handdator

Visa fullständig version : Hjälp: Slutskede av min deff! [bild]


emcee
2011-04-15, 14:07
Det har varit en ganska lång diet hittills: 15 veckor, varav 4 dagars uppehåll.
Men nu har jag kommit till ett skede där jag har väldigt svårt att få bort det sista och känner att jag behöver lite tips från er.

Mitt mål med dieten har varit att hamna på ungefär 6-7-8 % (underhudsfett). I skrivande stund har jag uppskattningsvis 13% ?? (Mätt med billig plast kaliper, och 7 punkters mätning). När jag startade min diet hade jag kring 22-24% .

Lite kort om mitt diet upplägg:
Kaloriunderskott: -500kcal med en energibalans(P,K,F): 40 40 20. Varvat
med 40 30 30. Har kört med samma kalorimängd under hela perioden.
Morgonpromenader: 6-7 dagar i veckan.
Gym: Varannandag.
Kosttillskott: Mivitotal och BCAA

Hursom helst så behöver jag lite tips och knep från er kunninga.
Eftersom det går väldigt trögt nu funderar jag på om man ska köpa någon form av fettförbrännare? eller är det helt bortkastade pengar, funkar de ens?
Ska jag dra ner på morgonpromenader/ gympass för att sedan minska kalorierna eller hur fan ska jag lösa det? Alla tips är välkomna så att säga :)

Här är bilder på formen tagen med webcamera i dagsljus:
79707

79708

79710

Fredron
2011-04-15, 14:19
Ibland kan det kännas segt men jag skulle inte oroa mig ännu om jag var du.
Fortsätt som du gjort tidigare ifall det funkat.
Köp inte fettförbrännare.

willtjam
2011-04-15, 14:21
Har kört med samma kalorimängd under hela perioden.

Kan det här vara problemet månntro? Eftersom du väger mindre nu så behöver du käka mindre. Kaloriminus på 22-24% kroppsfett kanske är kaloriplus nu på 13%.

emcee
2011-04-15, 14:27
skrev lite konstigt.. menar att jag legat på cirkus -500 hela perioden

StampChamp
2011-04-15, 15:16
Kanske ska ta någon refeed dag ibland? Men än så länge är det väl bara fortsätta, ligger du på -500 så ska det tillslut försvinna.. men ibland kan det kännas segt.

Vikt och längd?

emcee
2011-04-15, 15:41
Kanske ska ta någon refeed dag ibland? Men än så länge är det väl bara fortsätta, ligger du på -500 så ska det tillslut försvinna.. men ibland kan det kännas segt.

Vikt och längd?

Det är nog så att jag ska börja med ätardag lite mer frekvent. Är absolut fördålig på att unna mig ätardagar. Varannan vecka kanske man kan börja med.

Vikt: 85kg, Längd: 183cm

dennipavlovic
2011-04-15, 20:47
Det har varit en ganska lång diet hittills: 15 veckor, varav 4 dagars uppehåll.
Men nu har jag kommit till ett skede där jag har väldigt svårt att få bort det sista och känner att jag behöver lite tips från er.

Mitt mål med dieten har varit att hamna på ungefär 6-7-8 % (underhudsfett). I skrivande stund har jag uppskattningsvis 13% ?? (Mätt med billig plast kaliper, och 7 punkters mätning). När jag startade min diet hade jag kring 22-24% .

Lite kort om mitt diet upplägg:
Kaloriunderskott: -500kcal med en energibalans(P,K,F): 40 40 20. Varvat
med 40 30 30. Har kört med samma kalorimängd under hela perioden.
Morgonpromenader: 6-7 dagar i veckan.
Gym: Varannandag.
Kosttillskott: Mivitotal och BCAA

Hursom helst så behöver jag lite tips och knep från er kunninga.
Eftersom det går väldigt trögt nu funderar jag på om man ska köpa någon form av fettförbrännare? eller är det helt bortkastade pengar, funkar de ens?
Ska jag dra ner på morgonpromenader/ gympass för att sedan minska kalorierna eller hur fan ska jag lösa det? Alla tips är välkomna så att säga :)

Här är bilder på formen tagen med webcamera i dagsljus:
79707

79708

79710


Det ser riktigt bra ut ! hade själv nöjt mej vid det läget, för att sedan bygga igen efter sommarn :) har du några pics innan deff?

Crocker
2011-04-15, 21:35
Hade varit helt nöjd, köttig och relativt lågt BF.

emcee
2011-04-16, 08:02
Det ser riktigt bra ut ! hade själv nöjt mej vid det läget, för att sedan bygga igen efter sommarn :) har du några pics innan deff?

Tackar! Yes, efter sommaren blir det bygg igen.
Dock ska jag aldrig, i hela mitt liv börja grisbulka igen.

Jag hittade denna bild, tagen inför min första morgonpromenad i januari 2011. Bör tilläga att jag var över 100 kg(morgonvikt) under julhelgen! (2010) :):

Vikt : 99kg; Midje måttet var 99cm; Jag är osäker på fett procenten eftersom jag inte införskaffat något hjälpmedel. Kan konstatera att jag var fet iallafall.
79739

qubie
2011-04-16, 08:29
Vad är midjemåttet nu och hur många kilo?

emcee
2011-04-16, 08:34
Vad är midjemåttet nu och hur många kilo?

Vikt : 85kg
midja: 88cm

qubie
2011-04-16, 09:40
Alltså det är så sjukt hur mycket snyggare kroppen blir av en viktnedgång. Hoppas jag får bra resultat också! Du ska vara helnöjd.

emcee
2011-04-16, 11:56
Alltså det är så sjukt hur mycket snyggare kroppen blir av en viktnedgång. Hoppas jag får bra resultat också! Du ska vara helnöjd.

Tack!

Ja, det sker ju en drastisk förändring. Målmedvetenhet kommer du långt med.

whitepanther
2011-04-16, 14:08
Fan vad grymma resultat! Om du bara fortsätter ligga på kaloriunderskott kommer du få bort det sista också. Dock får du kanske räkna om på hur mycket kalorier du behöver på en dag om du inte har gjort det.

För om du kör på -500 kcal från det intag du räknat ut i början av din deffning så måste du räkna om det nu, men jag tror du har räknat på det ganska kontinuerligt iaf. Jag säger det bara ifall du inte har tänkt på det här :)

vicarious
2011-04-16, 18:47
Tålamod.

BigNick
2011-04-16, 19:53
Om du inte har något emot att svara, så ungefär hur stark är du? Typ bänk/mark/knäböj/biceps osv, är själv lika lång som dig och deffat från 94 kg till runt 89,5 kg just nu och planen är väl att stanna på 84-85 kg, tyckte du fått riktigt bra kropp efter deffen och hoppas jag ser ut ungefär likadan.

emcee
2011-04-16, 20:36
Om du inte har något emot att svara, så ungefär hur stark är du? Typ bänk/mark/knäböj/biceps osv, är själv lika lång som dig och deffat från 94 kg till runt 89,5 kg just nu och planen är väl att stanna på 84-85 kg, tyckte du fått riktigt bra kropp efter deffen och hoppas jag ser ut ungefär likadan.

Inga problem. Maxar sällan. Saknar allt som oftast passare.
Men såhär ser det ut för mig, just nu när jag kör tex 4-6 reps:

Bänk: 5*105 kg
Mark: 4*160kg
Skivstångscurl: 6*50kg

BigNick
2011-04-16, 21:57
Inga problem. Maxar sällan. Saknar allt som oftast passare.
Men såhär ser det ut för mig, just nu när jag kör tex 4-6 reps:

Bänk: 5*105 kg
Mark: 4*160kg
Skivstångscurl: 6*50kg

Thanks, aa då är du en bit starkare iaf, rätt jämnt i bänk iaf, aja jag får helt enkelt utvärdera vid 85 kg, grattis till en bra deff och tycker det ser riktigt bra ut, själv tycker jag oftast det är snyggare att vara deffad än superripped och i ditt skede hade jag väl nöjt mig med att tappa runt 1-2 kg till.

RassK
2011-04-16, 22:10
Du har långt kvar min vän. Ha tålamod, det är ett marathon - inte en sprint.

emcee
2011-04-17, 06:25
du har långt kvar min vän. Ha tålamod, det är ett marathon - inte en sprint.

+ 1

emcee
2011-04-17, 06:38
Thanks, aa då är du en bit starkare iaf, rätt jämnt i bänk iaf, aja jag får helt enkelt utvärdera vid 85 kg, grattis till en bra deff och tycker det ser riktigt bra ut, själv tycker jag oftast det är snyggare att vara deffad än superripped och i ditt skede hade jag väl nöjt mig med att tappa runt 1-2 kg till.

Tack! Jag tittade in din träningsjournal och det såg fint ut!
Det är ju inte så mycket som skiljer. Jag har satt dieten till totalt 20v.
När jag nått dit får jag utvärdera :)