handdator

Visa fullständig version : Jobbar hårt, bygger ingenting


Guitarg124
2011-04-18, 17:29
Hejsan!

Jag skrev för några år sedan och det har väl inte hänt så mycket sedan den tiden.

Läget är nu att jag jobbar som anläggare och lyfter dvs skrot varje dag (betong mm). En klassisk dag skulle väl innebära sammanlagt 3 ton lyft. Problemet är väl att jag inte bygger ett skit, äter rätt dåligt så vill ha tips på vad jag ska äta?

Blir matlåda varje dag, så innan jobbet är det frukost, sen fika 9, lunch 12 och hemgång 16.00. Mellan 12-18 äter jag i princip ingenting.

Har för övrigt proteinpulver hemma som jag skulle kunna trycka i mig, hur mycket och hur ofta?

mvh Robin

King Grub
2011-04-18, 17:40
Det handlar inte om proteinpulver, utan om det faktum att du har ett hårt fysiskt arbete men äter som om du hade ett kontorsarbete. Du behöver äta mer. Mer mat.

Guitarg124
2011-04-18, 17:44
Vad ska jag äta då? Jag väger nästan exakt 90 kg på en 173 cm lång kropp, har rätt stora armar och grov över bröstet. Kanske ska infoga en bild? Dock börjar magen komma då jag dricker rätt mycket öl på helgerna men ska sluta med det.

Jag har inte så mycket inspiration att gå till gym, dock har jag inspiration att bli stor och det genom att lyfta riktig skrot.

Guitarg124
2011-04-18, 17:58
Edit: Sen undrar jag hur tusan jag kan ligga på 90 kg när jag ligger på kaloriunderskott varje dag? Borde jag inte rasa i vikt? Finns folk som går ner i vikt på att gå en halvtimme på morgonen. Jag går 8 timmar om dagen. En jobbarkompis har mätt upp vad han gick en dag och den uppgav 1 mil + allt slit.

x824
2011-04-18, 18:42
Jag har inte så mycket inspiration att gå till gym, dock har jag inspiration att bli stor och det genom att lyfta riktig skrot.