handdator

Visa fullständig version : En liten fråga bara


xaw
2011-04-16, 20:00
Hej!

Jag har varit överviktig så länge jag kan minnas men för 14 månader sen började jag gymma och jag gick ner 13 kg. Jag undrar nu kan man få en fin kropp om man har mycket fett genom att bara gymma eller måste man hålla på med en massa löpande osv?, kan man äta för mycket när man tränar?, jag vet inte riktigt hur mycket mat man ska äta när man tränar men jag äter ganska mycket. Jag äter mycket kött, pasta och ris. Så vad jag vill komma till är att, är det möjligt för mig som väger mycket att bli smal genom att gymma och samtidigt äta mycket för att bygga muskel massa?

Big Sleazy
2011-04-16, 20:02
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Eddie Vedder
2011-04-16, 20:07
Jag undrar nu kan man få en fin kropp om man har mycket fett genom att bara gymma eller måste man hålla på med en massa löpande osv?

Nej det krävs absolut ingen löpning. Styrketräning är viktigast om du vill forma din kropp. Men styrketränar du bara blir antagligen energiförbrukningen lägre än om du dessutom springer. Men det är ju bar att äta mindre då.

Se till att hålla proteinintaget högt. Med tanke på att du är en överviktig nybörjare är det inte otänkbart att du kan öka din fettfria massa samtidigt som du förlorar fettmassa.

xaw
2011-04-16, 20:09
ah ok tack, just nu så gymmar jag 6 dagar i veckan där av 2 pass är inriktad på kondition, jag ska även börja med protein pulver

Sportfiskaren
2011-04-18, 07:27
ah ok tack, just nu så gymmar jag 6 dagar i veckan där av 2 pass är inriktad på kondition, jag ska även börja med protein pulver

Satsa främst på styrketräningen, om jag har förstått ditt mål rätt så är det de viktigaste. Justerar du energiintaget så är konditionspassen inte nödvändiga, om du nu inte absolut känner att de är viktigt för dig.