handdator

Visa fullständig version : Frågor till moderatorerna om forumet


Fagen
2011-04-14, 21:56
Utifrån denna tråd - http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164334&page=2- så funderade jag på några saker.

1. Vilka ämnen genererar flest kommentarer? Typ, top-10 ut för ämnen som ger längst (eller kanske flest) trådar?

2. Finns det några trådar (d.v.s ämnen), förutom dopning, där man kan säga att folk verkar ha svårast att uppföra sig?

3. Finns det några trådar (ämnen) som "troll" och dylikt verkar ha svårt att hålla sig borta ifrån?

4. I viilken del sker de flesta övertrampen mot forumreglerna? Allmänt? Journaler?

Minimjölk
2011-04-15, 08:48
Utifrån denna tråd - http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164334&page=2- så funderade jag på några saker.

1. Vilka ämnen genererar flest kommentarer? Typ, top-10 ut för ämnen som ger längst (eller kanske flest) trådar?

2. Finns det några trådar (d.v.s ämnen), förutom dopning, där man kan säga att folk verkar ha svårast att uppföra sig?

3. Finns det några trådar (ämnen) som "troll" och dylikt verkar ha svårt att hålla sig borta ifrån?

4. I viilken del sker de flesta övertrampen mot forumreglerna? Allmänt? Journaler?

jag är inte moderator men väl moderat och tar mig därför friheten att svara, speciellt eftersom det var jag som startade förra tråden.

1. Du kan sortera trådarna med avseende på antalet posts samt antalet visningar. Du kan själv räkna ut ett förhållande dessa emellan för att se vilket förhållande diverse diskussioner ger mellan läsare/skrivare

2. Politik/Religion, SL vs BB, När det gäller outninging av vissa på forumet kända personer)

3. När någon seriös men enligt trollet i fråga "onödig" tråd skapats kan det skapas trollkommentarer eller rip offs i form av liknande trådar. När trollet är trött eller på skoj-humör kan trådarna få en annan vänding pga trollkommentar. Troll är oftast ganska ljusskygga varelser och gillar att härja i trådar nattetid. Speciellt under alkoholens inverkan.

4. Allmänt samt medlemsbilder skulle jag vilja säga.


jag skulle inte vilja likställa trollande med punkterna 2 och 4. Trollande skall vara träffande och finurligt och fyllt med humor medan påhopp och övertramp bara är otrevligt och ohyffsat.

Kwon
2011-04-15, 09:52
Ingen Moderat men det är enkelt att se vilka trådar som lättast får folk att bli bannade för olika åsikter/kommentarer.

Politik och Religion. Även dambyggning i viss mån.

Nitrometan
2011-04-15, 10:04
Politik och Religion. Även dambyggning i viss mån.
...och knark.

Men det kanske räknas till politik? ;)

Sen kan det förekomma personangrepp i alla möjliga trådar.