handdator

Visa fullständig version : Känner mer effekt i höger arm (hur kmr det sig?)


NyKille
2011-04-16, 09:23
Hej! det e nu så att när jag tränar mina biceps brukar jag känna mycket mer i min högra arm (jag är vänsterhänt om de spelar ngn roll). Dagen efter då träningsverken kommer så känner jag även mer träningsverk i höger arm, hur kommer det sig ? jag tränar de exakt på samma sätt o vikter och allt *gah!*

SiSenior
2011-04-16, 09:37
Hej! det e nu så att när jag tränar mina biceps brukar jag känna mycket mer i min högra arm (jag är vänsterhänt om de spelar ngn roll). Dagen efter då träningsverken kommer så känner jag även mer träningsverk i höger arm, hur kommer det sig ? jag tränar de exakt på samma sätt o vikter och allt *gah!*

Är du helt säker på de?

Dennis93
2011-04-16, 10:09
Är du helt säker på de?

Precis, du kanske har en arm som är starkare, och väljer vikten för den och så får den andra armen fuska lite när du kört några reps.

olle111
2011-04-16, 10:16
Koncentrationcurls funkar bra.

petersson
2011-04-16, 10:23
Hej! det e nu så att när jag tränar mina biceps brukar jag känna mycket mer i min högra arm (jag är vänsterhänt om de spelar ngn roll). Dagen efter då träningsverken kommer så känner jag även mer träningsverk i höger arm, hur kommer det sig ? jag tränar de exakt på samma sätt o vikter och allt *gah!*

Din vänstra arm kanske är starkare än din högra och eftersom du lyfter samma vikter så kanske höger arm blir mer ansträngd och därför får du mer träningsvärk där.
Hur länge har du tränat? Om du inte tränat länge så kan du nog skita i att bry dig om det här och bara träna på hårt istället.

NyKille
2011-04-16, 10:26
tränat i kanske ett halvår nu kan man säga, och nej jag försöker till och med ibland att ta några EXtra reps på höger arm för att kunna känna effekten där men de funkar nte.

Mushan
2011-04-16, 10:37
Jag känner likadant.. Varit hos sjukgymnast, hon hittade ett ligament typ under örat som var stelt. Det påverkar tydligen hela min högra sida trodde hon. Är stelare i axlen, och svagare i min högerarm (Är högerhänt). Fick akupunktur där igår, fy satan vad ont det gjorde.

Känns som det kan vara allt datorsittande. Eftersom det är musarmen så att säga.

häftig
2011-04-16, 10:55
kör skivstångscurl och se till att båda armarna är lika snabba.

Sheogorath
2011-04-16, 11:14
kör skivstångscurl och se till att båda armarna är lika snabba.

Håller med. Med fri stång är skapligt lätt att se om man drar jämt. Man kan till exempel kolla efter att stången alltid är parallell med golvet, att axlarna uppför sig på samma sätt (ena axeln inte högre upp än den andra), att man har samma avstånd från kroppen med armbågarna med mera. Med hantlar blir det svårare eftersom man inte har en referenspunkt mitt på kroppen och särskilt svår, för att inte säga omöjligt, blir det om man kör hantelcurl alternerande. Många förespråkar hantlar för att lära sig pressa och dra jämt, jag hävdar att fri stång är kung.

NyKille
2011-04-16, 11:45
Nu blev jag lite orolig för ett ligament under örat, hur stor kan chansen vara att jag har deT? är det farligt? bör jag undersöka det genast ?

Fugly
2011-04-16, 12:00
Din högra arm är svagare än din vänstra, så enkelt är det. Jag är höger hänt och känner mer i min vänstra arm då jag är svagare i den. Ingen big deal egentligen.

Tier
2011-04-16, 16:12
Din högra arm är svagare än din vänstra, så enkelt är det. Jag är höger hänt och känner mer i min vänstra arm då jag är svagare i den. Ingen big deal egentligen.


+1

Likadant för mig, är högerhänt och har därför gjort allt (framförallt) med högern och därför blivit starkare i den armen.
Dock börjat jämna ut sig för mig nu, så fortsätt bara att träna.

Remokillen
2011-04-16, 18:22
Hej! det e nu så att när jag tränar mina biceps brukar jag känna mycket mer i min högra arm (jag är vänsterhänt om de spelar ngn roll). Dagen efter då träningsverken kommer så känner jag även mer träningsverk i höger arm, hur kommer det sig ? jag tränar de exakt på samma sätt o vikter och allt *gah!*

Du måste naturligtvis börja onanera med högern för att den sidan skall hinna ikapp. Jag rekommenderar högerdrag 5x5 3 dagar i veckan.
Varva högreps med lågreps för bästa resultat, glöm inte deloadveckor när det börjar kännas tungt. och kom ihåg trägen vinner!

brauppa
2011-04-18, 14:16
Jag måste va rätt udda då.
Jag är högerhänt men starkare i vänstern, och efter övningar som involverar armar och axlar så känner jag alltid mer pump och träningsvärk i vänstern.

Har även ungefär 50-75% större och mer synbar magmuskler på vänster sida.
Och för att göra det mer fucked up så ser min vänsterarm sjukt mycket större ut än högra (pga av muskelfästen antar jag) Fast den e ungefär 1cm mindre

Baler Evans
2011-04-18, 14:20
Jag är också en southpaw! Hade länge samma problem när jag tränade biceps förr med hantlar. Den enda övningen jag lägger in för biceps idag är skivstångcurl med rak stång. Känner inte längre av det.