-04-22, 21:25
Sen när har det blivit ett schema att lägga upp några muskelgrupper på vissa dagar?Det säger 0.

Beef Porky
2011-04-22, 21:32
det är bara det att det känns så sällan att bara träna 3 ånger i veckan. Jag har spelat på mycket hög nivå i hockey och då gymmade jag oftare än det, fast bara benböj frivändningar och marklyft typ. Hade kanske totalt 12 träningpass i veckan, så jag vill helst träna så mycket det går.
Anledingen till att jag frågar igen är att jag ville ha svar från fler så inte bara en svarar. Vill se att det verkligen är rätt. Men tack så mycket för er hjälp :)

Tyvärr så är det ibland så att less is more..... Om det är något som jag ångrar med min träning så är det att jag inte började köra efter något bra nybörjarprogram, som typ stronglifts 5x5, i början. Dessutom så kan du kan ju fortfarande träna annat än styrketräning om du vill träna mer än tre pass i veckan.

Jag lägger också min röst på Stronglifts 5x5 eller z_bumbis nybörjarprogram

don ramon
2011-04-22, 22:51
Sen när har det blivit ett schema att lägga upp några muskelgrupper på vissa dagar?Det säger 0.

Amen.

Vincent Vega
2011-04-23, 03:39
Måndag: Bröst, tricpes
Tisdag: Ben, mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg, bicpes
Fredag: Axlar, trapz
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Är detta ett bra upplägg ?

Funkar väl.

Du kan ju annars testa ett;
Överkropp Lågrep
Underkropp Högrep
Vila
Överkropp Lågrep
Underkropp Högrep

Brukar bli bättre för nybörjare att köra Helkropp eller Halvkropp resultat mässigt. Skippa finliret och kliv på till störst del bas/flerledsövningar.

svennebanan86
2011-04-23, 17:45
Verkar lite udda att bara köra lågrep på överkroppen och högrep på underkroppen. :p

kottovic
2011-04-23, 17:47
Verkar lite udda att bara köra lågrep på överkroppen och högrep på underkroppen. :p

Han skrev fel. Du ska köra 2 pass per del av kroppen = 4. 1 lätt 1 tungt. Hög/låg