handdator

Visa fullständig version : Skadad axel, problem med bröst


tdaman
2011-04-17, 17:09
Hej skadade axeln för drygt 2 månader sedan, vet inte riktigt vad det beror på men antagligen någon gymskada eftersom jag tränar på gym 3-4 ggr i veckan. Nu till saken, efter skadan så kan jag t.ex köra bänkpress eller flies i en viss maskin som jag vet om i andra övningar som hantelpress eller liggande fria flies så klickar det till i axeln i bottenläget och jag tvingas avbryta för jag är rädd att axeln bara ska hoppa ur led och pajja helt.

Någon som vet vad detta kan bero på och när och om det överhuvudtaget kommer att försvinna vart efter? Är lite orolig över hur brösten kommer att utvecklas i framtiden om problemet kvarstår då jag nästan bara kan köra bänkpress.

MVH

papegojan
2011-04-18, 15:22
om axeln hoppade ur led är de viktigt att du bygger upp axel musklerna, kör mycke axlar ett tag, har själv spelat hockey många år och varit med om folk som fått axeln ur led och började träna för tidigt med vanlig hockey å de gick åt pip svängen, den hoppade ur hela tiden, så mitt tips, träna axlarna! så borde du slippa de. annars kolla med någon sjuk gymnast