handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag göra med maten när jag är med polaren i stan?


kalutti
2011-04-17, 19:06
Hej bara en snabb fråga. Jag ska in till min kompis i stan och det kommer troligtvis endast bli snabbmat och jag har redan haft en ätardag och vill inte äta mer onyttigt. Så jag undrar om det är en bra idé om jag innan jag åker kan dra en temporär PF? Bara äta en massa så jag fyller mitt Kcal-kvot för dagen?

Tack för hjälpen

Spridis
2011-04-17, 19:14
Men skit i att äta då?
Hela forumet fylls med trådar av denna karaktär. Kan ingen använda sunda bondförnuftet längre? Herregud...

kalutti
2011-04-17, 19:18
varför ska jag skita i att äta? de är ju knappast bra för träningen...

Yeahvlen
2011-04-17, 19:19
Finns det tillgång till snabbmat kan du ju beställa in vad du än önskar.

Beelz
2011-04-17, 19:20
Ät snabbmaten och uppskatta kalorierna på ett ungefär? Om du skulle äta lite för mycket så kanske du förlänger din deff med en dag och binder lite vatten som kommer försvinna lika snabbt... Eller så tar du initiativet och drar med han till ICA och handlar lite råvaror och gör en riktigt god middag som slår all snabbmat med hästlängder?

Eddie Vedder
2011-04-17, 19:20
Skriv vettiga rubriker.

Spridis
2011-04-17, 19:22
Vad är en temporär PF? Antingen förljer du PF eller så inte.
En ätardag eller två denna vecka spelar inge roll i det långa loppet. Gå till din kompis du bara och ät snabbmaten. Du kommer varken att bli större eller mindre av det.

Fredron
2011-04-17, 19:34
Det är ju inte direkt svårt att äta snabbmat som inte ger dig dagsbehovet i en måltid.
Asiatiskt med kyckling, grönsaker och ris funkar väl fint fint. En 500kcal big mac på donken funkar väl som en lättare lunch?
Eller acceptera att du äter lite mer under ett par dagar och förläng din deff med ett par dagar bara.

944RS
2011-04-17, 19:40
Tror du på allvar att det gör någon märkbar skillnad på träningsresultaten om du struntar i att äta under några timmar? Kalla det temporär PF om det käns bra.

jasonmago
2011-04-17, 20:33
Gå in på donken och beställ 4st mcfeast! eller vilken av de större burgarna du vill.. de står på kartongen till hamburgaren hur mycket kcal de innehåller.. herrejesus ät till din balans eller något den dagen och kör igång som vanligt dagen efter.

Eller så äter du bara när du kommer hem..

Big Sleazy
2011-04-17, 20:41
De flesta pizzerior och liknande har kycklingsallad och andra sallader i utbudet. Bara att be om att de skippar dressing, ost och krutonger så har du ett väldigt kalorisnålt mål.

davkei
2011-04-18, 11:44
Bästa snabbmaten är sushi.

mikaelj
2011-04-18, 13:56
varför ska jag skita i att äta? de är ju knappast bra för träningen...

så ät då?

Pansartax
2011-04-18, 15:17
På nästan 99% av alla snabbmatsställen finns det smala alternativ, det är inne just nu med sådant. Äter ni kebab så beställ en kebabsallad utan dressing, är ni på donken beställ in deras sallad, samma sak med Max. Är ni på en pizzeria brukar det alltid finnas nån pastasallad, beställ utan dressing.

Är det verkligen så svårt att lösa? Hela samhället är fullkomligt proppat med nyttiga alternativ.