handdator

Visa fullständig version : 2 stora måltider per dag= negativt?


2FAST4U
2011-04-17, 22:10
hej hej

jag och en kompis pratade lite när vi va på gymmet, behöver väl inte gå in så mycket på det mer, men när jag nämde att jag äter "endast" 2 måltider per dag så blev han lite chockad och sa att det inte är bra.

bland annat nämde han att min kropp inte hinner ta upp alls mycket protein om man äter så.,
en dag kan se ut:

12.00Lunch: ca 50-100 g protein(Kött kycling, mjölk Pasta, ris m.m)
lunchen är i skolan så det är lite svårt att veta, men pratat med kocken(stavning?) och har fått lite info om näringvärde osv. men "räknar" bara med ögonen så är inte helt säker på hur mycket.

16.00 efter Träning: 25g vassle

19-21.00 kvällsmat eller vad man ska kalla det: ca 100g protein (Kött kycling, mjölk Pasta, ris m.m)

Så hur mycket protein av det här går till toaletten?

och sen kunde man visst få nått som kallas GH-mage, vad är det? polarn kunde inte heller föklara så bra vad det är^^

sökte lite men hittade inte riktigt nått jag kudne relatera till riktigt

MVH :thumbup:

vicarious
2011-04-17, 22:13
Din kompis har fel. Allt tas upp.

2FAST4U
2011-04-17, 23:53
oki, bra att höra:D

men vad är GH-mage för nått? farligt?

JJOHANSSON
2011-04-18, 00:19
GH står för growth hormone.

Tror inte att jag behöver säga mer än så.

JohPz
2011-04-18, 00:29
GH-mage är nåt som dopade byggare kan få när de brukar enorma mängder med GH(Growth Hormone). De inre organen växer vilket gör att magen blir stor och putig trots obefintligt med fett.

Edit: Läs tråden om periodisk fasta här på kolo och på leangains.com så kanske du lugnar dig. Äta få stora måltider per dag är något många framgångsrika tränande gör.

martinmartin
2011-04-18, 08:23
GH i det här sammanhanget står inte för Growth Hormone utan Gastrointestinal Hypertrophy.

CrazyJoeDavola
2011-04-18, 09:45
Jag äter på samma sätt som du, nästan samma tider :) Tycker det är skönt att hålla matlagningen nere, inte så kul att stå vid spisen :) Inte bara din kompis som tycker det är konstigt dock, var på hälsokontroll hos företagsläkaren och hon blev "sur" över att jag bara åt två ggr per dag, att skippa frukosten var ju värsta synden hehe :)

Spridis
2011-04-18, 10:08
Om man tänker att en fettrik måltid troligen ligger i magen i ca 4 timmar + ca 7+ timmar i tunntarmen så behöver man nog inte oroa sej för att aminosyrorna skulle ta slut.

2FAST4U
2011-04-18, 10:39
oki, så jag har allså inte något att oroa mig för, känns skönt^^

CrazyJoeDavola: hehe jaa, tycker det är både lättare att deffa och bulka på det här sättet också, och sen att få äta stora måltider under deff istället för flera små är en skön känsla enligt mig :D