handdator

Visa fullständig version : Tips/hjälp med liknande ätstörning!

Andersk
2011-04-17, 18:56
Jag vägde för många år sen 110kg och har gått ner idag till 85kg och lyckats bli relativt vältränad och slimmad på sista tiden med deff.

Till mina problem, jag äter nu efter deff lågkolhydrat kost fortfarande och tränar 6datar i veckan, på lördag och söndag äter jag godis och sånt hur jag vill.

Men jag känner mig tjock extremt lätt, mitt kaloribehov för att behålla vikt är ca 3300kcal per dag. Har jag ätit 2500kcal en dag känner jag mig skit tjock och otränad, kollar mig i spegeln och blirstörd av att jag ser fet ut. Samma sak ifall jag får i mig mycket kolhydrater, något jag får för mig att de kommer få mig att gå upp i vikt.

När jag som denna söndag varit ute igår och druckit några öl och idag ätit en pizza samt ätit en bit kladdkaka känner jag magen hur den korvar sig och när jag kollar på vågen är den från 85 till idag 88, alltså 3kg och jag får panik och ångrar allt jag ätit och försöker lägga upp kost till ett extrem minus till veckan för att komma på rätt spår, även fast vikten bara bör varA vätska ?

Vet ej hur jag ska lösa detta, vill ju kunna äta normalt samt unna mig goda saker på helger utan att må dåligt och känna mig tokfet.

Bör jag inte ha svårt att gå upp i vikt med tanke på kosten jag kör förutom godishelgerna. Kör 5styrkepass + 4löpningar i veckan.

Extremt luddigt skrivit jag vet. Trött.:)

kettlebellGuden
2011-04-17, 19:40
Klurigt det här. Det är som du säger garanterat mycket vatten (kolhydraterna binder vatten) som du pissar ut sen. It's all in your head. Det är något du får arbeta på.

BLOSSA
2011-04-18, 08:23
Tror det e xtremt vanligt det du beskriver, gäller väll o hitta nån balans.Samtidigt ha koll på intag o samtidigt ha en avslappnad inst o följa sitt sunda förnuft (som du beskrev).
Sen tror jag att alla som gjort samma resa som din viktmässigt oftare får samma problem,man vet hur jobbig resan var, o den drömmen man hade under "resan" lever du nu o vill inte att den ska ta slut....

Oxå luddigt skrivet.... Tror detta problem kommer komma fram ganska mycket inom de åren,märker på småkidsen hur dom saknar distans/det enkla hoppar på avancerade rutiner o färglada tillskottsburkar.
Kollo ta ert anvar,gör burkarna svart vita! :)

OneManArmy
2011-04-18, 09:14
Känner igen mig där, har också tappat en del och brukar alltid få ångest när jag vet att jag legat på ett överskott. Känner sig fet och oroar sig över att gå upp för mycket osv.

Men bästa tipset jag kan ge dig är att kasta vågjäveln åt helvete, skaffa ett måttband och kolla spegeln. Kör också lowcarb kost och vågen är en ond jävel när man råkat käka några extra kollisar.

Big Sleazy
2011-04-18, 10:16
Brukar alltid känna mig/se bäst ut dagen efter en ätardag/hetsätning, varför vet jag inte. Magen kan puta ut lite om man ätit mycket men annars så brukar jag tycka att jag ser bäst ut dagen efter. Kan bero på att jag annars äter väldigt lite kolhydrater.