handdator

Visa fullständig version : Näringsrika soppor


Ande
2011-04-19, 14:56
Tjenare, nu är min "död" här för träningen. Har just fixat till min tandställning, dom har "höjt upp" mitt bett med nån plast massa, så jag inte ska bita bort festerna där tandställningen sitter fast. Jag kommer ha detta i 3 månader! *gah!*

Det är skit jobbigt att äta för min del just nu, tar as länge att äta ett mål, eftersom jag måste tugga längst bak där "plast massan sitter".

Så nu undrar jag om ni har några tips på några riktigt goda och näringsrika soppor som är lätt ätliga? Ännu bättre om det finns att köpa färdigt!
Om ni kommer på något annat som är lätt att äta, så bara att posta på! :)

Med vänlig hälsning // Fredde

Robbmeister
2011-04-19, 15:41
Proteinshakes och liknade borde gå ner (fast det är ju inte soppa precis). Sen kan man ju köra all mat i en mixer men det kan bli lite halvsnuskigt.

Ande
2011-04-19, 15:56
Jo har tänkt köpa lite mer gainer! Men det är ju inget som man stoppar i sig hela tiden, det är ju bara ett tillskott. Har funderat på att prova mixa lite mat, men det lär ju smaka skit? Eller vad vet jag, man får väl prova.

Annars skulle soppa vara nice, man kommer väl lära sig äta vanlig mat så småningom tror jag :)

Gunfire
2011-04-19, 16:00
Ärtsoppa innehåller mkt protien, samt linssoppa, hade kört soppa med mkt bönor ärter

Eddie Vedder
2011-04-19, 16:35
Ärtsoppa

Tråd låst. *drool*

Svårigheten i det här fallet kan ju vara om fläskbitarna är svårtuggade. Konsistensen på ärtorna varierar ju mellan producent, ju billigare desto vattnigare typ.

Fugly
2011-04-19, 17:04
Såna där vlcd soppor, samt komplettera med protein shakes/gainer.

OneManArmy
2011-04-19, 18:25
Stavmixern is your friend..
Gör tex kycklingsoppa och mixa mixa :)

kalutti
2011-04-19, 19:53
Proteinfluff <3

Ande
2011-04-19, 20:19
Har ingen stavmixer, men antar att en vanlig mixer som man häller i fungerar likadant?

Har köpt några soppor nu, Köttsoppa/Ärtsoppa/Gulaschsoppa! Räcker väl någon dag sen får jag börja använda min fantasi :cool:

Trashcan
2011-04-19, 21:03
Om du kollar runt bland gymshopar(som man inte får länka till) så finns det på minst ett ställe som jag vet en gainer för måltidsbruk, med långsamma kolhydrater istället för maltodextrin. Betydligt nyttigare än en gainer om du inte tänkt ta den direkt efter ett pass liksom. Såklart är den lite dyrare också, men du får avgöra själv om det är värt det. =)

Annars är ju ärtsoppa och linssoppa(billigt!) näringsrikt. Om gröt är din grej kanske det kan passa ibland också. Jag kan tänka mig att kycklingsoppa som någon sa kan bli helt okej om man mixar lite. Mjölk i största allmänhet är ju rätt najs.

waltman
2011-04-19, 21:10
Tråd låst. *drool*

Svårigheten i det här fallet kan ju vara om fläskbitarna är svårtuggade. Konsistensen på ärtorna varierar ju mellan producent, ju billigare desto vattnigare typ.

Har precis opererat käken och för min del blir det ärtsoppa körd i mixern, slipper man tugga alls men smakar lika gott som vanligt :)

bear.flowertwig
2011-04-19, 21:35
Har en linssoppa som är riktigt god, näringsriktig får man av bara farten :) Purjo, potatis i bit, gröna linser och dill.

Tolkia
2011-04-20, 10:46
Finns gott om soppor som reds av med grädde, creme fraiche eller kokosmjölk, om vanliga, klara soppor är för "tanigt". Titta i en kokbok. Om man vill ha färdigt skulle jag nog rekommendera t.ex Keldas färdiga soppor framför VLCD-soppor, om inte TS försöker gå ned i vikt. VLCD-soppor är sällan så goda att man väljer dem framför "vanliga" om man inte måste.

Hodik
2011-04-20, 10:51
Köp barnmat!

Gunfire
2011-04-20, 10:55
Tråd låst. *drool*

Svårigheten i det här fallet kan ju vara om fläskbitarna är svårtuggade. Konsistensen på ärtorna varierar ju mellan producent, ju billigare desto vattnigare typ.

Mmmm men man kan ju göra själv :) blir så jäkla gott :) kan ju äta pannkakor till ockspå, d e inte svårtuggat.

Stefan J
2011-04-20, 10:57
Ahahaha, jag läste rubriken som näringsrika sopor :D