handdator

Visa fullständig version : Första bulk diet


apis
2011-04-19, 22:48
Tjena!
Jag tänkte lägga upp min första diet, med målet att gå upp i vikt. Jag kommer träna cirka 3-4 gånger i veckan. Jag har en viss erfarenhet av träning har tränat i cirka 2 år (från/till). Från tidigare erfarenheter så vet jag att när jag har skött kosten riktigt och tränat har jag gått upp några kilo (som mest vägt 65kg) men sedan när jag inte har käkat riktigt ett par dagar eller inte kunnat träna så "rinner" vikten av. Detta kanske låter som ett "lyxproblem" för vissa men det är det dock inte.

Jag gör detta för att jag ska använda det som en "dagbok" som jag kan skriva upp det jag har ätit för varje dag. Jag tar gärna emot tips och kritik :)

Stats:

vikt:56kg

längd:177cm

ålder: 18


kostschemat:

Frukost:Blir oftast ingen alls eller lite yoghurt som jag får tvinga i mig. (har extremt svårt att äta på morgonen)

Mellanmål: oftast en macka eller likande.

Lunch: Vanlig husmanskost några potatisar och nån köttbit

Mellanmål: müsli och yoghurt en full tallrik.

Middag: Vanlig husmanskost nån kött bit och några potatisar eller ris.

"Nattkäk:" mackor yoghurt musli ( det är det här målet som går lättast att äta)

apis
2011-04-19, 22:51
Dagens käk:


Frukost: ---

Mellanmål: -----

Lunch: Duktigt med käk cirka 3-4 dl kokat ris och cirka 1,5 näve med kött

Mellanmål: crika 6dl yoghurt med mycket musli

Middag: 3 potatisar och 8 köttbullar

"Nattkäk:" 3 mackor med skinka och 5dl mjöl (oboy) + yoghurt

thefishing
2011-04-19, 23:44
Utan att ha räknat på det skulle jag nog säga att du bör försöka äta ganska mycket mer, Lär dig äta frukost och ta större portioner mat

1684_
2011-04-20, 05:29
Äter ju mindre än mig :O Då går jag upp max 0,5kg i veckan!! Jag e 170cm lång å väger 60kg, tjej.. ÄT MER GOSSE! Och hoppa för fasiken inte över frukost..

Pretorian
2011-04-20, 06:23
Jag tror inte du behöver tvinga i dig frukost om du har problem med det. Men öka portionerna alla andra mattillfällen. Tänk vilken lyx att äta för lite...

Handlar det mest om att öka i vikt så borde väl fer rejäla mackor fungera bra, med mycket smör och ost och kanske någon god korv på. Jag skulle öka mitt kaloriintag rejält om jag åt sånt. Nu kan jag inte skriva mer... blir så sugen.

Crocker
2011-04-20, 13:16
Tvinga inte i dig frukost om du inte vill, det kommer inte att hjälpa dig någonting. Skulle personligen vilja lägga om kosten rejält. Du äter ju ingenting. Hur stor matkostnad, när har du tid att äta?
Prova mer flytande föda, energirika nyttiga mål. Nu är det inte din kost onyttig heller men det kan bli mycket bättre.

apis
2011-04-20, 15:34
Tvinga inte i dig frukost om du inte vill, det kommer inte att hjälpa dig någonting. Skulle personligen vilja lägga om kosten rejält. Du äter ju ingenting. Hur stor matkostnad, när har du tid att äta?
Prova mer flytande föda, energirika nyttiga mål. Nu är det inte din kost onyttig heller men det kan bli mycket bättre.

först vill jag bara tacka alla för era inlägg:D!

kan medela att jag käka 6 dl yoghurt med 2,5 dl müsli och 1 dubbelmacka med skinka, till detta drack jag 1/2 liter mjölk
så mycket frukost kan jag inte komma ihåg senast jag käka:em:


Maten styr jag inte riktigt själv för jag bor fortfarande hemma och det är mina föräldrar som sköter in handlandet av mat och lagande (haha låter som en bortskämd skit unge) men det finns alltid mat i frysen och kylskåpet, dock vanlig mat.
Jag går i skolan som börjar 8:40, jag slutar cirka 16:00 varje dag.

Jag har en gainer hemma som jag brukar dricka efter träning, den är inte köpt från kolozzeum så jag vet inte om jag får posta länk :confused: men i det är cirka 40% protein i den, proteinet som från i är olika typer av protein vassle, kasein och ägg,


dagens info om vad jag har käkat kommer ikväll :)

kanske ska berätta att jag tycker det är skit svårt att få i mig på morgonen men på kvällen är jag alltid hungrig :S så jag försöker alltid stoppa i mig lite extra då. Kan det vara därför att jag äter mycket på kvällarna som jag har svårt att äta på morgonen?

mvh :)

vicarious
2011-04-20, 18:18
kanske ska berätta att jag tycker det är skit svårt att få i mig på morgonen men på kvällen är jag alltid hungrig :S så jag försöker alltid stoppa i mig lite extra då. Kan det vara därför att jag äter mycket på kvällarna som jag har svårt att äta på morgonen?


Det kan mycket möjligt vara anledningen. Bra tänkt.

Crocker
2011-04-20, 20:28
Ja det lär det vara, men ännu en gång. Frukost är inte något "extra nyttigt". Jag bor också hemma, och mina päron styr. Det gäller att ta initiativ helt enkelt. Men köp något billigt protein och välj någon sallad och fettkälla så ser det väl ganska bra ut! ;)

apis
2011-04-20, 21:12
Frukost: 6 dl yoghurt med 2,5 dl müsli och 1 dubbelmacka med skinka, till detta drack jag 1/2 liter mjölk

Mellanmål: macka och 33cl cola

Lunch: ris och kött (cirka en halv tallrik ris och 2 nävstora bitar med kött) var nära att spy efter

Mellanmål: -----

Middag : köttfärssås och pasta ( en okej portion inte en över full tallrik men inte en tom heller)

"Nattkäk:" gröt med massa sylt ( 3dl havregryn och 5dl vatten + lite salt)