handdator

Visa fullständig version : Strating Strength


CharlieBB
2011-04-17, 14:06
Tjena!

Hade tänkt att köra efter starting strenght, eftersom jag är en nybörjare :).

Schemat ser ut på detta vis ;) Har lagt till situps :).

Workout A

Knäböj: 3 x 5
Bänkpress: 3 x 5
Marklyft: 2 x 5
Dips (weighted): 2 x 5-8
Situps (Raka, x2 Sidan): 3x - 15-25

Workout B

Squats: 3 x 5
Press: 3 x 5
Power Clean: 3 x 5
Chin-ups: 3 x 8
Situps (Raka, x2 Sidan): 3x - 15-25

Nu undrar jag, tränar man verkligen hela kroppen med dom här övningarna?
Jag vill främst få mer muskel massa på överrygg, bröst, biceps och axlar men det verkar ju inte vara så mycket av det. Eller är jag helt ute och cycklar?

Och hur länge råder det att man ska köra efter starting strenght schemat? Hade tänkt och köra 3-4 Gånger i veckan, och sen någon dag kondition i veckan.

tossefar
2011-04-17, 14:10
Du har ju fyra bröst/axel-övningar och tre ryggövningar. Hur skulle det inte kunna räcka?

rooz
2011-04-17, 14:13
Och chins tar bra på biceps.

CharlieBB
2011-04-17, 14:16
Du har ju fyra bröst/axel-övningar och tre ryggövningar. Hur skulle det inte kunna räcka?

Vill få mer muskelmassa vid skulderbladen så dom inte syns så väl :P Men det kommer väl med tiden..(:

Kungkvalle
2011-04-17, 14:21
Jag kör Starting Strength just nu. Jag har hittills ökat bra i knäböj och marklyft, lite sämre i de andra övningarna.

Det schemat du har skrivit upp är det någon specialvariant? Vanligtvis brukar inte dips och chins ingå och marklyft brukar vara 1*5.

Meningen är att man ska köra programmet tills man inte kan öka vikten varje pass i knäböj längre.

tossefar
2011-04-17, 14:24
Vill få mer muskelmassa vid skulderbladen så dom inte syns så väl :P Men det kommer väl med tiden..(:

Det har mer med hållning än muskler att göra.

mikaelj
2011-04-17, 15:14
CharlieBB: Hur länge har du tränat, hur gammal är du, hur mycket väger du och hur lång är du?

CharlieBB
2011-04-17, 15:25