handdator

Visa fullständig version : var sjuk under deff. vad ska jag göra nu?


Joha
2011-04-15, 12:43
hej!
jag blev förkyld och hade ont i halsen i en vecka under deffen. Jag vilade såklart från träning men gjorde misstaget att fortsätta med kosten och gå ner i vikt och nu har jag förlorat en hel del muskler.
Kommer jag få tillbaka den styrka som jag hade innan jag var sjuk om jag bara fortsätter med min deff?
Eller ska jag bygga tillbaka min styrka i ett par veckor och sen återgå till min deff?
Eller ska jag bara skita i de muskler som jag förlorat och bara köra på med deffen?
Hur skulle ni göra?

tack på förhand:)

vicarious
2011-04-15, 12:45
Hur vet du att du förlorat massa muskler? En vecka utan träning är ingenting att oroa sig över. Just get back there in the game!

Fredron
2011-04-15, 13:32
En vecka är ingenting, fokusera på att äta rätt och inte ligga på för högt underskott så ska det nog gå bra.

Gunfire
2011-04-15, 13:41
Jag själv är sjuk nu under deffen, har tagit paus med deffen fram tills på måndag, äter gott , vilar , händer inte så mkt på 1 v.

Fultnamn
2011-04-16, 17:55
En vecka är ingenting, fokusera på att äta rätt och inte ligga på för högt underskott så ska det nog gå bra.


Men om man ligger på ca 2g eller mer protein kroppsvikt, spelar det ändå roll om man ligger på för stort underskott? :confused:

vicarious
2011-04-16, 18:45
Men om man ligger på ca 2g eller mer protein kroppsvikt, spelar det ändå roll om man ligger på för stort underskott? :confused:

ja

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83037

rippedjack1
2011-04-16, 20:34
hej!
jag blev förkyld och hade ont i halsen i en vecka under deffen. Jag vilade såklart från träning men gjorde misstaget att fortsätta med kosten och gå ner i vikt och nu har jag förlorat en hel del muskler.
Kommer jag få tillbaka den styrka som jag hade innan jag var sjuk om jag bara fortsätter med min deff?
Eller ska jag bygga tillbaka min styrka i ett par veckor och sen återgå till min deff?
Eller ska jag bara skita i de muskler som jag förlorat och bara köra på med deffen?
Hur skulle ni göra?

tack på förhand:)

Om du har tappat en hel del muskler på en veckas vila gör du någonting galet.

Sportfiskaren
2011-04-16, 23:00
Man hinner väl inte ens tappa speciellt mycket muskler under en vecka, om ens några alls? Det räcker inte ens att kosten är käpprätt åt helvete, det tar längre tid än så för att något ska hinna hända.

vicarious
2011-04-17, 00:29
Man hinner väl inte ens tappa speciellt mycket muskler under en vecka, om ens några alls? Det räcker inte ens att kosten är käpprätt åt helvete, det tar längre tid än så för att något ska hinna hända.

Klart man kan hinna tappa på en vecka. Däremot är det troligtvis försvinnande små mängder.

Sportfiskaren
2011-04-17, 17:41
Klart man kan hinna tappa på en vecka. Däremot är det troligtvis försvinnande små mängder.

Så kanske det var. Postades ett resultat av någon studie som behandlade just det för inte så länge sedan, inte just en vecka utan en längre period utan rätt kost och träning, och om mitt minne inte sviker mig så tog det runt en månad innan det hann börja hända speciellt mycket.

Givetvis beror det väl på hur vältränad man är också, resultat går säkert inte att applicera på en elitidrottare.