handdator

Visa fullständig version : Har knappt några synliga ådror (vrf?)


NyKille
2011-04-16, 11:50
Hej ! jag har tränat cirka ett halv år och mina ådror är väldigt minimala, ibland kan jag inte ens se de, när ja tränar blir de synliga men annars så är det ingen av de som sticker ut som på de flesta andra, hur kommer det sig ?

hejhopp79
2011-04-16, 11:54
Förmodligen både genetiska faktorer samt att du har mer underhudsfett och mindre muskler.

kettlebellGuden
2011-04-16, 11:59
Du kanske är för tjock och tränar med för låg intensitet.

NyKille
2011-04-16, 12:09
är ganska smal väger 74 kg 185 cm. Jag ser folk som e mycket smalare än mig och med betydligt mindre muskler än mig som har ådror..

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:15
är ganska smal väger 74 kg 185 cm. Jag ser folk som e mycket smalare än mig och med betydligt mindre muskler än mig som har ådror..

Där är ingen 100% kausalitet mellan muskelmassa och ådror. Behövs det transporteras mer blod till/från ett ställe blir du mer ådrig - that's about it.

Fredrik_S
2011-04-16, 12:17
Var glad, bara killar som tycker det är coolt med ådror, tjejer tycker det är äckligt (ja det gäller alla jag generaliserar inte(skoja bara generaliserar lite(men inte så mycket)))

NyKille
2011-04-16, 12:19
JO DE måste tycka att de sexigt fan hur kan man nte

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:20
Var är det som du vill ha ådror?

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:21
Var glad, bara killar som tycker det är coolt med ådror, tjejer tycker det är äckligt (ja det gäller alla jag generaliserar inte(skoja bara generaliserar lite(men inte så mycket)))

Jag hörde om någon studie där de konstaterat att bröst+biceps var rätt avtändande för fruntimmer, och det som gällde var rejäl byggd baksida. Dvs. marklyft > curls och hantelpress för att impa på chicksen.

kottovic
2011-04-16, 12:23
Finns en liten klick =

*Tjej 20-30
*Bor i invandrartät förort
*Tatuteringar (framförallt svanken)
*En eller flera kamphundar
*Adidasbyxor och liknande plagg
*Blond
*Bekantskapskrets består till stor del av tryckare.

hugok
2011-04-16, 12:24
Det är mycket genetik kombinerat med fett/muskelförhållande. Jag har nog nästan mindre synliga ådror nu än när jag började träna för att jag på kuppen lagt på mej en hel del fett.

PRound
2011-04-16, 12:25
Var glad, bara killar som tycker det är coolt med ådror, tjejer tycker det är äckligt (ja det gäller alla jag generaliserar inte(skoja bara generaliserar lite(men inte så mycket)))

It's a parentes inside the parentes inside the parentes!

Parseption!

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:26
Finns en liten klick =

*Tjej 20-30
*Bor i invandrartät förort
*Tatuteringar (framförallt svanken)
*En eller flera kamphundar
*Adidasbyxor och liknande plagg
*Blond
*Bekantskapskrets består till stor del av tryckare.

Du har ingen aning hur mycket jag blev sugen på att köra disco+ådror.

kottovic
2011-04-16, 12:28
Du har ingen aning hur mycket jag blev sugen på att köra disco+ådror.

Bor du i Rosengård? *spy*

Fredrik_S
2011-04-16, 12:28
Jag hörde om någon studie där de konstaterat att bröst+biceps var rätt avtändande för fruntimmer, och det som gällde var rejäl byggd baksida. Dvs. marklyft > curls och hantelpress för att impa på chicksen.

Det är redan fastställt vad som går hem hos tjejer. ganska lågt kroppsfett(men inte för lågt) synliga muskler men inte för mycket + magrutor.

En sån undersökning är omöjlig att göra korrekt, slänger man upp en bild på en storbröstad inoljad BB får man nog leta ordentligt för att hitta chicks som diggar det.

Lindrian
2011-04-16, 12:30
Tycker inte du ska bry dig så mycket om ådror. Jag är fruktansvärt ådrig, främst för att jag har extremt låg procent kroppsfett. Dock så syns de som tydligast när jag är på gymmet och pumpar, annars ser det relativt "normalt" ut. Jag tycker det ser snyggt/häftigt ut när man är upppumpad, men tvivlar starkt på att någon annan gör det.

HulkH
2011-04-16, 12:38
Det är redan fastställt vad som går hem hos tjejer. ganska lågt kroppsfett(men inte för lågt) synliga muskler men inte för mycket + magrutor.

En sån undersökning är omöjlig att göra korrekt, slänger man upp en bild på en storbröstad inoljad BB får man nog leta ordentligt för att hitta chicks som diggar det.

haha, jag det här har du och jag diskuterat förut :D

Men det är som du säger, ådror är ofta väldigt "hardcore" för oss killar, men tjejer vill ofta inte ha sånt, samma sak att många tjejer inte tänder på bodybuilders eller killar som är för "stora".

Jag tror magrutor är det viktigaste för tjejerna. Om man nu ska välja en sak.


Till TS: För dig så tror jag det mest är genetiskt. Dock så om du tränar mer, så får du nog mer och mer synliga ådror. :)

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:39
Bor du i Rosengård? *spy*

Nej, tyvärr inte. Mycket trevligt att titta på där. Dock en vacker 4-rummare vid Möllan.

Det är redan fastställt vad som går hem hos tjejer. ganska lågt kroppsfett(men inte för lågt) synliga muskler men inte för mycket + magrutor.

En sån undersökning är omöjlig att göra korrekt, slänger man upp en bild på en storbröstad inoljad BB får man nog leta ordentligt för att hitta chicks som diggar det.

Jag tror de gjorde någon sorts blind study som när de kollar vilka ansiktsdrag som attraherar mest.

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:45
haha, jag det här har du och jag diskuterat förut :D

Men det är som du säger, ådror är ofta väldigt "hardcore" för oss killar, men tjejer vill ofta inte ha sånt, samma sak att många tjejer inte tänder på bodybuilders eller killar som är för "stora".

Jag tror magrutor är det viktigaste för tjejerna. Om man nu ska välja en sak.


Till TS: För dig så tror jag det mest är genetiskt. Dock så om du tränar mer, så får du nog mer och mer synliga ådror. :)

Är det inte i den därade filmen.. harder faster stronger (tror jag den hette), där gregg valentino påpekar att det är mest killar som blir grymt impade av hans biccar men fruntimmerna tycker mest att det är rälit.

HulkH
2011-04-16, 12:49
Är det inte i den därade filmen.. harder faster stronger (tror jag den hette), där gregg valentino påpekar att det är mest killar som blir grymt impade av hans biccar men fruntimmerna tycker mest att det är rälit.

Har tyvärr inte sätt den, men det låter helt vettigt.
Om man kollar på såna där tävlingar i USA om snyggaste killarna i världen o.s.v.
så är det inte direkt Coleman eller Cutler som vinner dom varje år... :D

apfel
2011-04-16, 18:14
Har tyvärr inte sätt den, men det låter helt vettigt.
Om man kollar på såna där tävlingar i USA om snyggaste killarna i världen o.s.v.
så är det inte direkt Coleman eller Cutler som vinner dom varje år... :D

stronger, bigger, faster bra film som mestadels handlar om steroider + kille med de största armarna i världen *drool* se den.. NU

kettlebellGuden
2011-04-16, 18:19
stronger, bigger, faster bra film som mestadels handlar om steroider + kille med de största armarna i världen *drool* se den.. NU

Bra är knappast ordet jag hade valt. "Rätt dassig" är nog mer korrekt.

Spartansk
2011-04-16, 18:36
Var glad, bara killar som tycker det är coolt med ådror, tjejer tycker det är äckligt (ja det gäller alla jag generaliserar inte(skoja bara generaliserar lite(men inte så mycket)))

It's a parentes inside the parentes inside the parentes!

Parseption!

http://4.bp.blogspot.com/_EgPcrnOHcjA/TGM10CZaAeI/AAAAAAAAA90/p4s0H0At_cY/s1600/xzibit-happy.jpg


För övrigt måste min tjej vara ett undantag för hon tycket mina underarmar är "manliga" (de är smala och ådriga).

HulkH
2011-04-16, 19:01
stronger, bigger, faster bra film som mestadels handlar om steroider + kille med de största armarna i världen *drool* se den.. NU

haha, ja jag vet vad den handlar om;) har bara inte tagit tummen ur och börjat kolla på den :D

Linjedomarn
2011-04-16, 19:07
Efter egen erfarenhet är det ådror och synliga nyckelben som gäller:P

lirberr
2011-04-16, 19:19
Va glad för det..

kottovic
2011-04-16, 19:22
Efter egen erfarenhet är det ådror och synliga nyckelben som gäller:P

Beror helt och hållet på vilken åldersgrupp och social status vi pratar om. En kagge kan i många fall få fler tjejer då dom inte behöver känna sig otränade.