Visa fullständig version : godis +eaa
jag undrar om jag skulle äta godis efter passet med eaa kommer effekten av eaa sänkas?`?
tänker på willys utbud:D
mvh
SiSenior
2011-04-18, 18:35
Vilken "effekt"?
Har inte sett att kolhydrat ska sänka upptaget nej. ;)
men äter du vassle med mat så förstör det proteinsytensens effekt.
är ni säkra att eaas kommer funka ?
eller ska jag äta godiset 5 min efter eaa drinken
Eddie Vedder
2011-04-18, 18:56
Har inte sett att kolhydrat ska sänka upptaget nej. ;)
Men det är skillnad på dryck och fast föda. Förmodligen är skillnaden liten men man kan inte dra slutsatsen att bara för att EAA + sukros i vatten stimulerar MPS så kommer godis göra det eftersom godiset måste bearbetas i magsäcken.
monk: Nöj dig med EAA efter träning. Ät godiset till en bra film med dina kompisar.
Men det är skillnad på dryck och fast föda. Förmodligen är skillnaden liten men man kan inte dra slutsatsen att bara för att EAA + sukros i vatten stimulerar MPS så kommer godis göra det eftersom godiset måste bearbetas i magsäcken.
monk: Nöj dig med EAA efter träning. Ät godiset till en bra film med dina kompisar.
saken är att jag ville testa 600 mg koffe efter träningen +eea + snabba kolhydrater
och gainer är onödigt i mina ögon eftersom jag äter hällre det jag gillar.
så du menar att godiset kommer förstöra proteinsyntensen??
saken är att jag ville testa 600 mg koffe efter träningen +eea + snabba kolhydrater
och gainer är onödigt i mina ögon eftersom jag äter hällre det jag gillar.
Godis är mat som fördröjer magsäckstömningen men om det påverkar snabbheten på upptaget av aminosyrorna kan man tvista om. Jag skulle personligen byta ut godiset mot maltodextrin om du tycker kolhydraterna är nödvändiga.
Mitt nuvarande PWO består av 12g Purple Wraath + 25g maltodextrin + 200mg koffein. Fungerar kanon att ta 5:45 på morgonen innan träningen som börjar 6:00.
synd hade vart gött med godis efter passet
Big Sleazy
2011-04-18, 19:32
Ät godis för att det är gott för fan, är ju påsk. Sluta noja. Ta det till en bra film som Eddie sa.
Eddie Vedder
2011-04-18, 19:37
Nej det skrev jag verkligen inte.
synd hade vart gött med godis efter passet
Det smakar väl lika gott vid andra tidpunkter också? Jag åt precis choklad. Kan återkomma imorgon om jag överlevt natten.
Som jag tolkar det så undrar TS vad för negativa effekter det ger att byta ut sitt malto mot godis efter träningen, specifikt hur det påverkar upptaget av EAA.
Nej det skrev jag verkligen inte.
Det smakar väl lika gott vid andra tidpunkter också? Jag åt precis choklad. Kan återkomma imorgon om jag överlevt natten.
saken är att jag fick höja glycogenet efter passet ?
hur mycke försämras eaa upptaget??
Som jag tolkar det så undrar TS vad för negativa effekter det ger att byta ut sitt malto mot godis efter träningen, specifikt hur det påverkar upptaget av EAA.
exakt det jag vill komma åt!!!
är inte bra på svenska sorry:D
Eddie Vedder
2011-04-18, 19:50
hur mycke försämras eaa upptaget??
Jag vet ju inte. Ingen vet. Kanske inte alls.
Glykogenet kan du fylla på med potatis när du kommer hem.
Jag vet ju inte. Ingen vet. Kanske inte alls.
Glykogenet kan du fylla på med potatis när du kommer hem.
har mer än 20 min hem från gymmet! vill inte slösa pengarna på malto eller någon sort av kolhydrater som inte jag tycker smakar gott.
vad sägs 15 min efter passet så tar jag godiset??
och eaa tar jag 15 min före passet e slut för det tar ju ändå dit att kroppen ska få in det
då har det gått 30 min emellan
Eddie Vedder
2011-04-18, 19:59
har mer än 20 min hem från gymmet! vill inte slösa pengarna på malto eller någon sort av kolhydrater som inte jag tycker smakar gott.
vad sägs 15 min efter passet så tar jag godiset??
och eaa tar jag 15 min före passet e slut för det tar ju ändå dit att kroppen ska få in det
då har det gått 30 min emellan
Ja ät ditt godis då. Men 20 minuter är ju ingenting.
Rent maltodextrin smakar nästan ingenting.
Ja ät ditt godis då. Men 20 minuter är ju ingenting.
vet du hur långt det tar ungefär för systemet att ta upp eaa??
saken e har deffat nu och ligger på 8 bodyfat o blev inte nöjd med armarna bara 40 så jag tänkte om jag lägger en bulk med saker jag tycker är gott istället för att ta malto.
Malto vill jag inte ta för det smakar inget tycker inte de e värt ska jag äta kolhydrater ska jag äta det jag gillar
Beror troligen på mängden föda du redan har i magsäcken. Aminosyrorna tas upp i tunntarmen, ju fortare dom når dit desto snabbare upptag.
Eddie Vedder
2011-04-18, 20:10
saken e har deffat nu och ligger på 8 bodyfat o blev inte nöjd med armarna bara 40 så jag tänkte om jag lägger en bulk med saker jag tycker är gott istället för att ta malto.
Ja du har sagt det hundra gånger. ;) Jag har ju sagt att jag tycker du kan äta ditt godis när du vill.
Lånar tråden litee.. Har en längre tid käkat banan + eaa direkt efter styrketräning. Hämmas upptaget av eaa?
Beror troligen på mängden föda du redan har i magsäcken. Aminosyrorna tas upp i tunntarmen, ju fortare dom når dit desto snabbare upptag.
tar eaa innan passet utan 3 h mat kollar på minuten hela tiden till klockan tickat 3h sen e gympasset 2 timmar sen blire eaa igen direkt efter.
King Grub
2011-04-18, 20:13
jag undrar om jag skulle äta godis efter passet med eaa kommer effekten av eaa sänkas?`?
tänker på willys utbud:D
mvh
Nej, det går utmärkt.
Lånar tråden litee.. Har en längre tid käkat banan + eaa direkt efter styrketräning. Hämmas upptaget av eaa?
Är det inte stimulering av MPS du menar? Upptaget är troligen intakt vare sej du äter banan eller inte.
Nej, det går utmärkt.
Tackar tycker du jag ska ta det med varan direkt efter?
eller 15 min före passet e klart?
Är det inte stimulering av MPS du menar? Upptaget är troligen intakt vare sej du äter banan eller inte.
??:em:
Tackar tycker du jag ska ta det med varan direkt efter?
eller 15 min före passet e klart?
Har du ätit 3 timmar innan passet så har du fria aminosyror i mängd och massor att tillgå i blodomloppet. Din styrketräning stimulerar MPS till max vare sej du tar EAA eller inte om du redan har fria aminosyror. Dra in din EAA direkt efter styrkepasset du bara så finns dom att tillgå när dom behövs. Ingen vits att nojja över minuter. Koncentrera dej på träningen istället, det är den som gör skillnad.
Har du ätit 3 timmar innan passet så har du fria aminosyror i mängd och massor att tillgå i blodomloppet. Din styrketräning stimulerar MPS till max vare sej du tar EAA eller inte om du redan har fria aminosyror. Dra in din EAA direkt efter styrkepasset du bara så finns dom att tillgå när dom behövs. Ingen vits att nojja över minuter. Koncentrera dej på träningen istället, det är den som gör skillnad.
ok får bli så då
??:em:
Maximalproteinsyntes
Eddie Vedder
2011-04-18, 20:46
Maximalproteinsyntes
Muskelproteinsyntes.
ok, fattade att ps var proteinsyntes iaf.
Formulerar omfrågan- Försämrar bananen EAA:s påvärkan på proteinsyntesen?
King Grub
2011-04-18, 21:01
Tror jag inte.
köpte 2kg tror jag köper mer sen!!:D
Men för fan, Gay-no-Max då?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.