handdator

Visa fullständig version : Beräknad ungefärlig viktnedgång av träning


Mooooget!
2011-04-19, 00:18
Hej!
Jag har tränat regelbundet nu några gånger i veckan utan några längre pausen och har fått lite go kropp. Kört proteindryck i måttlig mängd och äter generellt rätt sunt, jag gillar att laga mat och jag gillar fräsch mat och har också gått ifrån kanske 73 kg till 84 kg men tyvärr har jag lite för mycket mage vilket antagligen kan ha med att jag typ aldrig konditionstränar eller gör nån större fettförbränningsträning.

Tänkte därför lägga in lite kondition och löpning och började lite lätt och känner att jag kommer igång snabbt och bra igen (har varit elitidrottare tidigare men slutade för några år sedan) men funderar lite på mängden träning för att få lite trim på kroppen.

Tränar på fitness24 i gbg och det är mest indoorwalkingpassen som är uteslutande kondition och jag förstår att det beror på min genetik samt hur hårt jag arbetar men vore kul med någon sorts uppskattnings på kalorieförbränning. Säg att ni beräknar att 45 minuter indoor walking för vissa kan göra av med 300 kalorier medans en med bra ämnesomsättning gör av med 600 eller whatever. Ett bra uppskattat värde är då att räkna med 450 kalorier.

Vore kul att veta hur mycket fett jag kan förväntas bränna UNGEFÄR per pass om jag bibehåller samma kost och på så sätt kan jag försöka anpassa hur många gånger i veckan jag behöver träna för att tappa 2-3 kilo innan juni :).

Väger 83 kg just nu, 24 år gammal om det är intressant.

willtjam
2011-04-19, 06:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

forslund
2011-04-19, 06:29
Eftersom väger en del så kanske 300-400 kcal som allra mest.

Gång är fortfarande gång och du hinner inte speciellt långt på 45 minuter. För jag antar att man aldrig springer på indoor walking?