handdator

Visa fullständig version : Till alla som kör +8 set


MunsöHustla
2003-12-01, 21:56
Hur många set kör ni som kör relativt många set till failure?

Pez
2003-12-01, 23:08
Originally posted by MunsöHustla
Hur många set kör ni som kör relativt många set till failure?

Skulle iofs inte kalla 8+ "många set", beroende på muskelgrupp.

Armar är det väl "normalt" men för bröst, rygg och ben är det ganska "lite".

12+ set då är vi uppe i normal-högt intervall. Enligt mig.

Jag kör runt 8-9 set till failure i varje pass, utöver bic då det blir 5 kanske. Sammanlagt blir det runt 10-15 set på ben, rygg, bröst, 8-12 på axlar och 6-12 på armar. Dom set jag inte kör till fail är "mellanuppvärmning" (räknar inte in uppvärmning under 50% av 1rm som träningsset).

Lite slitigt blir det, gäller att se upp med småkrämpor som jag bittert fått erfara med 2*4-5 månaders skadeperiod/konvalescens under de senaste 18månaderna. :(

/pez

Jorgen
2003-12-01, 23:20
Originally posted by MunsöHustla
Hur många set kör ni som kör relativt många set till failure?
Alla utom uppv seten. Jag kör minst 15 set per muskelgrupp.

//jörgen

Arne Persson
2003-12-01, 23:24
Och jag kör 15 set på vissa övningar.

MrT
2003-12-01, 23:48
Originally posted by MunsöHustla
Hur många set kör ni som kör relativt många set till failure?

funderar på en sak.. menar du hur många set man kör om man kör enbart några till failure?

Kör själv olika beroende på vilken muskel det handlar om men det blir nog sällan under 10. Räknar inte heller setten men ett enkelt mått är ju att ta tiden för hela träningen genom tiden det tar för ett set plus vila. Sist tog tricepspasset ~70 min..

btw.. vad definerar ni som failure? När man inte orkar göra den positiva delen längre eller när man inte klarar av varken pos. eller neg? Själv så tänker jag på failure som på att man varken orkar lyfta upp eller kontrollera den negativa fasen längre..

Edde_1
2003-12-02, 00:01
Minst 16 set per muskelgrupp, förutom uppvärmning, och då bara basövningar. Ibland alla på samma övning. Sen är det bara att :eating:

/ Daniel

Medusa
2003-12-02, 11:43
Jag brukar köra mellan 15-30 set och varje till failure.
Vet inte hur det fungerar för andra, men fin fint för mig, jag gör mitt livs ökningar. Större än när jag var helt ny.

Fridolf
2003-12-02, 12:39
så här kör ja ca
ben-ca20 sett
rygg ca20set
axlar ca16set
bröst ca16set
triceps ca12set
biceps ca12set
vader ca 8sett
traps ca 4sett
mage ca 8 sett
nått ja glömt?

King Grub
2003-12-02, 12:49
Originally posted by Fridolf
så här kör ja ca
ben-ca20 sett
rygg ca20set
axlar ca16set
bröst ca16set
triceps ca12set
biceps ca12set
vader ca 8sett
traps ca 4sett
mage ca 8 sett
nått ja glömt?

Underarmar?

Fridolf
2003-12-02, 13:20
underarmar-8sett börjar köra dom den här veckan ska bli kul

MunsöHustla
2003-12-02, 14:33
Originally posted by Pez


Skulle iofs inte kalla 8+ "många set", beroende på muskelgrupp.


skrev relativt många och 8 är relativt många tex för de som kör bara 1-3 set för en muskelgrupp.


Hur kör ni med repsantalet om ni kör 15set? Går ni neråt så ni slutar med kanske 3-4 reps eller lastar ni av vikt så ni hela tiden ligger på ungefär samma repsantal?

Hur splittar ni dagarna också? Ska man köra 15 set bröst + 15 set axlar + 8 set triceps måste passen dra iväg ordentligt om man vill köra 3-dagars split

King Grub
2003-12-02, 14:40
Originally posted by MunsöHustla


skrev relativt många och 8 är relativt många tex för de som kör bara 1-3 set för en muskelgrupp.


Hur kör ni med repsantalet om ni kör 15set? Går ni neråt så ni slutar med kanske 3-4 reps eller lastar ni av vikt så ni hela tiden ligger på ungefär samma repsantal?

Är det 15 set av en och samma övning blir det ofta pyramidprincipen för mig, där jag toppar på den tyngsta vikten och 3-4 reps mitt i, för att sedan ta av vikt. Är det frågan om en övning á 3-4 set som en del av träningen för en muskelgrupp kör jag oftast på samma vikt samtliga set, och går från t ex 8-6-5-5 reps, eller liknande.

Hur splittar ni dagarna också? Ska man köra 15 set bröst + 15 set axlar + 8 set triceps måste passen dra iväg ordentligt om man vill köra 3-dagars split

Jag delar upp kroppen på 5 dagar. Just nu bröst+mage, rygg+lårbiceps, framsida lår, axlar+vader, biceps+triceps. Cardio efter alla styrkepass utom framsida lår, och två vilodagar per vecka.

Medusa
2003-12-02, 15:31
Originally posted by MunsöHustla


skrev relativt många och 8 är relativt många tex för de som kör bara 1-3 set för en muskelgrupp.


Hur kör ni med repsantalet om ni kör 15set? Går ni neråt så ni slutar med kanske 3-4 reps eller lastar ni av vikt så ni hela tiden ligger på ungefär samma repsantal?

Hur splittar ni dagarna också? Ska man köra 15 set bröst + 15 set axlar + 8 set triceps måste passen dra iväg ordentligt om man vill köra 3-dagars split

Jag försöker allt som oftast att ligga inom min målram med reps, men offrar gärna inte vikter. Blir det löjligt lågt antal reps kontra mina uppsatta mål så minskar jag vikten.

Dagarna har jag splittat:

Måndag: Bröst Triceps
Tisdag: Rygg, biceps

Torsdag: Axlar
Fredag: Ben

Mage kör jag varje pass i form av crunches mellan de ordinarie övningarna.

King Grub
2003-12-02, 15:44
Originally posted by Medusa
Mage kör jag varje pass i form av crunches mellan de ordinarie övningarna.

Törs man fråga varför?

Medusa
2003-12-02, 18:19
Originally posted by King Grub


Törs man fråga varför?

Jo, klart du kan, jag ska ju kunna förklara varför jag gör si och så ;)

Jag kör 1 set av 16 långsamma crunches mellan övningarna, och ibland mellan seten. Detta brukar generera mellan 10-15 set per pass.

Jag varierar mellan raka crunches och sidocrunches för att få träning på obliques också.

Jag har inte börjat köra med viktskivor än, utav den anledningen att jag vill utnyttja min fulla potential innan jag börjar med det.

Jag gör på detta sätt för att det är smidigt för mig. Jag slipper ha mage på ett separat pass, och man hinner ett set på den vila man har mellan övningarna/seten.

Det fungerar riktigt bra, mina rutor är större och MYCKET hårdare efter 2 månader med detta tillvägagångsätt att träna magen än när jag hade den på ett separat pass.

Men som sagt ,det som fungerar för mig kanske är katastrof för en annan. :thumbup:

miffo
2003-12-02, 19:18
Originally posted by Arne Persson
Och jag kör 15 set på vissa övningar.
jag kör minst 25 set 90 reps varje dag på alla övningar som finns

AdrenalineRush
2003-12-02, 19:40
mellan 9-15 set brukar jag köra... stora musklegrupper kräver ju fler och vissa mindre :bpump:

MunsöHustla
2003-12-02, 20:26
Tycker man läser överallt att de som tränar rena (nu vet jag inte om ni som kör så många set är det men jag antar) ska försöka hålla ner antalet set, bara köra till failure då och då när man väl kör till failure bara sista setet. Här hävdar nästan alla tvärtemot verkar det som?

Lite länkar om ämnet (tror jag, hade dom bland favoriter och orkade inte läsa igenom dem ordentligt igen)

http://www.getbig.com/iview/ianking.htm

http://www.bodybuilding.com/fun/hodge3.htm

Arne Persson
2003-12-03, 11:19
Originally posted by miffo

jag kör minst 25 set 90 reps varje dag på alla övningar som finns

Problemet är att mitt inlägg var seriöst. Till skillnad mot ditt trams.

Arne Persson
2003-12-03, 11:24
Originally posted by MunsöHustla
Tycker man läser överallt att de som tränar rena (nu vet jag inte om ni som kör så många set är det men jag antar) ska försöka hålla ner antalet set, bara köra till failure då och då när man väl kör till failure bara sista setet. Här hävdar nästan alla tvärtemot verkar det som?

Lite länkar om ämnet (tror jag, hade dom bland favoriter och orkade inte läsa igenom dem ordentligt igen)

http://www.getbig.com/iview/ianking.htm

http://www.bodybuilding.com/fun/hodge3.htm

Självklart kan man träna många och tunga set och vara helt ren. Problemet sitter mestadels mellan öronen. Det är inte utan att man ler åt alla "expertkommentarer" från "experter" som hävdar motsatsen.

Medusa
2003-12-03, 11:33
Bra sagt Arne!

Jag kör också högsets träning (även om det med dina mått är lågset :thefinger ) 15-30 set, och är 100 % ren!

Har gjort det ett bra tag nu, och har upplevt mina största ökningar någonsin.

Högset äger!

Dom s.k experter som hävdar att det inte är bra eller onödigt saknar väl passionen eller viljan att ta i tillräckligt mycket för att uppbåda sådan styrka och uthållighet.

King Grub
2003-12-03, 11:37
Originally posted by Arne Persson


Självklart kan man träna många och tunga set och vara helt ren. Problemet sitter mestadels mellan öronen. Det är inte utan att man ler åt alla "expertkommentarer" från "experter" som hävdar motsatsen.

Jag brukar också le i mjugg när någon säger att det inte "går" att träna både länge med många set och intensivt. Det är nog mest en bra ursäkt för att slippa prova ens, eftersom det trots allt är väldigt påfrestande, framförallt mentalt.

Medusa
2003-12-03, 11:41
Grub: Du undrade över min magträning, vart du nöjd med svaret? ;)

King Grub
2003-12-03, 11:41
Originally posted by Medusa
Grub: Du undrade över min magträning, vart du nöjd med svaret? ;)

Oh ja. Du gör som du vill, men jag förstår fortfarande inte vad du tjänar på att köra mage varje pass. :)

Nike
2003-12-03, 11:47
Originally posted by Medusa
Bra sagt Arne!

Jag kör också högsets träning (även om det med dina mått är lågset :thefinger ) 15-30 set, och är 100 % ren!

Har gjort det ett bra tag nu, och har upplevt mina största ökningar någonsin.

Högset äger!

Dom s.k experter som hävdar att det inte är bra eller onödigt saknar väl passionen eller viljan att ta i tillräckligt mycket för att uppbåda sådan styrka och uthållighet.

nu tänker jag fortsätta gnälla....

men snor från ditt senaste pass:

Bänkpress 51 kg 10, 10, 10, 10, 10

Hantelbänkpress 18 kg 10, 10, 10, 10, 10

Sen går du över på triceps…

Du kör alltså 10 set bröst. Och det är ju bara de sista setet på varje övning som kan vara till failure om ens det. Två set till failure alltså

Det tycker jag är lågvolym…


Originally posted by King Grub


Jag brukar också le i mjugg när någon säger att det inte "går" att träna både länge med många set och intensivt. Det är nog mest en bra ursäkt för att slippa prova ens, eftersom det trots allt är väldigt påfrestande, framförallt mentalt.

det går ju åt andra hållet också. inte sällan man hör att lågvolym är "trams" och inte kan funka

Medusa
2003-12-03, 11:47
Inte jag heller ,vet bara att det fungerar :thumbup:

Spike
2003-12-03, 11:51
Originally posted by Medusa
Inte jag heller ,vet bara att det fungerar :thumbup:

Vad som gäller idag kanske inte gäller imorn :)

Folk borde sluta "veta" saker :cool:

Medusa
2003-12-03, 11:51
Originally posted by Nike
[B]

nu tänker jag fortsätta gnälla....

men snor från ditt senaste pass:

Bänkpress 51 kg 10, 10, 10, 10, 10

Hantelbänkpress 18 kg 10, 10, 10, 10, 10

Sen går du över på triceps…

Du kör alltså 10 set bröst. Och det är ju bara de sista setet på varje övning som kan vara till failure om ens det. Två set till failure alltså

Det tycker jag är lågvolym…



Givetvis får du gnälla ;)
Mitt senaste pass var det sista innan viloveckan, dvs jag var mentalt och fysiskt slut efter mer än 12 veckor med 4 pass i veckan, därför plockade jag bort Flyes, minskade seten på de sista triceps övningarna, drog ner på tempot helt enkelt.

Du frågade hur många set jag kör till failure: Alla!
Efter den 10 repen klarar jag inte mer, det är fysiskt omöjligt för mig, hur mycket jag än tar i så går det inte.

Medusa
2003-12-03, 11:53
Originally posted by Spike


Vad som gäller idag kanske inte gäller imorn :)

Folk borde sluta "veta" saker :cool:

Nej, slutar jag öka så byter jag ju självklart rutiner, inte mer med det :thumbup:

Nike
2003-12-03, 11:57
Originally posted by Medusa


Du frågade hur många set jag kör till failure: Alla!
Efter den 10 repen klarar jag inte mer, det är fysiskt omöjligt för mig, hur mycket jag än tar i så går det inte.

alltså...... :D

det är fan en fysisk omöjlighet att göra 5set med 10reps på samma vikt och alla till absolut failure. om du inte vilar en dag mellan seten så har jag väldigt svårt att tro dig. efter ett set med 10reps till failure så sjunker ju repsantalet som en sten. OK att du kan hålla det i nästa set med inte 5.... :MrT:

Castro
2003-12-03, 12:00
Om du kör 5 set i rad med samma vikt och repsantal så måste du ha världens bästa återhämtning för att alla set skall vara till failure.

Edit: Oj, Nike slank före.

stridis
2003-12-03, 12:01
Hur pallar man sådan högsetsträning egentligen:confused: ? Jag är ju helt slut efter max 8 set per muskelgrupp, hur i alla blåsvedda orkar man dubbla eller arne-dubbla detta? Hur långa pass kör ni då? Efter c:a en timme så är min ork slut iallafall. Efter det så orkar man bara kravla sig hem ju.


Fast så är jag ju en smal liten skit också.:em:

Medusa
2003-12-03, 12:01
Originally posted by Nike


alltså...... :D

det är fan en fysisk omöjlighet att göra 5set med 10reps på samma vikt och alla till absolut failure. om du inte vilar en dag mellan seten så har jag väldigt svårt att tro dig. efter ett set med 10reps till failure så sjunker ju repsantalet som en sten. OK att du kan hålla det i nästa set med inte 5.... :MrT:

Vilja, styrka, och svett.

Vad mer kan jag säga.. Min träningspartner finns här på forumet, Delta, han kan intyga det :love:

För övrigt har jag påpekat i dagboken att jag ska öka vikterna i alla bröstövningar, så repsantalet kommer falla på nästa pass.

Alla är olika, vi behöver inte lika mycket vila.

Spike
2003-12-03, 12:03
Är det svett som gör att du kan köra på samma vikt sådär vill jag inte använda bänken efter dig :MrT:

Medusa
2003-12-03, 12:04
Originally posted by Castro
Om du kör 5 set i rad med samma vikt och repsantal så måste du ha världens bästa återhämtning för att alla set skall vara till failure.

Edit: Oj, Nike slank före.

Låter väldigt självsäkert detta, men min återhämtning är exceptionell och någonting jag är väldigt nöjd med att ha uppnått med hård löpträning.

Sprang i snitt 7-9 mil i veckan konstant i 4-5 månader innan jag började med styrketräningen.

Mycket intervaller också, låg under 40 min/ 1 mil

Nike
2003-12-03, 12:06
Originally posted by Medusa


Vilja, styrka, och svett.

Vad mer kan jag säga.. Min träningspartner finns här på forumet, Delta, han kan intyga det :love:

För övrigt har jag påpekat i dagboken att jag ska öka vikterna i alla bröstövningar, så repsantalet kommer falla på nästa pass.

Alla är olika, vi behöver inte lika mycket vila.


har svårt att tro det innan jag ser det. men så länge du ökar så är det inte så mycket att gnälla om :cheers:

Medusa
2003-12-03, 12:07
Originally posted by Spike
Är det svett som gör att du kan köra på samma vikt sådär vill jag inte använda bänken efter dig :MrT:

Haha :thefinger

Tänkte mer på att jag jobbar hårt och inte ger upp, därav de kraftiga svettningarna :thumbup:

Medusa
2003-12-03, 12:08
Originally posted by Nike



har svårt att tro det innan jag ser det. men så länge du ökar så är det inte så mycket att gnälla om :cheers:

Nej, det är ju inte det.

Vi har alla våra sätt, och det finns inget rätt eller fel, inget som är bättre eller sämre.

Det viktiga är att man gör det som fungerar för en själv.

Det är en av de stora nackdelarna med styrketräning, folk generaliserar allt för mycket.

Apropå generalisera, märk betydelsen av ordet "folk" :D

Castro
2003-12-03, 12:38
Originally posted by Medusa


Nej, det är ju inte det.

Vi har alla våra sätt, och det finns inget rätt eller fel, inget som är bättre eller sämre.

Det viktiga är att man gör det som fungerar för en själv.

Det är en av de stora nackdelarna med styrketräning, folk generaliserar allt för mycket.

Apropå generalisera, märk betydelsen av ordet "folk" :D

Hur länge har du tränat?

Nike
2003-12-03, 12:45
Originally posted by Medusa


Nej, det är ju inte det.

Vi har alla våra sätt, och det finns inget rätt eller fel, inget som är bättre eller sämre.

Det viktiga är att man gör det som fungerar för en själv.

Det är en av de stora nackdelarna med styrketräning, folk generaliserar allt för mycket.

Apropå generalisera, märk betydelsen av ordet "folk" :D


jag klagade inte på dina metoder utan på att jag tyckte du haussade högvolym när du i mina ögon körde lågvolym. men om alla set är till fail så hade du väl rätt

Medusa
2003-12-03, 12:48
Originally posted by Castro


Hur länge har du tränat?

4 månader och 1/2 snart.

Det bästa beslut jag har tagit i hela mitt liv.

Edit 1: Jag ska ta nya bilder på fredag, får se om det är nån skillnad sen den 17 oktober 2003.

Nils
2003-12-03, 12:53
Originally posted by Medusa


Du frågade hur många set jag kör till failure: Alla!
Efter den 10 repen klarar jag inte mer, det är fysiskt omöjligt för mig, hur mycket jag än tar i så går det inte.
Det där handlar också om att träna upp din mentala bit som säger stopp i förtid.
Det är inte enbart en helt fantastisk återhämtning.
Testa 20 set istället på samma vikt vad du klarar 10 reps så kommer du till slut dit att kroppen börjar ta slut innan 10 reps innan huvudet stoppar. Alla blir gradvis svagare även om takten man blir svagare verkar variera mycket.

(därmed inte sagt att jag propagerar för att gå till kroppslig failure på många set, för det gör jag inte. din träning som du gör nu kan vara alldeles perfekt, men du går inte till muskulär failure varje set)

Nils

King Grub
2003-12-03, 12:56
Efter 4½ månaders träning tror jag inte man kan gå till 100% fysisk failure varje set i ett högsetspass ännu, och är inte säker på att man bör göra det heller, förrän interaktionen mellan muskler/nerver/hjärna är "fullständig", vilket tar längre tid än så.

Medusa
2003-12-03, 12:56
Nils: Jo, det kan ligga något i det. Mycket sitter i psyket när man tränar.

Man får aldrig ge upp, även när det säger "stopp" :bpump:

Medusa
2003-12-03, 12:58
Originally posted by King Grub
Efter 4½ månaders träning tror jag inte man kan gå till 100% fysisk failure ännu, och är inte säker på att man bör göra det heller, förrän interaktionen mellan muskler/nerver/hjärna är "fullständig", vilket tar längre tid än så.

Du har säkerligen rätt Grub, jag går nog inte till 100 % failure, men jag kör tills jag inte kan lyfta vikten en gång till.

Det är sådant som kommer med åren, då man lär sig kontrollera kroppen och pressa sig till det yttersta.

MunsöHustla
2003-12-03, 13:34
Medusa:

Har du bara tränat 4½ månad lär du ju öka oavsett hur du tränar så jag tror inte du gör dessa ökningar pga av magiska högsettspass


Det jag tycker känns konstigt när man diskuterar hög och lågvolym är att vetenskapen styrker lågvolym träning medan högvolym endast kan hänvisa till att de flesta proffsen använder det (och de är långt ifrån rena).

Grub och ni andra som kör högvolym hur tränade ni era första år? Körde ni likadant då som nu?

King Grub
2003-12-03, 13:39
Originally posted by MunsöHustla
Medusa: Grub och ni andra som kör högvolym hur tränade ni era första år? Körde ni likadant då som nu?

Ja, det var högsetsträning från början. Men då visste jag inte mycket om träning utan kopierade bara proffsens program ur Muscle & Fitness och körde igenom kroppen tre gånger per vecka. Men det var ett misstag! :D Det fanns inte mängder av lättillgänglig information då som det gör nu. Man lyssnade på Bröderna Bröstkorg nere på gymmet, som bulkade på mandelkubbar och O'Boy och körde bänkpress fem dagar i veckan. :D

Sedan har jag provat färre antal set också under ganska långa perioder, och då försvann alla framsteg som genom ett trollslag, jämförelsevis. Men alla är ju olika, och vad som passar en person kan vara en katastrof för en annan.

Medusa
2003-12-03, 13:41
Originally posted by MunsöHustla
Medusa:

Har du bara tränat 4½ månad lär du ju öka oavsett hur du tränar så jag tror inte du gör dessa ökningar pga av magiska högsettspass


Troligen 50/50 :thumbup:

Dom första 2 månaderna körde jag 6-9 set per muskegrupp/pass, då upplevde jag bra ökningar. För 2 månader sen började jag lätt med att lägga in pass där jag körde 15-30 set per muskelgrupp/pass, och nu är håller jag alltid på så.

Mina ökningar har varit mycket större de 2 senaste månaderna är de 2 första.

Arne Persson
2003-12-03, 16:00
Originally posted by stridis
Hur pallar man sådan högsetsträning egentligen:confused: ? Jag är ju helt slut efter max 8 set per muskelgrupp, hur i alla blåsvedda orkar man dubbla eller arne-dubbla detta? Hur långa pass kör ni då? Efter c:a en timme så är min ork slut iallafall. Efter det så orkar man bara kravla sig hem ju.


Fast så är jag ju en smal liten skit också.:em:

Har man alltid kört så och inte blivit påverkad av all lågsetpropaganda så är det inga problem. Man märker också med tiden att man har mer att ge trots att man tror att man gett allt.

MunsöHustla
2003-12-03, 16:33
Originally posted by Medusa


Troligen 50/50 :thumbup:

Dom första 2 månaderna körde jag 6-9 set per muskegrupp/pass, då upplevde jag bra ökningar. För 2 månader sen började jag lätt med att lägga in pass där jag körde 15-30 set per muskelgrupp/pass, och nu är håller jag alltid på så.

Mina ökningar har varit mycket större de 2 senaste månaderna är de 2 första.


Tveksamt om du inte skulle göra samma ökningar om du fortsatte köra lågvoylm, det tar lång tid att lära känna sin kropp och har du precis börjat träna är det mycket du hinner lära dig på 2 månader som gör att du kan ta ut dig mer, oavsett om du kör hög eller lågvolym. Jag har tränat ca 1,5 år och jag fattar fortfarande inte vad min kropp reagerar bäst på, eller alls på ;)

Medusa
2003-12-03, 16:46
Jag tror inte jag hade gjort samma ökningar, men det går endast att spekulera i.

Allt jag vet är att just nu ökar jag snabbt i både belastningsvikter och muskelmassa, det räcker för mig :thumbup:

Weedow
2003-12-03, 16:58
Jag är &så nybörjare och jag har ökat från 65kg till 90kg i bänken på 4mån. Jag kör lågvolym totalt 9 olika basövningar/vecka 3/pass 5set, 5rep. Och ja just det jag har gått upp 10kg &så visst visst mycket vatten och fett men för mig är lågvolym det enda rätta! Tror att många är alldeles för övertränade och skulle må bra av att softa lite med reppsen och seten.

Sen fattar jag inte hur man kan köra 10-20 set, efter 5set mark, 5dipps & 5chins (som jag kör en gg/v) är jag minst sagt dödstrött. skulle jag köra det 4dubbla så.....

Edde_1
2003-12-03, 19:29
Originally posted by Arne Persson


Självklart kan man träna många och tunga set och vara helt ren. Problemet sitter mestadels mellan öronen. Det är inte utan att man ler åt alla "expertkommentarer" från "experter" som hävdar motsatsen.


Visst är det så, om man nu inte orkar det direkt så öka succesivt svårare är det inte. Men att det inte skulle gå e bara trams.

enzodiac
2003-12-03, 20:27
får jag bara fråga 6-9 set per övning ? är ni i gymmet 3 timmar då ? :D

edit: kanske va jag som förstod fel... ni menade kanske att man kör så många set för hela gruppen inte bara under en övning..

King Grub
2003-12-03, 20:47
Originally posted by enzodiac
får jag bara fråga 6-9 set per övning ? är ni i gymmet 3 timmar då ? :D

edit: kanske va jag som förstod fel... ni menade kanske att man kör så många set för hela gruppen inte bara under en övning..

Mina pass tar upp till två timmar. Ingen kommer och kastar ut mig ur gymmet efter 60 minuter.

Mindek
2003-12-03, 20:56
Originally posted by King Grub


Mina pass tar upp till två timmar. Ingen kommer och kastar ut mig ur gymmet efter 60 minuter.


Är inte du ganska ensam på gymmet 6.30? :D

King Grub
2003-12-03, 21:11
Originally posted by Mindek



Är inte du ganska ensam på gymmet 6.30? :D

Förvånansvärt nog inte. Mellan 5 och 10 personer brukar morgonträna samtidigt.