handdator

Visa fullständig version : Blir så fröbannad.


Cedes
2011-04-16, 09:59
Hej!

Jag har varit sjuk i 2 veckor nu och inte tränat, har haft ont i halsen och förkylning. Och jag bli så jävla sur alltså! Jag hinner alltid bara träna MAX 2 veckor sen blir jag sjuk lika länge..

Känner fortfarande att jag har lite ont i halsen men jag skall fan i mig träna idag iaf.

Någon som vet vad man kan göra åt detta extremt jobiga faktum?!

mikaelj
2011-04-16, 09:59
Du tränar över din förmåga, stressar för mycket, sover för lite, äter för lite och slickar på handtag på ICA-affärer.

Cedes
2011-04-16, 10:00
Du tränar över din förmåga, stressar för mycket, sover för lite, äter för lite och slickar på handtag på ICA-affärer.

Inte direkt. Sover väldigt mycket, äter också för mycket nästan...

Lindrian
2011-04-16, 10:02
Inte direkt. Sover väldigt mycket, äter också för mycket nästan...

Det du sa nyss är inte heller positivt. Att sova för mycket har samma negative effekter på din hälsa som att sova för lite. Man ska sträva efter 7-8h sömn. Att du äter mycket säger ingenting. Jag kan trycka i mig ett kilo pommes om dagen vilket jag hade ansett vara mycket, men det hjälper inte min kropp mer än att skapa fler fettceller.

Cedes
2011-04-16, 10:08
Det du sa nyss är inte heller positivt. Att sova för mycket har samma negative effekter på din hälsa som att sova för lite. Man ska sträva efter 7-8h sömn. Att du äter mycket säger ingenting. Jag kan trycka i mig ett kilo pommes om dagen vilket jag hade ansett vara mycket, men det hjälper inte min kropp mer än att skapa fler fettceller.

Ja jag vill ju gå ner en hel del i vikt så, äter för mycket skit. Och sen att jag inte kan träna det gör mig riktigt jävla sur.

Anders The Peak
2011-04-16, 10:09
Jag tror att du ska dra ned vikterna så att du inte behöver ta i för mycket. Styrketräning är mycket stressande på både vävnader och hjärna om den utförs tungt och intensivt kan det av kroppen upplevas som ett trauma. Börja försiktigt med vikter du klarar ca 8 reps och kör enligt programmet 3*4-6 reps under ett par månader för att vänja kroppen vid träningen.

Victuhh
2011-04-16, 12:02
Gå till läkare direkt istället, det finns tusen orsaker

kettlebellGuden
2011-04-16, 12:06
Känner fortfarande att jag har lite ont i halsen men jag skall fan i mig träna idag iaf.


Toppensätt att bli frisk snabbare. :smash:

Vila tre veckor. Ät ordentligt. Kör igång lite lugnare. Förmodligen tränar du för hårt rent allmänt i förhållande till din övriga livsstil.

Lindrian
2011-04-16, 12:33
Om du har ett virus eller liknande i kroppen betyder detta att den jobbar i 100% för att motverka det. Att träna är enligt kroppen lika allvarligt som viruset i kroppen, då dina muskler behöver återhämta sig och liknande. Alltså, du attackerar kroppen när du gymmar vilket den sedan måste ta hänsyn till. Om den redan jobbar i 100% för att göra sig av med ditt virus så finns det inget kvar för att bygga upp och återhämta musklerna. Släpper kroppen lite på attackerna mot viruset och börjar bygga muskler, så finns det en ökad risk att viruset löper utom kontroll och blir värre. Det finns fall där viruset angriper hjärtat, just av denna anledning att man inte respekterar sin kropps signaler.

Spridis
2011-04-16, 14:19
Se till att tillfriskna ordentligt innan du börjar träna igen efter sjukdom.

dennis89
2011-04-16, 14:38
drick en massa multivitamin tabletter så kanske det blir bättre. Samt drick mjölk som innehåller kaclium och olika B-vitamin.