handdator

Visa fullständig version : Synligare ådror trots ökat bf, varför?


elinelinelin
2011-04-15, 19:44
Vad är det egentligen som gör att ådrorna blir större/syns mer när man tränar? Det känns som att jag har mer fett över hela kroppen än vad jag hade för ett år sedan, men ändå blir ådrorna mer och mer synliga. Hur kommer det sig? Jag styrketränar i och för sig ofta och hårt, men varför påverkar det ådrorna?

sandberg93
2011-04-15, 19:46
om du får pump så borde väl ådrorna stretchas. eller? :)

elinelinelin
2011-04-15, 19:48
om du får pump så borde väl ådrorna stretchas. eller? :)

Aha, okej! Så ingen pump, oförändrade ådror? Kör man högrep, som jag ofta får mest pump av, får man alltså mer ådror då?

Det är inget jag strävar efter om någon tror det, är bara nyfiken på hur det fungerar :)

mikaelj
2011-04-15, 19:54
På vilket sätt "känns det" som att du har mer fett över hela kroppen?

sandberg93
2011-04-15, 19:55
Aha, okej! Så ingen pump, oförändrade ådror? Kör man högrep, som jag ofta får mest pump av, får man alltså mer ådror då?

Det är inget jag strävar efter om någon tror det, är bara nyfiken på hur det fungerar :)

ingen pump-inga ådror.

sandberg93
2011-04-15, 19:56
men sen är det jävligt svårt att "pumpa" fram ådror..men du har väl lågt bf eller lite "tur" med generna.

elinelinelin
2011-04-15, 19:59
På vilket sätt "känns det" som att du har mer fett över hela kroppen?
Jag vet att jag är ganska mycket större nu än då, och allt kan ju näst intill omöjligt vara muskler. Sen om man känner och petar lite känns det som att det finns mer fett än vad det har funnits förr, so that's why :)

ingen pump-inga ådror.
Okidoki!