handdator

Visa fullständig version : Ofrivillig mental/social mognad, hur åtgärda?


Rikard Jansson
2011-04-18, 21:09
Har på senaste tiden känt mig extremt välvillig, uppmärksam på andras problem, ödmjuk, lugnare, lyssnar på andra, tar mitt ansvar osv, och med det har kommit att jag har blivit mer intressant för andra personer bl.a.

Jag vill att det genast ska sluta, men hur!? Hur ändrar man sin personlighet utan att låtsas?

Gnusram
2011-04-18, 21:11
Sprit?

Nitrometan
2011-04-18, 21:11
Har på senaste tiden känt mig extremt välvillig, uppmärksam på andras problem, ödmjuk, lugnare, lyssnar på andra, tar mitt ansvar osv, och med det har kommit att jag har blivit mer intressant för andra personer bl.a.
Det har vi inte märkt.

Du får anstränga dig mer.

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:12
Sprit?

Testade i helgen, blev lite snällare. Dessutom kan jag ju inte gå runt och vara full hela tiden?! Tankar på ansikts-tatueringar dyker åter igen upp, det borde ju skrämma bort folk och få dem att tro att jag är omogen och dum i huvudet igen!?

Fredron
2011-04-18, 21:12
Ät, träna hårt och sov ordentligt så ska du se att allt löser sig!

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:13
Det har vi inte märkt.

Du får anstränga dig mer.

Jag har ju inte skrivit något alls provocerande eller omoget sen du sa till mig att växa upp!... Aha... Det är ditt fel!! Var det förresten du som ändrade mitt journal-namn? In that case ure on to talk ;)

hejhopp79
2011-04-18, 21:13
Sov dåligt och stress mycket. Då ska nog omgivningen få se på fan

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:14
Sov dåligt och stress mycket. Då ska nog omgivningen få se på fan

Men då går ju träningen dåligt! Den är ju prio... jag kanske borde testa att sluta snusa?

Proxy
2011-04-18, 21:15
Har du testat knäböj?

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:16
Har du testat knäböj?

Det hjälpte tillfälligt - blev arg och svor, men sen gick jag och bänkade och blev glad och välvillig igen. Och jag kan ju inte sluta bänka :O

limenka
2011-04-18, 21:16
har du testat knäböj?

damn you!

Lillgrabben
2011-04-18, 21:19
This thread is awesome! :hbang:

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:20
This thread is awesome! :hbang:

You're awesome! Den enda moderatorn som jag vet att det omöjligt kan ha varit som ändrade min journaltitel :)

r3mpuh
2011-04-18, 21:20
3mm Snagg & Uppspärrade ögon!
Kängor, militärbyxor.

Martinio0o
2011-04-18, 21:20
Har du testat knäböj?

Haha, väntade på det svaret!

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:21
3mm Snagg & Uppspärrade ögon!
Kängor, militärbyxor.

Funkar det med ännu kortare? Har redan 3mm :( Kängor börjar det ju bli för varmt för! Militärbyxor... duger Gasp?

Fatalist
2011-04-18, 21:23
Gå med i din lokala (V)-filial.

sweetkarolina
2011-04-18, 21:24
Om det är till någon tröst Rikard så kommer jag aldrig se dig som varken socialt eller mentalt mogen.







:D

Och jag är ironisk.
Beklagade mig för mina stackars vuxenpoäng som jag cashade in förra veckan i och med bilägande, lägenhetsköp, fast jobb etc och fick ungefär samma till svar av en god vän. "Det är lugnt Karro, du kommer aldrig växa upp i mina ögon".
Det värmde.

stridis
2011-04-18, 21:25
I någon tråd diskuterades det guldtänder.

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:25
Gå med i din lokala (V)-filial.

Nejmen vafan, jag vill gå tillbaka till att vara en ansedd idiot, inte en totalt hatad sådan

hejhopp79
2011-04-18, 21:25
Men då går ju träningen dåligt! Den är ju prio... jag kanske borde testa att sluta snusa?

Ugh, don't even go there.

Sluta snusa är verkligen en mood-killer, fy tusan. Därför har jag inte lyckats sluta, förutom att beroende är uberstarkt.

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:27
Om det är till någon tröst Rikard så kommer jag aldrig se dig som varken socialt eller mentalt mogen.
:D

Och jag är ironisk.
Beklagade mig för mina stackars vuxenpoäng som jag cashade in förra veckan i och med bilägande, lägenhetsköp, fast jobb etc och fick ungefär samma till svar av en god vän. "Det är lugnt Karro, du kommer aldrig växa upp i mina ögon".
Det värmde.

Ironisk som att du inte faktiskt menar det? :( I wish to be Peter Pan!

I någon tråd diskuterades det guldtänder.

Ja, och jag vill av någon anledning inte ha det längre!? Jag vill en önskan att ha guldtänder :(

filmjölk
2011-04-18, 21:33
Sluta snusa så att du är lagom halvirriterad hela tiden, ät massa vitlök så att du alltid luktar obekvämt, skaffa en yngre flickvän (du är väl 18? så en sisådär 15 år gammal) och härma hennes och hennes kompisars beteende så är saken i hamn.

sweetkarolina
2011-04-18, 21:37
Ironisk som att du inte faktiskt menar det? :( I wish to be Peter Pan!



Ironiskt som i att jag nog någon dag kan tänka mig att även du växer upp till någon form av vuxet beteende. Men att du skulle uppvisa det i dagsläget, nej absolut inte. :)

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:38
Sluta snusa så att du är lagom halvirriterad hela tiden, ät massa vitlök så att du alltid luktar obekvämt, skaffa en yngre flickvän (du är väl 18? så en sisådär 15 år gammal) och härma hennes och hennes kompisars beteende så är saken i hamn.

Bra idé! Hade ändå tänkt äta massa vitlök, hörde det var opti. :) Dock så hatar jag de där omogna jävla femtonåringarna :(

Yes
2011-04-18, 21:38
Kokain verkar kunna ge någon sorts narcissistisk hybris. Inget jag rekomenderar dock.

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:40
Ironiskt som i att jag nog någon dag kan tänka mig att även du växer upp till någon form av vuxet beteende. Men att du skulle uppvisa det i dagsläget, nej absolut inte. :)

Yay *flex* :) Men tänk om jag inte är samma i verkliga livet som på kolo? :( Jag känner mig mer fri att uttrycka mina omogna åsikter här, även om det såklart är fel. I verkligheten är jag nog omogen mycket mer i smyg :(

stridis
2011-04-18, 21:46
Dock så hatar jag de där omogna jävla femtonåringarna :(

Well then, spank dat ass, so they behave.

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:47
Well then, spank dat ass, so they behave.

Det är ju olagligt :smash:

stridis
2011-04-18, 21:48
Tänkte inte på olaglig spanking.

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:49
Tänkte inte på olaglig spanking.

Nehe... men träningen är ju prio!? I aint got no time to be spanking them bitches so they behave! Sist gång jag hade flickvän tränade jag inte på 6 veckor, sen gjorde vi slut

stridis
2011-04-18, 21:53
Då gör du fel helt enkelt.
uDQUlshxO_8

Rikard Jansson
2011-04-18, 21:54
Gör mig inte ledsen nu. Jag har fasikenimig letat ihjäl mig efter en träningsbrud :( There is none to be found!

stridis
2011-04-18, 21:58
Gör mig inte ledsen nu. Jag har fasikenimig letat ihjäl mig efter en träningsbrud :( There is none to be found!

Tssk, det finns ju hur många hästtjejer som helst. Du får sluta med bänkpress och börja rida istället. Blir nog alla tiders det. Tids nog så inser du hur inskränkt du var och hur harmonisk och empatisk du är sedan och då vill du aldrig gå tillbaka...

Rikard Jansson
2011-04-18, 22:01
Tssk, det finns ju hur många hästtjejer som helst. Du får sluta med bänkpress och börja rida istället. Blir nog alla tiders det. Tids nog så inser du hur inskränkt du var och hur harmonisk och empatisk du är sedan och då vill du aldrig gå tillbaka...

Böjrövar>ridrövar... Nu kändes det lite bättre :)

r3mpuh
2011-04-18, 22:03
Journal Reklam! D:

qwerty1
2011-04-18, 22:13
börja med anabola. då kommer du sparka på allt o alla, vara aggresiv och dessutom börja ragga på tjejer och inte ta ett nä.

Rikard Jansson
2011-04-19, 06:32
börja med anabola. då kommer du sparka på allt o alla, vara aggresiv och dessutom börja ragga på tjejer och inte ta ett nä.

Då kan jag inte tävla längre ju :(

Nitrometan
2011-04-19, 06:43
Jag håller med karro, änsålänge har du inte uppvisat något moget beteende (varken socialt eller annat) här på kolo iaf.

Jag tror det är lugnt.

Men när du sitter där med villalån, risig volvo, hund och delad vårdnad om barnen. Då kan vi börja tala om mognad.

:laugh:

Rikard Jansson
2011-04-19, 06:44
Jag håller med karro, änsålänge har du inte uppvisat något moget beteende (varken socialt eller annat) här på kolo iaf.

Jag tror det är lugnt.

Men när du sitter där med villalån, risig volvo, hund och delad vårdnad om barnen. Då kan vi börja tala om mognad.

:laugh:

Jag trodde mognad hade med insidan att göra? ^^ Om man har någon som verkligen känner att de behöver mogna till, kan de ju skaffa alla de sakerna utan att faktiskt ha förändrats alls?

Nitrometan
2011-04-19, 06:48
Jag trodde mognad hade med insidan att göra? ^^ Om man har någon som verkligen känner att de behöver mogna till, kan de ju skaffa alla de sakerna utan att faktiskt ha förändrats alls?

Ja.

Men troligen påverkas man på vägen dit och har under "resans" gång förändrats.

men, visst, som du säger, det är inget krav.


P.S. Jag är oskyldig som ett litet barn i frågan om ditt journalnamn

Rikard Jansson
2011-04-19, 06:50
Ja.

Men troligen påverkas man på vägen dit och har under "resans" gång förändrats.

men, visst, som du säger, det är inget krav.

Så hur ska man göra för att reversera det? Börja leka i sandlådan igen? :D Fast det behövs ju som sagt kanske inte... tack för alla svar! :)

*Peter Pan flies away*