handdator

Visa fullständig version : Lönnfet ska bli stark!


GroovyEd
2011-04-21, 09:47
Har hängt här väldigt lite, men har tittat in ibland för att på inspiration och motivation. Har tränat till och från i ca 3.5 år, men aldrig egentligen varit riktigt riktigt seriöst.

Lite fakta om mig;
Ålder: 19 år och går 3an på Byggprogrammet
Längd: ca 188 cm
Vikt: ca 94 kg

Stats;
Mark; 100x2
Böj; ca 50x6 (har aldrig maxat här, har haft en otäck knäskada som jag känner av om jag kör för tungt)
Bänk; 55x4 i Smith

Mitt mål är helt enkelt att tappa fett och öka i muskler och styrka. Genom gymträning och viss löpträning ska jag nå detta mål. Kommer dock inte kunna hålla stenhård koll på min kost då jag saknar kunnande och dessutom bor jag hemma med mamma som sköter handling och matlagning då jag inte har råd att handla den mat som jag egentligen skulle behöva, men jag ska försöka göra det klassiska; skära ner på portionerna, inte fuska med frukost, hålla mig borta från sötsaker så gott det går och så vidare.

Varför jag gör denna journal är helt enkelt för att jag vill få tips om hur jag ska göra träningen mer effektiv och för att jag vill hålla motivationen uppe.

Jag kommer träna på detta vis (plus smyga in lite löpträning);
Dag 1: Bröst/Triceps/Axlar
Dag 2: Rygg/Biceps/Underarmar
Dag 3: Ben/Bröst/Korsrygg
Sedan kommer jag smyga in mage i passen när jag har orken.

Nu; slänga i mig gröt och dra på gymmet! :D

GroovyEd
2011-04-21, 12:10
Första passet som journalskrivare är avklarat.

Axlar/Triceps/Mage (lämnade brösten idag när jag tränade bröst i förrgår och hade grym värk i dem.)

Uppvärmning.
7 minuter på cykel.

Axelpress.
12x12.5 kg
8x17.5
6x20
5x20
6x17.5

Militärpress i smith.
12x20 kg (ej stång medräknad då jag inte är säker på vad den väger)
7x30
5x30
6x25

Skullcrusher med v-stång (vet inte riktigt vad den väger, men jag tror 8 kg?).
15xstången
8x20 kg (inte stången medräknad)
8x15
6x15
8x12.5

Smal bänkpress. (Körde ett rep av denna efter varje rep skullcrusher, därav den låga vikten)
10x20 kg
12x15
10x15
15x12.5

Pushdown i cablecross. (På mitt gym står inte vikten på cablecrossens "plattor" utan de är bara numrerade från 1-15, och jag har ingen aning om vad varje "platta" väger.. suck vad okunnig jag verkar..)
15x5
8x9
7x10
7x9
6x9

Sit-ups.
21xKV
21xKV

Dragonflags.
12xKV
12xKV

Helt okej pass, inte jättebra men inte svindåligt heller. Har haft ett långt uppehåll på över en månad och det är alltid tungt att börja om efter det. Men nu ska det bli ändring! Dock kommer jag nog bara köra ett pass till tills på måndag eller tisdag då jag ska bort över helgen, kanske får ta mig ut och springa eller promenera men mer än så blir det inte.