handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag göra?


Sooffiiee
2011-04-20, 21:09
Hejsan!

Om ni ser mina tidigare trådar så står det att jag har hållt på med att gå ner i vikt sedan Januari framtills idag,... Har tappat 8 kg så det har gått rikigt bra och det känns rikigt bra!

Jag vill gå ner några kilon till för att bli rikgti nöjd, kanske 3-4.
Under min viktnedgågn så har jag bara fokuserat på kcal-underskott och konditionsträning.

Men jag vill bli lite mer fast och få mer muskler. Jag vet inte rikigt hur jag ska göra? ska jag börja köra styrketräning på en gång eller ska jag göra som innan och gå ner dom sista kilona först, och därefter börja med styrka?

Fan jag vill inte börja bulka för att få mera muskelmassa då måste jag ju gp upp i vikt igen... fast det verkar ju vara den enda utvägen om man vill få bra resultat..

Om ni nu också kollade dom andra trådarna så skrev jag förut att jag aven styrketränade, men jag gav upp det efter ett tag för jag tycker det ar så sjukt tråkigt och jag såg aldrig nagåt resultat dessutom hände det knappt någåt på vågen heller, Men man måste ju aven göra saker som inte ar så roligt har i livet.. så jag antar att jag lar ju börja med det igen förr eller senare

Pepz
2011-04-20, 21:16
börja styrketräna bums. det är bara dumt att gå ner i vikt utan att styrketräna.
börja styrketräna och fortsätt med kaloriunderskott tills spegeln säger ok( obs inte vågen då den kanske kommer narra dig när du börjar med hård styrketräning)

Sooffiiee
2011-04-20, 21:20
Edit: Om ni nu också kollade dom andra trådarna så skrev jag förut att jag aven styrketränade, men jag gav upp det efter ett tag för jag tycker det ar så sjukt tråkigt och jag såg aldrig nagåt resultat dessutom hände det knappt någåt på vågen heller, Men man måste ju aven göra saker som inte ar så roligt har i livet.. så jag antar att jag lar ju börja med det igen förr eller senare

Sooffiiee
2011-04-20, 21:23
börja styrketräna bums. det är bara dumt att gå ner i vikt utan att styrketräna.
börja styrketräna och fortsätt med kaloriunderskott tills spegeln säger ok( obs inte vågen då den kanske kommer narra dig när du börjar med hård styrketräning)

Men blir det inte lite +-0 nar jag ligger på underskott och styrketränar? går det att bygga muskler då?

Nykropp
2011-04-20, 21:49
Men blir det inte lite +-0 nar jag ligger på underskott och styrketränar? går det att bygga muskler då?

Svårt att bygga, men du kan behålla och minska muskelförlusten.

Big Sleazy
2011-04-20, 22:31
I början kan man lägga på sig rätt bra med muskler även på kaloriunderskott, det är jag ett levande bevis på.