handdator

Visa fullständig version : Enkel administration, hemsida


PRound
2011-04-17, 18:03
Jag skulle behöva hjälp med ett program för att göra det så enkelt som möjligt att uppdatera en nyhetssida på en hemsida.
Jag har en färdigbyggd sida, det enda jag behöver är "programmet".
Finns det något färdigt att ladda ned eller får jag skriva själv? Kan tillägga att jag inte är så duktig på PHP och dylikt.

Har testat wordpress, det var helt värdelöst.

Snobbe
2011-04-17, 18:44
Wordpress är det heltklart lättaste/bästa för en person som inte kan så mycket.

PRound
2011-04-17, 18:54
Det har varit mycket problem med wordpress för mig, så nej.

Maejn
2011-04-18, 10:46
sök på CMS på google och se om du hittar något som passar.
har hört mycket bra om Joomla och även testat det själv, men det passade inte mig för tillfället.

Men om du inte kan så mycket så tycker jag att det färdigt CMS är vägen att gå.

Klein
2011-04-18, 10:49
Wordpress är bra mycket enklare än Joomla. Enda anledningen till att använda Joomla är om man vill ha ett bra forum imo eller om man ska ha sjukt mycket content.

hahavaffan
2011-04-18, 10:51
CushyCMS lär vara enkelt men hyfsat kraftfullt. http://www.cushycms.com/en

Annars är som sagt Wordpress både bra och väldigt enkelt.

Är du beredd att betala för det så finns tjänster som t.ex. Hemsida24 (http://www.hemsida24.se/), och det är fruktansvärt simpelt och lättanvänt. Min mamma använder det t.ex. :)

PRound
2011-04-18, 17:35
Wordpress har det problemet att hemsidan måste vara byggt likt ett wordpress-tema. Detta gör det mycket svårare och krångligare om man ska bygga en hemsida från scratch.

Ska titta vidare på CyshyCMS. Finns det något sätt att testa det lokalt?

Klein
2011-04-18, 23:46
Wordpress har det problemet att hemsidan måste vara byggt likt ett wordpress-tema. Detta gör det mycket svårare och krångligare om man ska bygga en hemsida från scratch.

Ska titta vidare på CyshyCMS. Finns det något sätt att testa det lokalt?

Det går ju att modifiera wordpress så att webbplatsen ser ut precis som man vill genom att leka lite med css, php och plugins. Bara man har ett bra tema i grunden. Vad exakt är det du vill åstadkomma som du anser att wordpress inte lämpar sig för?

PRound
2011-04-19, 08:18
Det går ju att modifiera wordpress så att webbplatsen ser ut precis som man vill genom att leka lite med css, php och plugins. Bara man har ett bra tema i grunden. Vad exakt är det du vill åstadkomma som du anser att wordpress inte lämpar sig för?

Det är exakt vad jag har gjort. Det tar alldeles för mycket tid och det är för krångligt. Onödig tid om du frågar mig, om man lika gärna kan bygga en hemsida utan några gränser, så väljer jag hellre det.

Klein
2011-04-19, 23:12
Ok läste inte ditt första inlägg ordentligt tydligen. Är det sidan i din signatur som du talar om? Verkar tyvärr inte funka för närvarande.

Eiken
2011-04-19, 23:23
Jag gillar drupal men det bygger som alla andra CMS jag känner till på teman.

Lär dig lite kod annars tror jag inte du kan hitta någon "enkel" lösning.

Din hemsida funkar inte förövrigt.