handdator

Visa fullständig version : Redigera filer i windows 7 går inte


Dav0d
2011-04-22, 03:29
Hej, vill redigera denna fil C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
för att blockera hemsidor. Men varje gång jag försöker så säger datorn att jag inte har rättigheten. Men jag är ju inloggad på administratör kontot. wtf.

Någon som vet hur jag går till väga?

tackar

r3mpuh
2011-04-22, 03:43
Jag öppnade filen som ett textdokument och testade lägga till en ny rad med "# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol." och klicka på spara, och det gick hur bra som helst.

Du gör fel? :MrT:

Dav0d
2011-04-22, 03:52
Det som är grejen. Står att jag måste kontakta administratören ifall jag vill spara dokumentet. Men ... vad jag vet är detta kontot det enda och är administratörs kontot...

Dav0d
2011-04-22, 03:57
Cäpe. Tvungen att gå in i windows mappen, högerklicka på notepad programmet, välja att starta i administrationsläge, välja att visa alla filer för att sedan öppna host filen....

King Grub
2011-04-22, 07:55
Du gör fel? :MrT:

Låter mer som om det är något fel på ditt operativsystem. Det skall man inte kunna, utan man är tvungen att göra som Dav0d kom på.

PRound
2011-04-22, 08:12
Sök efter UAC i startmenyn, sänk den i bott.
Sök efter användarkonton, klicka på hantera användarkonton. Om du inte är admin där så är det bara att lägga till dig som admin.



Oj. Ja, detta kanske kan hjälpa någon annan liten stackare.

King Grub
2011-04-22, 08:14
This issue occurs even though you log on by using an account that has administrative credentials.

http://support.microsoft.com/kb/923947

r3mpuh
2011-04-22, 16:16
Låter mer som om det är något fel på ditt operativsystem. Det skall man inte kunna, utan man är tvungen att göra som Dav0d kom på.Var snäll mot mitt operativsystem nu!
Testade igen och ändrade 4 rader och sparade & stängde.
De 4 raderna var ändrade = Úber pr0 h4ck3r Windows 7. :thumbup:

Snobbe
2011-04-22, 16:58
Det är pga UAC antagligen, du måste högerklicka och öppna notepad som administratör och sen öppna filen genom det. Kontot som du gör detta med måste ha adminrättigheter också.

Det går att stänga av UAC men då är det helt klart lättare att få in program man inte vill ha på burken.

r3mpuh
2011-04-22, 17:05
Det är pga UAC antagligen, du måste högerklicka och öppna notepad som administratör och sen öppna filen genom det. Kontot som du gör detta med måste ha adminrättigheter också.

Det går att stänga av UAC men då är det helt klart lättare att få in program man inte vill ha på burken.Lol, första man stänger av. ;p

Snobbe
2011-04-22, 17:13
Lol, första man stänger av. ;p

Som sagt det är därför du kan ändra utan att behöva göra som dav0d skrev. Och nej jag skulle nog säga att 99% av användarna har inte stängt av det och borde inte stänga av det heller.