handdator

Visa fullständig version : 7-keto för tjej


Razorman
2011-04-16, 22:25
Tjejen blev nyfken på detta tillskott, kan tjejer använda detta utan nån fara ? har googlat runt lite o inte hittat några direkta varningar om att tjejer inte skall använda det etc, men såvida jag vet så påverkar ju det hormoner, o känns ju som att man skall vara försiktig me sådana preparat, speciellt för tjejer.

Tjejer med erfarenhet av 7-keto får gärna skriva av sig lite :)

Tack!

oTure
2011-04-17, 10:31
Ja

Sverker
2011-04-17, 10:45
7-keto-DHEA har ingenting med könshormoner att göra. Den kan inte ombildas till varken testosteron eller östrogen.



Vad 7-keto kan göra för just tjejer har jag ingen aning om.

jaaaaag
2011-04-17, 18:20
Jag använde mig av 7-keto någon månad förra sommaren, märkte ingen skillnad alls. Men är inte 7-keto dopingklassat nu eller liknande?

Kung atlas
2011-04-17, 19:00
Jag använde mig av 7-keto någon månad förra sommaren, märkte ingen skillnad alls. Men är inte 7-keto dopingklassat nu eller liknande?

Nej , det är inte dopingklassat

Razorman
2011-04-17, 19:02
Jag använde mig av 7-keto någon månad förra sommaren, märkte ingen skillnad alls. Men är inte 7-keto dopingklassat nu eller liknande?

Kommer du ihåg vilken dos du körde på ?

Sheogorath
2011-04-17, 19:04
Jag använde mig av 7-keto någon månad förra sommaren, märkte ingen skillnad alls. Men är inte 7-keto dopingklassat nu eller liknande?

Om jag inte missminner mig kollar standard-dopingtester även efter metaboliter (restprodukter) av vissa dopingklassade preparat. Steroidhormonet DHEA är dopingklassat och bryts i kroppen till det overksamma 7-keto-(DHEA), som liksom den verksamma grundsubstansen ger utslag på tester. Så man kan alltså åka dit på dopingkontroll av att ha käkat en overksam restsubstans. Sjukt ovärt, n'est-ce pas? ;)

Kolozzeum
2011-04-17, 19:09
.
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. Koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. på kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.
.