handdator

Visa fullständig version : energi innan träning


miss piggy
2003-12-01, 12:18
Hej hej alla tränings freak! Ny medlem här...

Jag har ett knepigt problem som stör min styrketräning rejält mycket...
Ofta när jag kommer till gymmet och är grymt peppad tappar jag nästan all energi typ bara efter en, två övningar eller tom direkt efter uppvärmingen.

Jag brukar käka en bra och bastant frukost, typ fiberhavre gröt med banan, macka med pålägg och te. Tränar en till en och en halv timme därefter.

På senase tiden har jag tryckt i mig en banan presis innan uppvärmningen för att få lite extra energi...

Kan oxå säga att jag inte är övertränad. Tränar i genom kroppen en gång per v och det brukar bli 4dagar/ v

Vad är mitt problem????

Mindek
2003-12-01, 12:28
Dåligt psyke. Sluta gnälla och börja :bpump:

miss piggy
2003-12-01, 12:39
Tack för ditt svar!

Hmmm... om det ändå vore så lätt. Jag menar att musklerna tar slut men ok då jag är väl en liten klenis..

Pudzianovski
2003-12-01, 12:44
Testa o ät mer kvällen innan.

dantheman
2003-12-01, 12:52
Ät stora portioner mat var 3:e timme och åk till gymmet så snabbt du kan efter ett sådant mål så är nog problemet ur världen. För säkerhets skull.....ta med några bananer att tugga på om du känner dig lite sugen.

Nils
2003-12-01, 13:05
Kroppen hinner inte använda frukosten fullt ut.
Det viktigaste för morgon energi nivån är vad du åt strax innan du lade dig kvällen innan.
Nils

Snafu
2003-12-01, 13:12
Jag har upplevt samma problem som du. Jag brukade äta 1-1.5 timme före jag tränade och tappade också energin under passet. Jag följde senare istället min träningspolares exempel som aldrig hade det problemet eftersom han käkade alldeles innan han drog och tränade. Jag käkar ser nu till att ha ätit klart ungefär en halvtimme innan passet och jag har sen dess aldrig upplevt samma brist på energi under passet. Det funkar kanon, testa och se, det kanske är individuellt om det fungerar eller inte.

FUn-tex SSwinger
2003-12-01, 13:13
hehe har samma problem som dig ! man sitter hemma innan passet laddad som fan heelt pixad , sen när väl dykt upp o gjort 2 set så är gnistan borta, LUgn jag har botemedlet!, jag har tänbkt och gjort diagram! kommit fram till att det bästa är då, hålla en låg profil innnan passet, kanske lite nego jag pallar inte köra idag älta detta så du inte kommer upp i varv, Sen när du väl är nere på gymmet 180 graders omfokusering SÅ DÄR nu har DU all energie till ditt personliga förfogande.


bara en tanke.

King Grub
2003-12-01, 13:25
Som Nils säger. Vad äter du dagen innan passet, och efter föregående pass för att återhämta dig från det? Det du äter innan ett pass är mer blodsockerstabilisatorer när det gäller kolhydraterna och hinner inte lagras in som glykogen på den korta tiden.

dantheman
2003-12-01, 13:51
Originally posted by King Grub
Som Nils säger. Vad äter du dagen innan passet, och efter föregående pass för att återhämta dig från det? Det du äter innan ett pass är mer blodsockerstabilisatorer när det gäller kolhydraterna och hinner inte lagras in som glykogen på den korta tiden.

Precis, men jag tror personligen att det är just blodsockret som är problemet om man tappar gnistan efter 2 set. Glykogen torde man ju ha gott om när man äter så ofta och mycket man ska.

Karelin
2003-12-01, 14:44
Är likadan själv... =( men jag brukar fuska lite... ett par koffeintabletter innan träning å "sportdryck" (dxtropur+vatten) under träningen så får man lite mer ork... fungerar för mig iaf...

Arwen
2003-12-01, 16:12
red force el red kick innan/undwr passet funkar för mig...brukar förbereda mig mentalt på passet genom att gå igenom vad jag ska göra innan, svårare att backa ur när man redan "gjort" övningarna i huvudet.:bpump:

ETK_TIS
2003-12-01, 21:25
Kanske så enkelt som att byta tränings tid , om du har möjlighet till det ?, för mig gäller det mellan 15-18 , där har jag mest energi :bpump:

miss piggy
2003-12-02, 11:54
Tack för alla bra tips! Känns skönt att höra att jag inte är ensam om problemet....

Ska testa att äta bättre kvällen innan. Kofeintabletter innan träning kanske oxå kan vara nått..

Äta bättre = en rejäl måltid på kvällen och en proteindrink innan jag går och lägger mig?

King Grub
2003-12-02, 12:02
Originally posted by miss piggy
Tack för alla bra tips! Känns skönt att höra att jag inte är ensam om problemet....

Ska testa att äta bättre kvällen innan. Kofeintabletter innan träning kanske oxå kan vara nått..

Äta bättre = en rejäl måltid på kvällen och en proteindrink innan jag går och lägger mig?

Låter bra. Kom ihåg att koffein inte ger någon extra energi i sig, och kan få dig att bli skakig mitt i passet om du är känslig.