handdator

Visa fullständig version : Filmjölk tränar och har sig.


filmjölk
2011-04-14, 21:07
Tjena, dags att försöka styra upp träningen lite, kanske en journal kan vara bra för det?

Jag är snart 33, kort och tjock. 178cm lång, vikten pendlar mellan 104 och 108. Gift och har barn, jobbar i vården. Har tränat sedan industrialismen men är inte särskilt stark för det. Jag tränade mer "förr", har vart många långa perioder med något enstaka halvdant pass i veckan/var fjortonde dag, så jag har aldrig lagt av, men har med undantag av korta perioder inte tränat ordentligt under en längre period på länge. jag älskar att lyfta vikter men har svårt att ta i ordentligt.

Målet för närvarande är att bli lika stark som jag var för 10 år sedan, visserligen var jag 20kg lättare då, så det borde gå då jag är tyngre (okvalitativt tyngre), är rätt nära men inte riktigt där. Diet och deff har aldrig legat för mig, "förr" var jag i bra form utan att göra något annat än att lyfta skrot och jogga sporadiskt, nu skiter jag i hur jag ser ut (eller har gett upp), så tränar för att bli stark. Ingen cardio, bara "brutal" skrotlyftning.

Målet är att kunna bänka 5*5 på 120kg, gjorde detta för ett fåtal veckor sedan och sent i höstas, men vill kunna göra detta utan att slita ihjäl mig närsomhelst, samt att kunna bänka 150. 2.a på 145 gjorde jag för några veckor sedan det med, men bommar 150. jag vill även kunna sitta utan ryggstöd och axelpressa 100kg, ligger på 85*2 fn.

kanske kommer film på lite lyft nångång om Vunnis orkar filma mig. Inga nakenbilder. ever.

Ok on with dagens pass i nästa post.

filmjölk
2011-04-14, 21:18
dagens pass. Bänk och armar.

Lite axeluppvärmning a´la Branch Warren

Bänkpress, värmde på stång, 60 och 90.

smalbänk (axelbrett) 120kg*6 reps. ena handleden gjorde ont som fan.
bänk med mellanbrett grepp 130*4, 140*2 (fick för mig innan att jag skulle köra en trea, men det var rätt tungt och kände mig chanslös så det blev en tvåa)
Fu bänk med mellanbrett grepp 2*6 på 110kg

Ez-curl+stående tricepsextention bakom nacken med ez stång (långt namn)
vartannat set, hyfsat många reps i varje set på bägge övningarna med 48kg.

Preachercurl med hantel+enarms hantelextentions för triceps (körde vartannat set utan vila, höger curl, vänster curl, höger triceps, vänster triceps etc. 15kgs hantel (och vad nu skaftet väger) *många

Frenchpress i cc+ rep hammercurl i cc. 3 set av varje fullt mag för triceps, något mindre på biceps*många

2 gainomax, the end. Nästa pass blir söndag eller måndag, jobbar fre+lör.

Vunnis
2011-04-14, 21:24
Oh. Hej! Det blev en journal i alla fall? Film ska vi väl kunna lösa nån dag, jag är där på måndag eftermiddag vid 4 (och tre timmar framåt :em:) som vanligt om du vill ta det då.

filmjölk
2011-04-18, 18:23
Dagens pass, stort tack till Vunnis (min enda läsare) som filmade ett par lyft. Får se om jag kan vara ytterligare tjatig och jobbig och be dig lägga ut dom med:D

sorry, men tusen tack på förhand:/


Ok, lets get it on. Pecs och lats idag.

Bänkpress värmde på stång, 50, 80

mellangrepp 120kg* 8 reps
mellangrepp 140kg 2*2 (ett set finns på film)
FU med mellangrepp 120kg 2set*5 reps (ett set på film)
smalbänk 110kg 5 reps (fastnade kanske på film)

sen lite bänkpressar, fötterna uppe, bredare grepp (Lite starkare så men ajaj i handleden) 4 set 110*6, 120*4, 125*2, 130*1

10 arbetsset bänk totalt, lite lätt i överkant:/

Hantelpressar, lutande
40kg i 2 set, c.a 8 reps/set (ett set finns på film)
40kg+en drös fotmanschetter runt handleden 5 reps (finns på film)
40kg i 2 set till

vansinnespump i tuttulaturen

Lite smala pull-ups, hantelrodd, breda pull-ups och straight arm pulldowns. totalt 10 set lats

Vunnis
2011-04-18, 18:27
Slänger upp dom lite senare! Äter kanelbullar och dricker magisk proteinpulverdricka nu. :thumbup:
Och tjatig tror jag inte du var. :>

Vunnis
2011-04-19, 11:03
wIsda_jwlu4

7rJSrenS408

sQ0g3ON4ZC4

OBmuwXjIcBo

Lbs_2ywu1H4

OcPAnzkAQKo

filmjölk
2011-04-19, 12:07
Man tackar! görschysst Vunnis!

filmjölk
2011-04-19, 18:40
Dagens eskapader.

Hade en plan att träna knäböj, och hade böjångest som heter duga, men till min stora förtjusning var det upptaget. Så det fick bli högreps i maskinerna istället.

Benspark 3*20 fullt mag (inte alls så imponerande som det låter, lätt bensparksmaskin)
benpress 100kg*20, 110*20, 120*20
lårcurl 3 set c.a 10-15 reps/set

Sen lite axeluppvärmning, i branch warren stylee

sittande axelpress med stång (kör utan ryggstöd, fri stång, och framför skallen)
60kg*10reps
70kg*5
80*2, hade kanske klarat en trea, men fegade ur

sidolyft (hatövning numero uno, väldans klen i denna)
11kg ( :/ ) 2*10

Enarms Preachercurl med hantel
2 set/hand på 21kg

Axoncurls (Challenge accepted)
3 set

blir nåt enstaka pass till i veckan, kanske lite bänk?:/

Rikard Jansson
2011-04-19, 18:43
Du har bra värderingar! *flex*

Vunnis
2011-04-19, 18:49
sidolyft (hatövning numero uno, väldans klen i denna)
11kg ( :/ ) 2*10

blir nåt enstaka pass till i veckan, kanske lite bänk?:/
Med böjda armar! Inte helt okej. :MrT:

När!?
Du kanske inte vill bänka onsdag som jag... torsdag leker jag axlar, då kanske?

filmjölk
2011-04-19, 19:47
Du har bra värderingar! *flex*

tackar tackar!


Ja du Vunne jag vet inte om jag kan köra Torsdag än, vet nog det imorgon dock, får återkomma, ett axelpass hade ju onekligen vart kul.

Edit ja med böjda armar med:D får nog sänka till rosa 1kgs på den

Vunnis
2011-04-21, 09:05
Det blev jobb idag, så jag får köra ett pass innan jag börjar! Du är välkommen upp och hälsa på sen :D

Anders The Peak
2011-04-22, 19:37
Ett litet tips bara Filmjölk strunta i det sista lyftet där det blir så långsamt lyft. Det ger mer i långa loppet att ha kvar krut i musklerna och musklerna gillar inte alls sega lyft det stör bara utvecklingen. Visst kan en maxning bli seg men om maxningen blir för seg är det bättre att låta bli.

Matsa
2011-04-23, 12:55
Jaså det är så han ser ut, mannen, myten, surmjölken? Kul med filmer och grejer! :D

filmjölk
2011-04-23, 15:56
Ett litet tips bara Filmjölk strunta i det sista lyftet där det blir så långsamt lyft. Det ger mer i långa loppet att ha kvar krut i musklerna och musklerna gillar inte alls sega lyft det stör bara utvecklingen. Visst kan en maxning bli seg men om maxningen blir för seg är det bättre att låta bli.

Tackar Anders! Skall tänka på det, tycker själv att jag tar i för dåligt:)


Dagens födelsedags- och påskträning. Fyller jag år som jag gör idag, unnar jag mig att bara träna övningar som jag gillar. Så lite blandat.

Värmning. lite axlar, lite bänk.

Bänkpress+pull-ups (set-in-set)

5*5 på 120kg. papper! Pullupsen blev i första setet 7 reps, i följande bra mycket färre.

Stångrodd+militärpress (set in set)

Började på 60kg i mp, och 90 i rodd. Höjde med 5kg/set, totalt 5 set slutade på 80kg mp och 110kg rodd.

3 set alternerande hantelcurls
Började på 21kgs hantlar, höjde ett snäpp/set sista blev en tia på 26kgs:arna.

filmjölk
2011-04-23, 16:08
Jaså det är så han ser ut, mannen, myten, surmjölken? Kul med filmer och grejer! :D

haha, inget spektakulärt direkt. Men det kommer nog fler filmer, skulle vara kul att filma lite axelpressar.

stevebc
2011-04-24, 11:15
Götlaborg!

filmjölk
2011-04-26, 14:04
Götlaborg!

Vart ligger det? Jag bor på Hisingen! Det är en egen ö! Göteborgarna kan ha sin sketna stad själva:D


Dagens pass:

Usch och fy, knäböj igen. Hoppades att någon skulle ha ockuperat så att jag kunde blåsa till reträtt, träna benpress och sedan med gott samvete tänka "Jag tränar böj nästa vecka, det var ju upptaget idag!" men inte då.

Men så kom jag på en lurig plan, att ifall jag tränar frontböj först (the lesser of two evils) kanske någon sedan kliver in och "stjäl" böjracket så att jag slipper sen!

Frontböj, set in set med breda pull-ups

Jag fick för mig att jag verkligen måste nöta lite teknik, så jag la bara på 60kg i fronten (lawl, omskrivning för att jag är klen och gillar att lura mig själv).

3*10 på 60kg. med ett set breda pullups mellan varje set. bästa och första var 8 reps.

Var tvungen att snäppa upp mig lite

2*5 på 80kg med 2set. pullups emellan


Sedan vandrade jag runt och hoppades på att någon skulle dyka upp och rädda mig från böjen, men inte då. Fan och helvete, vad skulle jag ta mig till då? Eftersom jag tränade rygg i samma pass fick jag den geniala idén att jag kunde köra en till ryggövning för att "sedan" gå över till böjen.

smulterroddar (första gången nånsin) 5 set på 68kg, klen, jobbigt och dålig motivation pga att jag verkligen borde böja lite.

Fortfarande ensam och ledig knäböjsplats. Men så som en törstig man får syn på en oas i öknen, vad fick jag se? Gymmet hade köpt in kettlebells! Det är en helt legitim ursäkt att slippa knäböja, så jag avslutade med att leka lite axelpressar med diverse kettlebells (hur fan gör man kettlebells? För mig är det glorifierade hantlar med konstig tyngdpunkt). 32kg som tyngst. papper, men det var det tyngsta som fanns.

Vunnis
2011-04-26, 14:07
Jag lekte också böj idag! Det kanske hör till att det är läskigt, tungt, svårt och så när man ska böja? *screwy*

Kettlebellarna ska man slänga runt och veva med! På gamla tanter och på stengolvet i receptionen.

filmjölk
2011-04-26, 17:54
Jag lekte också böj idag! Det kanske hör till att det är läskigt, tungt, svårt och så när man ska böja? *screwy*

Kettlebellarna ska man slänga runt och veva med! På gamla tanter och på stengolvet i receptionen.

Bra där! tyvärr är jag inte så mycket för vevande, kast och ballistiska övningar, men för att pricka arga tanten får jag ge det ett ärligt försök.

filmjölk
2011-04-27, 18:44
Dagens, axlar och armar. Kände mig rätt svag, var rätt svag med, men trots det var det ett roligt pass.

smalbänk värmde lite med hantlar och på 50kg.

100kg*11 reps
105*8
110*6
115*5
120*2 usch och fy vad klen och trött
125*1
130*1
135*fail, fyfan vad illa, hade en plan att gå upp till 140

Enarms kettlebellaxelpressar i 12 (tolv!) set först 3 set på 32, sen 3 set på 26, sen 3 set på 32 igen och avslutade med 3 på 26. Skum (men rolig) övning, vänstern vill sig inte och kettlebellen faller liksom in mot kroppen, handleden kan inte hålla emot efter bara 2-3 reps på den tyngre vikten. Men megapump i framsida axel fick jag iaf.

alternerande hantelcurls, 3 set på 21kgs, och 2 set på 26kgs.

hurril
2011-04-27, 18:55
Vars är knäböjen Rocky?

Yardbird
2011-04-27, 18:57
Det däringa med kettlebells har jag inte begripe mej på jag... Det står folk i mitt gym och svingar såna där bowlingklot också... en gång var det en som tjongade iväg ett klot rätt in i spegeln faktiskt... Man får fan passa sig när dom sätter igång! Själv har man ju bara den olympiska böjstången att försvara sig med...

Starka smalbänkar :thumbup:

filmjölk
2011-04-27, 18:58
Vars är knäböjen Rocky?

Jag tänkte att ju mindre jag knäböjer, destå mer kan du knäböja, och eftersom jag ändå inte tävlar så avstår jag oftast knäböj, enbart för din skull :D

hurril
2011-04-27, 19:00
Jag tänkte att ju mindre jag knäböjer, destå mer kan du knäböja, och eftersom jag ändå inte tävlar så avstår jag oftast knäböj, enbart för din skull :D

Ohh, tack älskling :)

filmjölk
2011-04-27, 19:00
Det däringa med kettlebells har jag inte begripe mej på jag... Det står folk i mitt gym och svingar såna där bowlingklot också... en gång var det en som tjongade iväg ett klot rätt in i spegeln faktiskt... Man får fan passa sig när dom sätter igång! Själv har man ju bara den olympiska böjstången att försvara sig med...

Starka smalbänkar :thumbup:

hehe jag använder dom som hantlar, förstår mig heller inte på svingandet. Och tackar, men med lite jävlar anamma skall jag tamigfan smalbänka 140 redan nästa gång jag kör övningen (eller jag vill iaf)

filmjölk
2011-04-29, 18:23
dagens. mark, lats, lite pecs och ännu mindre mängd axlar;

Nyligen införskaffat dragremmar, och varför då inte inviga dom med marklyft? Det är en övning jag kört väldigt lite av, beroende på att jag får ont i sidan jag supinerar (Och ett allmänt hat mot övningen som sådan), men med remmar kan jag ju lika gärna köra pronerat på båda.

värmde på 60 och 90.

Kör med lite säregen teknik, då andra medtränande fått klagomål när det bullrar när stänger släpps i golvet, så kör med negativ fas och vänder mjukt när stången touchar golvet (OBS! utan att bullra! :D )

1*10 på 120kg (utan remmar, båda händerna pronerade)
3*3 på 150kg. Remmar på. Jag är våldsamt klen, så det här var faktiskt inte helt komfortabelt.
1*10 på 120 (med remmar)

187 i puls ungefär efter det. har inget bälte, och märker att när jag reppar tappar jag stabiliteten i bålen, kan inte ta tillräckligt med ny luft, och jag är paniskt rädd om min rygg, så inget reppande med tior nästa gång.

Pullups 9 (!) reps i första set, ganska fula reps iofs
+5kg 5 reps
+10kg 2,5 reps:)
2*5 utan vikt.

Lutande hantelpress, värmde lite med silverhantlar och 21kgs.

2*7 på 41kgs hantlar samt 6kg fotmanschetter runt varje handled

Sedan har mitt favorittroll Robbancoleman sagt sig kunna reppa åtminstone 15reps på 41kgs i lutande, så då jävlar måste jag klå det. Gick inte idag, kanske en annan dag.

3set@41kgs. 11 reps på första 9 på andra, 8 i sista.

axelpressar med kettlebell, lite överambitiöst att ens försöka då mina axelmuskler (främre delen) känns som ett brinnande inferno av träningsvärk sen i förrgår, men iaf. Blev 2 set med ytterst få reps på varje arm med 32kgs kb.

Vunnis
2011-04-29, 18:33
Nyligen införskaffat dragremmar, och varför då inte inviga dom med marklyft? Det är en övning jag kört väldigt lite av, beroende på att jag får ont i sidan jag supinerar (Och ett allmänt hat mot övningen som sådan), men med remmar kan jag ju lika gärna köra pronerat på båda.

Kör med lite säregen teknik, då andra medtränande fått klagomål när det bullrar när stänger släpps i golvet, så kör med negativ fas och vänder mjukt när stången touchar golvet (OBS! utan att bullra! :D )

Sedan har mitt favorittroll Robbancoleman sagt sig kunna reppa åtminstone 15reps på 41kgs i lutande, så då jävlar måste jag klå det. Gick inte idag, kanske en annan dag.


Vi får väl vänja bort ditt hat... eller bara utnyttja det och fortsätta lyfta med det! Mark på söndag? Jag leker mark och bänk då.

Bullra för tusan :devil: Vänj tanterna!

Tänk på att du bara får jucka med hantlarna då! Annars blir det fusk, mer än 20% ROM och tyngre. :D

filmjölk
2011-04-30, 07:36
Vi får väl vänja bort ditt hat... eller bara utnyttja det och fortsätta lyfta med det! Mark på söndag? Jag leker mark och bänk då.

Bullra för tusan :devil: Vänj tanterna!

Tänk på att du bara får jucka med hantlarna då! Annars blir det fusk, mer än 20% ROM och tyngre. :D

Jag kan troligtvis köra ett pass på söndag, tid?

Vunnis
2011-04-30, 07:48
Jag kan troligtvis köra ett pass på söndag, tid?

12tiden? :)

filmjölk
2011-05-01, 14:28
Idag blev det ett lite blandat smått och gott pass, hade väl en löäs plan innan passet men den sket jag i.

Vunnis var snäll och filmade lite när jag körde axelpressar, får se om/när han orkar lägga upp. Tack på förhand:)

axelpressar, värmde på stång och 50kg. sitter ner utan ryggstöd och pressar med fri stång.

80kg*4 reps
90*1 rep PB!!!
60* ? 6-7st kanske? ej till fail men ganska jobbigt. räknade inte. men finns på film.

sen tvingade Vunnis mig att köra marklyft.

värmde på 50, 80, 100

120kg*10 reps. lovade mig själv att inte reppa loss så, men det gjorde jag ändå utan att tänka mig för. Lite otäckt i ryggen.
150*5
170*1
170*1
180*1 Detta var ganska så jobbigt, tror faktiskt inte jag hade kunnat få upp spec mycket mer ens med medvind eller med en naken Silvia Saint på alla fyra precis framför.

5 set täta pronerade oullups

2 set baksida axel med 11kgs hantlar

5 set curls med 24kgs hantlar.

Roligt pass, har även noterat att jag lyfter bättre utan att tagga till innan, istället för att peppa upp mig gör jag mig deprimerad, intalar mig själv att det inte spelar någon roll och jag kommer ändå inte kunna lyfta vikten, och visualiserar att jag misslyckas kapitalt och blir hånad, då går det riktigt bra. Gjorde så innan pb:et och innan 180kgs marken

Vunnis
2011-05-01, 18:18
JVPY6ZqREoM

TdgoF4yrxhE

HHIBc7bMCxk

Sådär blidde det :)

filmjölk
2011-05-01, 21:54
fasiken vad vacker jag är.:)

Tusen tack Vunne!

filmjölk
2011-05-03, 12:39
quads und lats

Usch fyfan, ny vecka, nytt knäböjspass. Gymmet har även en benpressmaskin som jag kört på ett tag, men börjat lessna på den. Men knäböj är ju sjutton gånger tråkigare så jag får nog masa mig tillbaks till benpressen snart igen.

Värmde lite böj på tom stång, 60 och 90 samt lite lätta roddar i cc.

Djup knäböj, set in set med breda pronerade pullups.
började på 100kg, lade på 5 kg/set, slutade på 120, med ett set pullups emellan varje böj set. Faktiskt hyfsat många reps första set (10 kanske och 8-9 pullups)

benspark 5 set c:a 20 reps/set
latsdrag med halvsmalt pronerat grepp 5 set c:a 15 reps/set

filmjölk
2011-05-04, 18:26
dagens, pecs o armar

fu bänk mellangrepp
värmde på 20, 50, 90
3set*5 reps på 120
2*2 130kg

snebänk i 5 set. Ovant, vingligt och fult.
80-90-100-90-80 kg.

5*10 triceps pushdowns, hela magget (som inte är så stort)
5*10 preachercurl med z-stång på 38kg, jobbigare än jag trodde innan, så ganska fula reps

Kände mig laddad och stark idag, härlig känsla.

filmjölk
2011-05-07, 16:42
Dagens, pecs (igen! :) ) och lats

Lutande hantelpress. värmde lite på 21kgs, sedan blev det åka av

42kg i 2 set, 13 reps första 12 reps andra.
42kg +6kg fotmanshetter runt handlederna i 3 set. 6, 6, 4

Plana hantelflyes, har inte kört denna på år och dar, ovant fult och krångligt
16kg*20 reps
18,5kg*15 reps
21kg*15

bröstpress i maskin 2*15

brösttödd Rodd i maskin, fullt mag
hade planerat att blåsa på med 5*20, men pallade inte. 20 reps i de tre första seten, sedan 18 reps i fjärde och c.a 12 i sista. En annan gång kanske.

enhands hantelrodd med 32kgs kettlebell, planerade 5*20/hand med men hade tokpump i latsen och var rätt mör så det gick inte, inte ens nära, blev väl 19 reps på högern i första settet, sista setett blev en tia.

Mina lats känns som de skall brisera flera timmar efter passet. Både behagligt och lite oroväckande.

filmjölk
2011-05-09, 16:49
Här var det livat här var det glatt, här var det begagnade kondomer i farfars hatt. Dagens. Har massiv träningsvärk i latsen efter förra passet, så kanske inte väldans smart idag, men jag vart sugen på något roligt efter en radda hatövningar.

Ben und rygg

marklyft, lollade upp på 60 och 90.
2*5 på 150
2*2 på 170
1*8 på 150

Fick massiv pump och mjölksyra i framsida lår av någon anledning, gissar att jag använder mig av någon slags idiotteknik i marken. Alternativt jätteklen i rygg och baksida.

lårcurl 2 set

hatböj
1*15 80kg
1*10 90kg
1*10 100kg (jobbigt som fasen, klenast i stan)

3 set breda pull-ups, 3 set breda latsdrag bak nacke, 3 set breda latsdrag, 3 set rodd i maskin. Höga reps, massiv pump. Nåja inte höga reps i pull-upsen.

Rikard Jansson
2011-05-09, 19:37
Hur gör man hatböj? Det lät häftigt :D

filmjölk
2011-05-09, 21:33
Hur gör man hatböj? Det lät häftigt :D

Hehe. En hatböj är en knäböj där du är stel i överkroppen och har svårt att placera stången rätt (rejäl träningsvärk i pecs är det bästa för att få till stelheten), stången skall hamna uppe på nacken, skava och göra ont. Sen böjer du på stela ben, vingligt hela vägen till botten samtidigt som du ofrivilligt gör en halv goodmorning och tänker "Fyfan vad jag hatar det här, fan fan fan" i varje rep. Extra bonus om du lyckas få böjen att ta mer på ena sidan :)

filmjölk
2011-05-10, 13:10
Dagens, bänk, axlar, armar. Körde bänk ihop med Vunnis. Våldsam träningsvärk i latsen, känns som jag måste gå och bära en osynlig tv hela tiden. air-lats deluxe.

smalbänk maxning, värmde på stång, 50, 80, 100
120*4 mellanting mellan ett set och värmning
130*1 kändes obekvämt tungt, men vart tvungen att gå högre än det där
140*1 PB! Jag tror det är pb, men kan kanske ha smalbänkat det i höstas, men är inte säker. Kändes lättare än 130:/
142,5*fail. lite för lycklig över förra lyftet, så inte ett riktigt ärligt försök

fu-bänk
130*2
135*1
100*8
100*8

stående tricepspress med ez-stång
18kg*20
28kg*20
38*15
48*6 och en halv

sidolyft, 3 set

militärpress 2*4 på 70, patetisk vikt, lite för trött för denna idag

baksidaaxlar med hantlar 1 set

3 set enarms precher curl med hantel

3 set axoncurls


Min kropp verkar inte alls gilla mina senaste eskapader med högrep i hantelpress och ryggövningar (tror det är mest hantelpressen som är boven) blir trött fort och känner mig sliten i hela överkroppen.

Ne0phyte
2011-05-10, 13:12
Grattis till PB! Ruggggigt starkt!

filmjölk
2011-05-10, 18:32
Grattis till PB! Ruggggigt starkt!

Tackar tackar! skulle vara riktigt macho att få upp 150! Blir ett mål att försöka slå innan 2013.

filmjölk
2011-05-11, 14:33
dagens bravader. Monstruös träningsvärk i latsen, idag är den inte uppblåst air lats syndrome, utan åt andra hållet känns ihopskrumpen och krampig. Så vad passar bättre än ett ryggpass? Ganska mycket, men det blev så iaf. Rygg och axlar. axlar kördes senast igår. jag är expert på att planera min träning.

marklyft, värmde på 60, 90 och 120

150*5
160*5
170*3

stångrodd
80*10
90*10
100*12 redigt fult redan från 7-8reppen

pullups 3set patetiskt få reps, riktig krampsmärta i latsen

enarmsrodd med kb 3*10/arm, hade kanske kunnat dampa mig och dra bra många fler reps, men det gjorde såpass ont att jag inte pallade.

axelpress
60*10
62,5*10
65*8

sidolyft m 11kgs 3*10

baksida med 11kgs hantlar 2*10

Vunnis
2011-05-11, 19:02
jag är expert på att planera min träning.

Du är ganska bra på att planera min träning också >.< Du gjorde mitt böjochryggpass igår till ett bänkpass. *rolleyes* Så nu har det blivit bänk 3/4 dagar i rad och axlar den fjärde av dom dagarna.

Säg till om du ska marka förresten så jag kan vara med. Jag skulle marka idag också egentligen, fast det var en indier ivägen så det blev inget med det. =/

filmjölk
2011-05-11, 21:07
Du är ganska bra på att planera min träning också >.< Du gjorde mitt böjochryggpass igår till ett bänkpass. *rolleyes* Så nu har det blivit bänk 3/4 dagar i rad och axlar den fjärde av dom dagarna.

Säg till om du ska marka förresten så jag kan vara med. Jag skulle marka idag också egentligen, fast det var en indier ivägen så det blev inget med det. =/

hahaha du skulle lyft Indiern och markat med honom som vikt. Har ju faktiskt markat 2ggr denna veckan redan, och det är onsdag:/

På Fredag skall jag köra med farsan, så det blir mest att pt:a honom, men i helgen så måste jag klämma in ett pass. Blir stresssigt, jobb i morgon, jobb fre fm, barnkalas lördag.

Vunnis
2011-05-11, 22:25
hahaha du skulle lyft Indiern och markat med honom som vikt. Har ju faktiskt markat 2ggr denna veckan redan, och det är onsdag:/

På Fredag skall jag köra med farsan, så det blir mest att pt:a honom, men i helgen så måste jag klämma in ett pass. Blir stresssigt, jobb i morgon, jobb fre fm, barnkalas lördag.

Okej. Vi får väl leka nästa vecka istället då. Söndag jobbar jag hela dagen och Scratch kanske skulle hälsa på. Vi får väl se. Lördagen är antingen vila eller hälsa på GKK.

filmjölk
2011-05-13, 13:43
Dagens pass med farsan. saknar adjektiv för att beskriva hur mina lats känns fn. Jag har fått en latspsykos och tränade dom ändå. Känslan i dom är att det är såpass illa att det gör precis lika ont att inte göra nåt med dom som att lyfta med dom.

pecs und lats...och magpremiär!

bänk. värmde på 20, 25 och 50

100*10
105*10
110*9
115*8
120*3 lawl så jävla illa.

jäkla mixtrande med vikterna då farsan kör på 40kg.

armhävningar, kör med viktplattor på ryggen, och dropsettar, tar av en platta i taget tills jag kör utan vikt.
+20kg ett gäng reps
+40kg ett gäng reps
+55kg ett gäng reps

farsan slog PB med 3*10 armhävningar! Inte illa för 66 år, överviktig och tränat i fem månader (han körde på knäna när han började)

latsdrag 3 set

hantelrodd 3 set

straight arm pulldown 3 set

crunches 3*15

filmjölk
2011-05-16, 10:32
Dagens tidiga pass med farsan. Ben och armar.

Usch och fy, lika bra att få benpasset avklarat så tidigt som möjligt i veckan.

böj. kände mig stel och jävlig, hade svårt att komma ner (vilket i vanliga fall inte är några problem), svårt att få bak armarna så stången kunde ligga rätt, fick ha den nästan uppe på nacken, fick stå brett för att det stramade lite varstanns, så ovant, grunt, klumpigt och vingligt.

90*10
120*4
90*10

mark med negativ och luftvändning (för att inte bullra :/ )
140*7
150*7

styrkevändningar, fula som fan
60*7

alternerande hantelcurls
21*10
24*10
26*8

enarms conc. curl med hantel
3 set på 16kg

pushdowns, fullmag
3*10

enarms tricepspress med hantel
3set på 16kg

svettig som en unggalt 3min innan kastration.

Vunnis
2011-05-16, 10:35
Vad har vi sagt om att bullra!? Du får och ska. Skräm och härda tanterna bara! :D

filmjölk
2011-05-16, 14:02
Vad har vi sagt om att bullra!? Du får och ska. Skräm och härda tanterna bara! :D

haha, vet du vad en av tanterna gjorde idag? (den äldre som cyklar till gymmet och haltar lite) Stötte helt ogenerat på farsan! "Oj, är det din son? Man kan inte tro att du har en son i den ålder, du som ser så ungdomlig ut", "Oj, du måste ha tränat länge så vältränad och fin figur som du har!" Farsan tyckte att det var lite genant, jag tyckte att det var hysteriskt roligt.

filmjölk
2011-05-18, 18:19
Dagens pass, med farsan igen. fasen det är kul att umgås såhär, vi har inte vart så tighta alltid genom åren, han och min storebror har alltid vart väldigt nära och så, de är väldigt lika, och jag lite annorlunda men det är riktigt kul att träna och umgås med gubben:) jag agerar lite PT, och min egen träning kanske jag sätter lite åt sidan, men det skiter jag i.

han kanske måste prostataopereras snart, och då kan jag tänka mig att det kommer bli lite mindre roligt för honom med träning efter det med läckage och allt, så får passa på nu.

Pecs, axlar, lats, mage. Körde inte så hårt men blev extremsvettig.

bänk FU, mellangrepp

värmde på 20,25 och 30

105*10
110*8
110*8

lutande hantelpress
42*8
42*8
26*20

axelpress i maskin
3*10 hela magget

sidolyft
3*10 på 11kgs hantlar

Omvänd armhävning chingrejsimojs
3*10 på kv

straight arm pulldowns
3*10

crunches
2*20

Vunnis
2011-05-18, 18:40
haha, vet du vad en av tanterna gjorde idag? (den äldre som cyklar till gymmet och haltar lite) Stötte helt ogenerat på farsan! "Oj, är det din son? Man kan inte tro att du har en son i den ålder, du som ser så ungdomlig ut", "Oj, du måste ha tränat länge så vältränad och fin figur som du har!" Farsan tyckte att det var lite genant, jag tyckte att det var hysteriskt roligt.
lol :laugh:


105*10
110*8
110*8

Nu får du väl skärpa dig. Du kan inte tappa 3 reps på 10 kg så långt ifrån max. 5x5 på 120 borde du kunna slå från och med nu! Nog med tramsandet ;)

filmjölk
2011-05-19, 14:09
lol :laugh:


Nu får du väl skärpa dig. Du kan inte tappa 3 reps på 10 kg så långt ifrån max. 5x5 på 120 borde du kunna slå från och med nu! Nog med tramsandet ;)

hehe det var ju lite lättare pass. 5*5 på 120kg skall cementeras nästa gång jag bänkar. har klarat det ett par ggr nu utan att ta i så jag grinar, så pallar jag det nästa gång hyfsat komfortabelt avskriver jag det "målet"

filmjölk
2011-05-19, 18:35
Jag cementerade! Nyss hemkommen från gymmet. Körde pecs och axlar, vilket jag senast körde igår.

axelpress (finns film på utförandet tidigare i tråden)

värmde på 20, 25, 30, 60

90*1 Seeeegt men det gick. Tangerat PB.
92,5*fail. fyfan helvete och jävlar. trodde att det skulle gå men fick stången till pannhöjd, sen sjönk den.
82,5*3
82,5*3, nära fail. hade jag vart pretentiös hade jag skrivit @9.75

Sådär, nu var det dags. Dåligt utgångsläge - bänkat igår, kört axelpress innan.

bänkpress 5*5 på 120kg. Första settet var skitjobbigt, riktigt högg i bröstet (tänkte att jag inte behövde värma upp eftersom det var andra övningen och allt, men det hade behövts). de följande 4 seten rätt komfortabelt. ETT MÅL ÄGT! PWN! 5*5 på 120kg MED KASST UTGÅNGSLÄGE! Caps-lock och allt, men fyfasen nu är det målet något som ligger bakom, bevisat för mig själv att det är en vikt jag äger.

press bak nacke 1*8 på 60kg.

Lite lek med KBs (enarms OH-böj, lama försök på svingar, lite lätta pressar)

Vunnis
2011-05-20, 08:08
Ja. Men dåså! Då är det väl dags att hitta ett nytt mål då. 3x3 på 135? :D
Du kanske kan pushpressa dig till högre vikter i militärpressen förresten? För visst kör du alltid bara sittande? Scratch har lurat i mig det i alla fall så jag har börjat med det :em:
Det är rätt kul att nästan ha hela kroppsvikten på raka armar över huvudet i alla fall; om det nu faktiskt inte skulle vara bra till nåt.

filmjölk
2011-05-20, 11:00
3*3 på 135 var en bra idé, och borde inte vara helt omöjligt att lyfta inom de närmaste åren, kanske tom detta året. Bra mål, det kör vi på.

jag vetifan, pushpress är väl inte riktigt min grej, jag är inte så mycket för att kasta vikter okontrollerat:)

filmjölk
2011-05-22, 16:38
Dagens bravader. pecs and lats

bänkpress mgrepp, värmde på 20, 30, 50, 80, 120

130*3
132,5*3
135*2, failade på tredje

FU-bänk mgrepp, 3 sek stopp
110*5
110*5

extremdiscovariant av en redan discoaktig övning, cablecross. så discocablecross. var inte direkt tungt, men jobbigt att krampaktigt kontrahera pecsen så många ggr

5set*många reps @patetisk vikt

Pullups
5 set på kv, bästa o första settet blev en 8:a

enarmsrodd med 32kgs KB
3set/arm, c:a 15-20 reps/set

bakåtlutade latsdrag
2*10 @ hyfsat futtig vikt

filmjölk
2011-05-23, 12:37
Träning med farsan, ben och armar.

böj. gick åt helvete, stel, svag, ont, stång på nacken, svårt med djupet, tar mer på höger ben, helt tappat känslan, snebelastad, hate, evil, murder, pestilence, famine, war.

värmde på 0, 20, 50, 80

3*8 på 100kg

benpress
2*8 150kg.
1*30 100kg.

lårcurl 3 sett. lätta vikter, få reps, ostrikt:)

alt. hantelcurl, 26kgs hantlar dropset med 21kgs, 3 set

enarmscurl i cable 3 set

tric. pushdownss 3set

tric extenstions m hantel 3 set

filmjölk
2011-05-26, 22:22
dagens slams

lutande hantelpress
48kg*9
48*6
41*10

bänk
120*6
130*3
140*2
150*uberfail

3set enarms tric press i cable, 3set sidolyft, 3set enarmsrodd

slams

filmjölk
2011-05-28, 18:02
Denna dagens slams. Lite bänk och armar. Lite less på min favoritövning bänkpress nu, funderar på att ta en paus från den.

bläääpress halvsmalt grepp submaxettor med stopp (pretentiös till max).

värmde på 20, 30, 50, 80, 90, 120
140*1
142,5*1
145*1
147,5*1

120*5

stående tricepspress med ez-stång. 10 set
28kg*15
28*15
38* c.a12
38* c.a 12
48*5
48*5
38*c.a 10
38*8 kanske om man får vara optimistisk
28*10
28*10 (kan nog ha blivit färre med på sista, helt matt)

vansinnespump i triceps

alternerande hantelcurl. 10 set
började på 16kgs hantlar, gick upp till några jättefula reps på 30kgs, sen tillbaks ner igen till 16kgs.

brutal mjölksyrepump i biceps

filmjölk
2011-05-29, 13:15
Söndagspass med farsan. Rygg och axlar

stångrodd, värmde på 20, 30, 40

90*10
95*10
100*10

latsdrag smalt vhandtag
70*10
75*10
80*8

Enarmsrodd m 32kg kb
3*10/sida

baksida axlar i maskin
3*10 @ patetisk vikt

axelpress i maskin
3*12@fullt mag

dagen till ära tränade jag i camotröja

filmjölk
2011-05-31, 12:36
dagens, tränade med farsan

hantelpress, knöt fast silverhantlar kring underarmen med hjälp av fotmanschett samtidigt som jag lyfte 42kgs (de tyngsta på gymmet)

värmde 3 set på 11kgs.

42+2kg*8
42+6kg*6
42+11kg*seeeeega 5 reps

armhävningar med viktplattor på ryggen (dropsettar genom att ta av plattor)
20kg*12+ 7-8 utan vikt
40kg*8 + 20*c.a5 + 4-5 utan vikt
55kg*4 + 40* ca 3-4 + 20 * 2 + 4-5 utan vikt

cablecross 3 set

tric pushdown 3 set

french press 3 set

alt hantelcurl m 21kgs i 3 set

enarms conc curl med 14kg i 3set

Vunnis
2011-05-31, 14:59
hantelpress, knöt fast silverhantlar kring underarmen med hjälp av fotmanschett samtidigt som jag lyfte 42kgs (de tyngsta på gymmet)


Det här börjar gå lite för långt xD
Fint att du är påhittig i alla fall!

filmjölk
2011-05-31, 15:49
Det här börjar gå lite för långt xD
Fint att du är påhittig i alla fall!

haha ja vad skall man ta sig till:D

filmjölk
2011-06-03, 16:13
En evighet sen jag tränade sist, men idag blev det axlar und tuttar!

värmde upp axlarna med diverse viftande med allt från silverhantlar, till kettlebells till cablecrossmaskin.

sittande axelpress (fri stång utan ryggstöd)
50*10

90*1
90*1
90*1

alla ettor sega.

80*2 trött
60*8

Bänkpress med mellangrepp
50*10
80*10

100*10
110*10 trött i triceps, så nånslags ofrivilliga Robbancolemanreps
120*6 mera avkortade reps, ingen kraft i triceps
130*2 lol, tungt som fasen

hade planer på att avsluta på 140, men fegade ur

bröstpress i maskin, fullt mag
10 reps

filmjölk
2011-06-04, 11:34
dagens

ont i höften

raka mark

120*5
150*5
170*3

mark 180*1 aptungt

testade lite benövningar gjorde ont, vunnis tvingade mig att testa abductormaskinen som hjoprde ännu mera ont.

stångrodd
80*10
90*10
100*8

pullups 7, 7 (med fusk), 5

curls 3 set

förtidspensionärspressar 3 set

filmjölk
2011-06-05, 15:16
dagens lollande. failade i precis allt jag tog mig för (och lyckades få med allt failande på film :D Underbart!)

smalbänk, värmde på 60, 90, 120

140*1
145*fail! var kanske rätt nära men fail är fail, det är kul att faila i bänk och liknande
120*5

bänkpress
90*10

sen tyckte Vunnis att jag skulle Pushpressa 100kg av nån anledning, mycket bestämd vart han på den punkten, så jaja, efter viss tvekan gav jag med mig och tänkte ge det ett försök

värmde på 60 och 80, sen skulle jag börja på 90, och lyckades med konsstycket att tappa stången under vändningen och få ont precis överallt, tom i hälsenorna av nån anledning. finns på film:D

1 set förtidspensionärspressar på 60kg

3 set press bak nacke på 60kg

curls med hantlar 3 set med 21kg, 27kg och 29kg

pullups med vgrepp 2 set med stopp i toppen 5 resp färre än 5 reps

latsdrag 1 set


Är lite i en träningssvacka känner jag, kroppen vill inte, huvudet vill inte heller, brukar vara så när jag vart motiverad ett tag, men skall försöka träna på iaf.

filmjölk
2011-06-07, 13:24
Dagens, kände mig stel, klumpig och trasig, men samtidigt stark idag. mycket motstridig känsla. jag var inte så värst stark, men jag kände mig stark:)

pecs and lats

bänkinen, värmde upp på 20, 30, 30, 60, 60, 90, 90, 120

130*3
132,5*3 kändes lättare än 130
135*3 inte så illa pinkat
137,5*2 fail på tredje, fick ett släng av hybris och bommade

fu
110*6

bröstpressmaskin 5*10

stångrodd+shrugs, direkt efter jag gjort ett set rodd körde jag shrugs
90*10*10
90*10*10
90*10*10

bröststödd rodd i maskin
5*10

discolatsdrag i cablecross:/
2*15

häftig
2011-06-07, 13:38
sen tyckte Vunnis att jag skulle Pushpressa 100kg av nån anledning, mycket bestämd vart han på den punkten, så jaja, efter viss tvekan gav jag med mig och tänkte ge det ett försök

värmde på 60 och 80, sen skulle jag börja på 90, och lyckades med konsstycket att tappa stången under vändningen och få ont precis överallt, tom i hälsenorna av nån anledning. finns på film:D


Jag vill se

filmjölk
2011-06-07, 16:35
Jag vill se

jag med:) Får vänta på min fotograf (Vunnis) och se när/om han orkar lägga upp:)

Vunnis
2011-06-07, 16:55
Jag är inte så snabb bara. Det är påväg!
I sinom tid :em:

filmjölk
2011-06-07, 19:50
Jag är inte så snabb bara. Det är påväg!
I sinom tid :em:

hehe inget att stressa. Det är din kamera och din tid, jag är bara tacksam att du orkade filma.

filmjölk
2011-06-10, 20:44
dagens, litet lolpass inget träningssug alls

axelpress värmde på 20, 30, 40, 50

3*3 på 80kg

sidolyft 2 set

snebänk på 90, 100 och 110kg.

bröstpressmaskin 2 set

Vunnis
2011-06-10, 21:24
5VXyh72rU9M

fQUl9l_G4mc

UZTKlWj35VQ

m3BUW3EPvXw

Fler kommer om en stund!

Vunnis
2011-06-10, 23:56
kQARte6fKvE

sF2zjfuiBm8

B-B6V28O-bE

JSIc2tdEZNY

:)

Spartansk
2011-06-10, 23:58
Jag masturberade åt dina klipp, är det okej? (Någon moderator får ta bort annars).

Vunnis
2011-06-11, 00:00
Jag masturberade åt dina klipp, är det okej? (Någon moderator får ta bort annars).

Städa kan du väl göra själv...? *rolleyes*

Spartansk
2011-06-11, 00:02
Städa kan du väl göra själv...? *rolleyes*

Har inte så mycket toapapper... :/

filmjölk
2011-06-11, 08:20
hehe man tackar patrik! fan vad ful jag är när jag curlar:)

filmjölk
2011-06-11, 08:21
Jag masturberade åt dina klipp, är det okej? (Någon moderator får ta bort annars).

hahahahahahaaa

Spartansk
2011-06-11, 08:22
Förlåt. :/

filmjölk
2011-06-13, 14:05
Dagens, benpass, bleeeh. Ont i höften, forcerade lite lätt ändå. Försiktigt pass.

rumänska marklyft värmde på 20, 30, 60, 90

120*10
130*10
140*8
150*4

Inte så farligt, kunde ta i hyfsat utan smärta

benpress, denna gjorde djävulskt ont, 3 lätta set

benspark, småont, 3 lätta set

gynstol, adduction 3 set

gynstol abduktion, 1 set med 2 och en halv reps @ nästan ingen vikt, svinont

vadpress (första gången jag tränar vader på x antal år) 3 set

filmjölk
2011-06-14, 14:42
Dagens Pecs und delts! Gigantische musklemassen und steinharte defenischooon!

Bänk, värmde på 20, 30, 60, 90, 120.

140*3
150*1 PB! PB! PB! PB!
150*0 Alldeles barnsligt överlycklig sedan förra setet så jag började fnissa av glädje i botten och bommade.
130*3
130*3
FU 100*10, kanske 9 fail på 10 det är vad vunnis hävdade, men jag räknade till tio fail på elfte:)

snebänk på 80, 90, 100, 110, 80

KB enhandpress 4 set på 32kgs

maskinaxelpress 3 set

frontlift 3 set

Rikard Jansson
2011-06-14, 14:55
150 är inte fel! Starkt :)

Vunnis
2011-06-14, 16:43
Jag tittade ju inte på hela settet när du lekte på 100. Folk som började ropa och greja :rolleyes:
Failen på 150 skyller vi på radion och hans homoerotiska lekar :D

spoon
2011-06-14, 17:03
Ojojoj! 150kg. Det är grejer det :)

Stark!

filmjölk
2011-06-14, 17:53
Tackar gott folk! jag är helnöjd. Nu är de flesta av målen jag satte upp när jag startade journalen redan nådda, inte 100 i axelpress men det känns alltför avlägset. Förslag på nya mål som jag inte kan idag men som inte ligger ljusår i framtiden för en gammal gube?

Vunnis föreslog 3*3 på 135 i bänk. Det känns rimligt. jag skulle även vilja ha ett max att sikta emot, fast inte i bänkpress. 150 är rätt stort för mig, nästa stora steg efter det blir 200 och det kommer jag aldrig klara ändå, så vad sägs om 150 i smalbänk? rimligt? 140 ligger jag på i dagsläget.

Rikard Jansson
2011-06-14, 18:02
150 fu-bänk!

filmjölk
2011-06-14, 21:48
150 fu-bänk!

Ooooh macho! Det skulle vara ballt att lyfta! Det siktar vi på!

Spartansk
2011-06-14, 23:06
Har du filmjölk? Jag får slumpen...

filmjölk
2011-06-16, 17:07
dagens, axelaturen samt latsulaturen

axelpress med stång; värmde på 20, 30, 50, 50 Kändes tungt o jävligt, svag idag.

3*3 på 80kg

dito med hantlar, 1*10 på 27kgs, 2*6 på 31kgs

sidolyft 3set

baksida axlar sidolyft 3set

hantelrodd 3*10 på 42kgs
latsdrag 3*10
pullups 3set
roddmaskin 3*15

Magnus Larsson
2011-06-16, 22:18
Hej filen, tittade in här och ville bara säga att du hade en trevlig träningsjournal. /Magnus

filmjölk
2011-06-16, 23:02
Hej filen, tittade in här och ville bara säga att du hade en trevlig träningsjournal. /Magnus

Man tackar!

filmjölk
2011-06-17, 14:01
Dagens, lite bänk och armar. megauberdiscokombination.

FU bänk med halvsmalt grepp, värmde på 20, 30, 50, 90
110kg på

9, failade på 10 fick lyfta ner på magen sit-upsa mig upp och marklyfta tillbaks
8 failade på 9, samma procedur
8 fail på 9.

tre Hybrisbommar på raken.

dips 3 set, 15, 9, 9 stelt, ovant, klumpigt och smärtsamt

3 set enarm hantelext.
3 set stående ext. med stång

3 set preachercurl med ez
3 set preachercurl med hantel
3 set alternerande hantelcurls
3 set conc curl

Rikard Jansson
2011-06-17, 14:48
Ah, hybrisbom. Jag känner igen det :D Brukar kunna lösas med ett rejält jävla rövlyft ^^

filmjölk
2011-06-20, 12:47
hehe vi är lite lika på den punkten Rickard:) man tror man skall lära sig sina begränsningar, men man gör det aldrig.

Dagens, rygg+genomblödning för ben (fortfarande ont :/ ) ((Förtjänar ingen ledsen smiley, för det är bara benpassen som blir lidande))

Rumänska marklyft (nåja, marklyft, utan att bullra)
20, 60, 60, 60, 90, 120

150*6
150*6
170*3

Breda pullups 3 set

stångrodd på 90, 100 och 110

smala pullups 3 set

2 set lårcurl, 2 set benspark, 2 set vadpress, 2 set gynstol, 1 set böj med bara stången.

filmjölk
2011-06-21, 13:54
dagens. pre-workoutmeal, 3 hof och lasagne med vitlök (måste ha doftat wunderbaum på gymmet)

pecs und bajseps

FU-bänk (värmde på 20, 50, 50, 80, 80)
120*7 snortungt
130*3 hyfsat snortungt
140*1 med stopp
145*1 med stopp aptungt

fu-smalbänk
120*3

hantelpress 42+6kgs manscheter 2 set

maskinpress 3 set

ez-curls 5set

conc. curl 4 set

chin-ups 1 set med hela 2 reps:)

filmjölk
2011-06-22, 13:27
idag blev det axlar+rygg

Axeluppvärmning i Branch Warren style

Pbn (press bak nacke)
60*en hel drös
70* en något mindre drös
80*2
70* ganska få
60*bra mycket färre än vad mitt ego ville

sidolyft 5*10 11kgs

Rodd i bröststödd maskin, fullt mag (denna maskinen är väldigt lätt)
10*10

tack och hej, på återseende, trevlig midsommar. Nu blir det inte mycket träning på en vecka eller så.

filmjölk
2011-06-27, 12:40
Det bidde ett pass idag iaf:)

ben och rygg tränades

ickebullrande marklyft värmde på 20, 60, 60, 90, 120

150*5
160*5
170*4

3 set breda pull-ups

3 set shrugs på 120kg, lite för tungt för både grepp och trapz, stod mest och gned könet mot stången

3 set smala pullups

5 set benspark

3 set vadpress

spoon
2011-06-27, 12:46
145 i FU-bänk! Då är du inte långt borta från det nya målet och inge vidare på att använda benen i vanlig bänk :D

filmjölk
2011-06-28, 17:30
145 i FU-bänk! Då är du inte långt borta från det nya målet och inge vidare på att använda benen i vanlig bänk :D

hehe, nä jag ligger som en skvätt diarré på bänken så jag är nöjd att få ut 5kg av att ta ner fötterna:)

dagens, pecs+ biceps

Fu bänk 20, 30, 50, 50, 80,

120*5
122,5*5
125*3
127,5*3
130*seeeeeg 3:a

bröstpressmaskin, 10*10 @ fullt mag med kort setvila

5 set axoncurls

filmjölk
2011-07-11, 20:37
Länge sedan jag tränade nu, först ryggont, sedan feber, sedan bröllopsfest (firade 11 år som gifta jag och min älskling...borde haft det förra året men blev detta året istället)

Inledde min comeback med pecs und lats!

FU-bänk
20, 50, 50, 80, 100, 120

130*3
140*1 seg rep
140*1 klen men det kanske kommer
120*3 med 3s stopp varje rep
105*6 med 3s stopp varje rep

armhävningar med Vunnislastade vikter på ryggen, denna är jobbig

+30, drop till 15, drop till 0
2* +45 drop +30 drop 15 drop 0. Vunnis sa att det iaf gick snabbt i rörelsen nedåt. Tur att man har en mage som tar emot som en airbag i golvet när man inte orkar hålla emot.

lutande hantelflyes 2 set

pull-ups 3 set*9, 6, 5

6 set rodd i maskin

filmjölk
2011-07-12, 20:30
dagens, rygg and lår.

Rumänska marklyft (20, 50, 80)

120*10
150*5
170*2

stångrodd från golvet, med ryggen paralell med golvet
90*6
100*5
110*2 (lite för tungt)

enarmsrodd med 32kgs kb
3*10

täta pullups
6,6,3 lite för trött, var stark upp till 90 grader i armbågsleden, högre upp var snortungt

benspark, 8 set :)

filmjölk
2011-07-13, 21:45
dagens triceps o axlar.

press, sittande.

värmde på 20, 60, 60, 80

90*0 :)

äsch bajs samma, lika bra att reppa lite
3set på 60kg

upright row
3 set på 40kg

sidolyft i cable 3 set

tric pushdowns 3 set

smalbänk 3 set, 110, 120 och avslutade med 130*2

enarms hantelextension 5 set

filmjölk
2011-07-15, 19:47
idag blev det pecs och biceps

snedhantel värmde på 11, 15

46*8
48*7, 7, 3 Kändes knas i handleden sista
42*7

bänkpress
120*4,4
130*1,1
100*? ganska få:)

5 set alternerande curls
3 set conc curl

Vunnis
2011-07-15, 19:59
48*7, 7, 3 Kändes knas i handleden sista


Jag såg bara två. :MrT:

filmjölk
2011-07-18, 18:27
Jag såg bara två. :MrT:

ja du, det kanske var två? Obekvämt set, manschetterna liksom knölade sig uppåt och jag kunde inte ha handlederna som jag ville.


Iaf, dagens. Benpass!

Benpress 2 uppv set
3set på patetisk vikt

benspark 3 set patetisk vikt

rumänska marklyft, inga remmar, ville inte ha mixat grepp, så svårt för greppet
3 set på 120, 6-7 reps/set sen ville inte händerna mer

3 set gms på patetisk vikt

3 set benspark (igen!)

3 set vadpress i benpress på halvlam vikt.

Vunnis
2011-07-18, 18:32
3 set gms på patetisk vikt


gms...?
Var det tuuusen miljojjnär människor där idag? =/

filmjölk
2011-07-19, 10:46
gms...?
Var det tuuusen miljojjnär människor där idag? =/

Gms är goodmornings. Du står som i knäböj, fast fäller fram ryggen istället för att böja på benen. Mycket obekväm och tråkig övning. jag körde den mest för att marklyften blev skräp utan remmar.

Närapå tuuusen miljojnäär igår, hoppas det är bättre idag.

Vunnis
2011-07-19, 12:33
Gms är goodmornings. Du står som i knäböj, fast fäller fram ryggen istället för att böja på benen. Mycket obekväm och tråkig övning. jag körde den mest för att marklyften blev skräp utan remmar.

Närapå tuuusen miljojnäär igår, hoppas det är bättre idag.

Jahaja. Skriv det då för tusan. *rolleyes*

Det verkar så! Jag var där och tränade och blev överlycklig över hur lugnt och fint det var. Det var ett lag som bytte om och dom uppförde sig! Kan du tänka dig?! Jag hörde till och med en av dom viska! Det är bannemej helt otroligt *cupid*

Vunnis
2011-07-19, 13:57
Ah. Kaoset kom när jag började jobba. Nu är allt som vanligt.

filmjölk
2011-07-19, 14:00
Ah. Kaoset kom när jag började jobba. Nu är allt som vanligt.

laga middag, äta, städa, syns ikväll:)

filmjölk
2011-07-19, 23:00
Lyfte lite skrot idag 8eller igår beroende på om jag skrivit klart inlägget)

FU bänkinen
20, 50, 50, 80
120*5, 5 med stopp i sista settet
130*2, 1 med 3s stopp fail på andra i andra settet
140*fail, vaffan, illa
105*5, 3 3s stopp

dips 5 set

conc curl 5 set

alt curl 4 set

omv curl 1 set

shadowfire
2011-07-19, 23:10
fubänkar på 145 och sittandes axelpressar på 80 utan ryggstöd.. u mad bro'? :D
ser ju fan bra ut, inte illa pinkat för att vara gubbaträning. :thumbup:

filmjölk
2011-07-20, 13:31
fubänkar på 145 och sittandes axelpressar på 80 utan ryggstöd.. u mad bro'? :D
ser ju fan bra ut, inte illa pinkat för att vara gubbaträning. :thumbup:

Man tackar:) (Dessutom axelpressas det ju 90kg...ibland) Vikterna är ok i pressövningarna, men jag är hemskans svag i resten. Jag har ett hemligt mål med pressandet med. Jag vill pressa mer än Hurril i något:) det är ett livsmål. "Förr" låg vi rätt lika i den typen av övningar men nu får jag tokstryk i alla mina "paradgrenar", och det är hans svagaste kroppsdelar, och vi är i samma ålder. Kan han så kan jag, mot 171kg i bänk!

Vunnis
2011-07-20, 13:34
Du väger väl ganska mycket mindre än honom?
"Men det spelar ju ingen roll, bara den absoluta vikten spelar roll!"
Okej.
Vad curlar karln då? Kanske lättare att slå honom där? :D

filmjölk
2011-07-20, 13:56
Du väger väl ganska mycket mindre än honom?
"Men det spelar ju ingen roll, bara den absoluta vikten spelar roll!"
Okej.
Vad curlar karln då? Kanske lättare att slå honom där? :D

Spelar ingen som helst roll:) Varken han eller jag är såpass feta (än) att vi har ett decimeterlager fläsk på bröstkorgen att korta ner ROMen med. Han är avsevärt längre, har lååång lyftväg så det är snarare jag som har en fysiologisk fördel trots lägre vikt.

Curls får jag nog först sikta in mig på dina vikter i innan jag ger mig på hans :D Äsch där är jag totalt chanslös iaf, både mot dig och med största sannolikhet Hurre med.

filmjölk
2011-07-21, 21:20
Dagens. pecs and lats

bänkpress med långa stopp (4sek)

20, 50, 50, 80, 120

140*1
145*1
147,5*faiiil

fu, mgrepp 120*3, 3

80*? många

snedbänk
80*? många
90*? ett antal
100*? få
110*1
80*10 rejält Robbancolemanstylee på sista 3

rodd i maskin, fullt mag
10*10


Dagens andra pass, kördes löpning, på väg från gymmet, c.a 200m sprint efter glassbil (uppskattad tid 22sek :D ), Köpte en låda laktosfri sandwich. :/

filmjölk
2011-07-22, 22:29
dagens axlar, armar, lite latsdrag


uppv.
sittande axelpress utan stöd 31kg*6

med stöd 34kg*6

42kg*alldeles för toongt

22*ganska många

pbn (press bak nacke)
60*6,6
70*2 obehagligt toongt, vågade inte chansa

smalbänk
100*6
110*4
120*2
130*1

pushdowns 2 set

enarmscurl i cable 3 set

conc curl 3 set på 13kg :) (hyfsat många reps, robbancolemanstylee)

latsdrag 3 lätta set bak nacke, bakåtlutat, smalt

Blev lite distraherad av Vunnis, då han pratade om utlösning samtidigt som jag skulle smalbänka. Dessutom svettades jag ut en kvinna med page (på bänken, igår såg svettavtrycket ut som Me Gusta! memen)

Vunnis
2011-07-22, 22:54
Man hör vad man vill höra och pratar efter eget förstånd (pun nååt intänded) *rolleyes*

filmjölk
2011-07-25, 22:31
Man hör vad man vill höra och pratar efter eget förstånd (pun nååt intänded) *rolleyes*

:)

Dagens rygg and ben

bullerfria marklyft 20, 60, 90

120*10
150*5
170*3 inte så jättetungt men svår flatulens under settet

pendlayrodd, dropsettat med shrugs
90*mellanmånga*en del
100* *
110* *

pullups, svag idag 7, 5, 4

baksida axlar (känns i rhomboideii) i maskin 3 set

8set benspark

Färdig ledig klar!

filmjölk
2011-07-26, 15:58
Dagens, skriver fort innan matlagning:) Lite filmande av Vunnis idag med, dyker kanske upp såsmåningom

failbänk med fötterna uppe och stopp
20, 60, 90, 90, 120

140*1 fail på andra
145*fail
120*3
130*2
105*5

5set disco cross

10set blandad kompott för biceps

Vunnis
2011-07-26, 16:02
Jag slänger upp dom när jag kommer hem ikväll, du kan väl påminna mig genom PM eller nåt om det tar för lång tid. Jag är varken känd för att vara snabb eller ha bra minne. ^^

Vart det inte mer än 2 fail-set förresten? ;)

filmjölk
2011-07-26, 16:46
Jag slänger upp dom när jag kommer hem ikväll, du kan väl påminna mig genom PM eller nåt om det tar för lång tid. Jag är varken känd för att vara snabb eller ha bra minne. ^^

Vart det inte mer än 2 fail-set förresten? ;)

hela jag är en fail, men "bara" 2 set failades det på, tror jag...finns ju på film. kanske fail i 130 settet med?

Krampus
2011-07-26, 16:47
:)
170*3 inte så jättetungt men svår flatulens under settet


Går att lösa med en ordentlig propp.

Vunnis
2011-07-26, 16:49
hela jag är en fail, men "bara" 2 set failades det på, tror jag...finns ju på film. kanske fail i 130 settet med?
Tror det...? Äh! Vi får se.

Vunnis
2011-07-28, 10:52
Här haru lillen!
Viktigaste klippet först!
SwRny7m_GHg

Vunnis
2011-07-28, 10:55
Sen vare nå' bänkkraffs *rolleyes*

a-7YYLs6pkM
wSVrd0fy_e0
NHab3-VhUZY
LXev04a9HU8
kStPH2h5oKQ

filmjölk
2011-07-28, 11:15
Tusen tack Patrik!

filmjölk
2011-07-28, 17:50
dagens pec and lats like a baws!!

bänk20, 60, 60, 90, 90

125*6
140*2
140*1
120*5
120*4

3 set pullover

2 set flies

3 set grekisk rodd

3 set latsdrag

2 set vgrepp pullups

2 set pullover

filmjölk
2011-08-01, 21:16
usch o fy, måndag. Måndag=bendag. Skjuter jag upp det blir det inte av, så lika bra att få det avklarat så tidigt i veckan som möjligt.

Böj, stång, 60, 60, 60, ville mest känna på övningen jag inte kört på länge, så ganska lätta vikter, men svettades som en gris iaf.

90*3
100*3
110*3
120*3

svettigt, stelt, skavde på min solsönderbrännda rygg.

gms 60*10

benspark 5*20

alldeles för uttråkad för att köra ngt mer.

filmjölk
2011-08-04, 06:10
i brist på träning har jag ritat en bild;

filmjölk
2011-08-04, 17:23
Dagens, pecs mit delts und käse eine gewichtheber bitte

bänk 20, 50, 50, 80, 80, 120

130*3
135*2+1 failade på tredje, klent
140*1
145*1

fu, semismalt, överdrivet långa stopp
120*3

enarms hantelaxelpress, för att Vunnis tvingade mig h,v
37*1*1
40*1*fail
32*många*många för att mobba vunnis lite
35*många*många för att mobba Vunnis lite till
37*3,3

sidolyft 5 set

liggande ghey-flies 5 set

Vunnis
2011-08-04, 17:39
32*många*många för att mobba vunnis lite
35*många*många för att mobba Vunnis lite till


Jävla. Nedrans! *grr27**grr*:(*cry*

filmjölk
2011-08-09, 13:01
dagens, jobbat natt, inte sovit:)

ben och rygg

benspark 3*20
utfall 2 set
rumänska mark 120*10, 150*5
vadpress i benpress 3*20

stångrodd 90*10, 100*8, 110*5
breda pullups 6,5 lpöqqqqöööösvag
latsdrag 3*10
rodd i maskin 2*15

filmjölk
2011-08-10, 10:47
dagens, pecs and lats like a baus

Bänk, halvsmalt grepp, 20, 20, 50, 50, 80

5*5 på 120kg. Visst det gick, men sista repsen i tredje settet och framåt var seg. inte bra.

cablecross 5 set

5 set latsdrag
5*15 rodd i maskin

filmjölk
2011-08-11, 17:01
Dagens. axlar, traps och biceps

branch warren style uppv.

militärp 60*10 70*7 80*3. bra på 60 o 70, men på 80 hade jag fått pushpressa om jag hade velat ha upp en 4:a. För ett tag sedan SATT jag ner och pressade 80*4. inrte bra.

framlutande axelflajss
11*10, 13*10, 16*10

upright rows
30*10, 35*10, 40*10

stångshrugs
90*10, 120*10, 120*10

hantelshrugs
3*10 på 42kgs

alt. hantelcurls
22*9, 24*9, 26,5*6

conc curls enarms
13*10, 21*6, 21*6

rephammerhurl i cable
3*10

filmjölk
2011-08-13, 14:29
Dagens. Pecs och triceps. Kände mig väldigt stark idag, men seg, långsam och stel. Stelstark. Sengångarstark.

Bänk, fu med överdrivna stopp 3-4 sek.

värmde på 25, 25, 55, 55 och 85

105*5 många fler i "tanken", kändes som papper, men gick ändå långsamt
115*5
125*4 fortsatt seg. Tror faktiskt att jag hade kunnat en femte rep med.
130*3
135*2
140*1

Helnöjd, bra lyft, massiv pump i tuttulaturen, bra vikter, dock lite konfunderad av att jag inte fick fart på stången, ens på mitt lättaste set.

Rejäl incline 60grader kanske, snedh.press
29*10
37*7
29*10

flajsande
1 set många reps

enarms tricepsext. med hantel 10 set/arm med varierande vikter 11-19kg.

filmjölk
2011-08-16, 18:33
Första träningsdagen på veckan, bendag....det finns inget hopp, det finns bara krig, en hjältes väg är en snårig stig etc.

böj. fyfan jag verkligen avskyr böj

20, 60, 90

120*1
130*3
140*1 grund, skev och ful, och då talar jag inte bara om utförandet utan även mitt lyte
130*1
100*5

gående utfall (tog en skivstång och körde utanför gymmet coleman-style!)
2 set

benspark 3 set

vadpress 2 set


rodd i maskin fullmag
10set*11reps 1set 8sista) med 15 reps på fullmag+5 reps på lättare vikt. vansinnesmjölksyra, inte så schöönt!

mikaelj
2011-08-16, 18:34
Nu har du missförstått det hela. Knäböj och Raubtier är veckans höjdpunkt!

rooz
2011-08-16, 18:36
Filmjölk (Silmjölke??) Keep teh förbannat roliga inlägg up. Jag skrattar lika gott varje gång:D

filmjölk
2011-08-17, 08:06
Nu har du missförstått det hela. Knäböj och Raubtier är veckans höjdpunkt!


:) Knäböj är veckans lågpunkt. Raubtier är bra, men texterna är väl inte helt upplyftande, så de passar bra till mentaliteten jag har när jag knäböjer. Arg, ledsen och bitter.


Filmjölk (Silmjölke??) Keep teh förbannat roliga inlägg up. Jag skrattar lika gott varje gång:D

Tackar roozen!



Idag skall det bänkas! (FU med låånga stopp, om ett par timmar) Hoppas på sengångarstyrkan idag med.

filmjölk
2011-08-17, 13:27
Bänk och press!

lite axelvärmning

fu bänk 3-5sek stopp 50, 80, 120

140*1
142,5*1
145*1
147,5*1

vanlig bänk touch and go
120*5

sittande axelpress med stång utan ryggstöd
60*5
65*5
70*4
75*3
80*2

plana hantelpressar, inte kört denna på evigheter, vingligt, fult, och ofrivilliga robbancolemanreps av någon anledning, trött i triceps?

42*6
42*6
42*6
32*10
32*10

axelpress i maskin 5 set

filmjölk
2011-08-18, 11:10
gymmet stängt till femton, var ändå tvungen att träna fm. Så vad fick jag göra då? jo, i närheten av gymmet finns ett "utegym" med några monterade stockar man kan axelpressa (bebisvikter för att vara ärlig) samt ett par pull-up ställningar, så det fick bli pullups.

Totalt 20 set, några set med en sten som jag höll fast mellan benen som extravikt. Sista 6-7 seten var rent brutala, tunga 2 och en halvor på bara kroppsvikten :D

filmjölk
2011-08-21, 15:55
Så ruggigt imponerad av de klassiska lyftarna, så det fick bli bänkpress med stopp på stevebc-vikter (haha kopiera vikter på något annat av delmomenten?...knappast :) )

värmde 20, 60, 60, 90, 120

130*1
140*1
145*1

inte så farligt, men han är välförtjänt av en tribute.

fu 2 set; 120*5, 5

hantelpress fu

43*7
44*7
46*5
48*4

sittande hantelpress utan ryggstöd
27*7
32*4

magliggande hantelroddar 3 set

baksida axelflajs 2 set

enarmsrodd snett uppifrån i cable 2 set

omv cablecurl 3 set

filmjölk
2011-08-24, 16:51
dagens ben o rygg

bullerfri mark 20, 50, 80set in set m pullups

125*10 + ett gäng pullups
135*10+ett gä'ng pullups
145*8+ett mindre gäng pullups

stångrodd set in set m pullups
85*10+ett fåtal pullups
95*8+få pull-ups
105*3+få pullups

benspark set in set med tjockis pullups 3 set av varje

2 set vadpress

10min cardio i concept roddmaskin (yehaaa!)

filmjölk
2011-08-25, 16:31
Bänk o biceps.

fu bänk m 3 sek stopp (ny favoritvariant)

20, 60, 60, 90

120*5
125*3
130*2
135*2
140*1
120*3
120*3
100*5
105*5

1 set cablecross

5 set enarms curl i cable

5 set conc. curl

11minuter cardio på motionscykel

filmjölk
2011-08-28, 13:26
Sonntags drening
FU-bänk m 3 sek stopp - igen, lite seg, så passet gick därefter.

20, 60, 90, 120

130*3
140*1 fail på rep 2
145*fail

vanlig 120*5
fu 120*3

bröstpress i maskin, 1 set

tric. pushdowns 4 set

1arms kb press med 32kg 3 set/arm

2 set sidolyft

3 set alt. hantelcurls på 21, 24 resp 27kg

2set omv stång curl på 22,5

filmjölk
2011-08-28, 19:33
körde även cardio. 14min crosstrainer:)

filmjölk
2011-08-29, 14:17
ben, rygg, cardio

3*20 i benspark
3 set frontböj på 60kg, räknade inte reps, men krångligt och stången vill gilda ner på ena sidan
3 set vadpress
3set stångrodd på 90*10, 100*10, 110*7
3 set latsdrag
6set facepulls

15min crosstrainer

filmjölk
2011-09-03, 12:00
Vart magsjuk, men jaja första övningen gick ok

fu bänk 3 sek stopp, 30, 70, 100

130kg 3*3

110kg * 7, 6

3 set sittande axelpress på 70kg, 7, 5, 5 blääääh

lite flyesande i 3 set, trött gick hem

filmjölk
2011-09-05, 13:47
Ny träningsvecka, frångick min plan om att alltid köra benpasset först då jag har chans att få ett nytt jobb imorgon, och har ingen lust att stappla in på stela ben och se bajsnödig ut (jag brukar få träningsvärk efter benpassen) under anställningsintervjun.

Pecs, delts bis and tris :/

Fu bänk, stopp på sista reppet i varje set (c:a 3 sek)

120kg 5*5 tung, svettigt, jobbigt, men fyfan vad bra att klara det.

Körde axelflyes emellan bänksetten med 10kgs viktplattor 5*15

triceps pushdowns i superset med cable curls 5 set av varje

cardio: 15min på stationär hoj

filmjölk
2011-09-06, 19:35
Ben o rygg. blä och blä.

benpress 3*12
vadpress 3*12
enbens benspark 3*12
raka mark 120*10, 130*10, 140*8

Pullups 7,7,4
stångrodd 90*10, 100*10, 110*6
Baksida axel/rhomb-tjofräs 3*12

2min cardio på crosstrainer :D :D

Vunnis
2011-09-07, 20:17
2min cardio på crosstrainer :D :D
Lagom! Det är snällt att du lyssnar på mig tycker jag! :D

filmjölk
2011-09-10, 15:05
Lagom! Det är snällt att du lyssnar på mig tycker jag! :D

hahaha.

dagens lollande

uppv

militärpress 80kg*4, 4, 1 (lol på sista)

fu bänk med 3 sek stopp
120*6, 130*3, 140*1

smalbänk, fu, med 3s stopp
120*2,2,2

sittande axelpress m hantlar
27*10, 32*8

liggande hantelpressar
32*10, 42*6

1h tric ext med hantel
13,5*10 16*8 varenda rep ful stel och kändes fel

lollande i 5 set

ingen jävla cardio.


Just det mätte mig på nån slags maskin som talade om hur fet jag är. jag är fet. Tydligen är jag även ganska mager på armarna enligt maskinen vilket var roligt, så om du är kannibal och vill äta fettsnålt och bara har mitt kött att tillgå skall du ge dig på mina armar:) Och det finns mycket kött på armarna enligt maskinen med (då jag bär runt på typ 7kg kött i varje arm), så det är nog en ypperlig proteinkälla.

30% BF hemskans fet man är. men nästan 80kg LBM vilket är lite coolt.

rooz
2011-09-10, 15:07
Du & jag filmjölken. Dock är du stark:D

filmjölk
2011-09-10, 15:16
Du & jag filmjölken. Dock är du stark:D

hehe tackar. Dock är jag väldigt klen i benen, det är bara i överkroppen jag är någotsånär.

chickenleg
2011-09-12, 13:43
Helt klart kolozzeums roligaste journal!



Roligt pass, har även noterat att jag lyfter bättre utan att tagga till innan, istället för att peppa upp mig gör jag mig deprimerad, intalar mig själv att det inte spelar någon roll och jag kommer ändå inte kunna lyfta vikten, och visualiserar att jag misslyckas kapitalt och blir hånad, då går det riktigt bra. Gjorde så innan pb:et och innan 180kgs marken

Ovanstående är ju genialt, men ska man skratta eller gråta?:D

filmjölk
2011-09-13, 12:08
Helt klart kolozzeums roligaste journal!



Ovanstående är ju genialt, men ska man skratta eller gråta?:D


Man tackar:)


Idag vart det inte ben, fast jag borde. Känner att träningsmotivationen idag var allt annat än på topp. fick bli rygg-mage-biceps istället, samt cardio. (Tränar man cardio behöver man väl inte träna ben? :/ )

Stångrodd från golvet, värmde, sedan:
90*10
92,5*10
95*12

crunches emellan rodden 3*20

Shrugs
100*många
110*många
120*en del fula, det vill sig inte riktigt på denna vikten, får inte upp axlarna så högt och gnuggar mest organet mot stången istället för att lyfta vikten.

sit-ups emellan shrugs-setten i 3*20

smala pullups i 3 set: 8, 4,4

Latsdrag 3*10 på en rätt ok vikt.

curls i cc med ett skevt handtag i 3 set

omv curl med stång 3 set

enarms conc curl, så mycket pump att det var obehagligt att räta ut armen, så topp-halvor i 3set/arm med 16kgs hantlar

16min crosstrainer



Imorgon, då jäklar skall det fu-bänkas för kung och fosterland!

Vunnis
2011-09-13, 12:12
det vill sig inte riktigt på denna vikten, får inte upp axlarna så högt och gnuggar mest organet mot stången istället för att lyfta vikten.

Då har vi ju samma könssjukdomar du och jag! Vad mysigt. :)
Mer shrugs (och barholds) för din del kanske? Så du i alla fall slipper remmarna i marken när du värmer, men slipper träna så tråkiga greppövningar.

Angel
2011-09-13, 13:13
Hey, både jobbar i vården och bor på Hisingen och tränar förmodligen på Backaplan?? Roligt, vet inte exakt hur du ser ut men om jag tycker mig se dig så bli inte förvånad om jag hälsar.

Vunnis
2011-09-13, 13:17
Dumt att träna på backaplan när det finns närmre ställen. *rolleyes*

Angel
2011-09-13, 13:51
Dumt att träna på backaplan när det finns närmre ställen. *rolleyes*

Whoot? Vet ju ej exakt var han bor?

filmjölk
2011-09-13, 13:56
Whoot? Vet ju ej exakt var han bor?

Jag bor och tränar i Tuve:) (Om allt vill sig väl så jobbar jag snart i Tuve också :D )

filmjölk
2011-09-13, 14:00
Då har vi ju samma könssjukdomar du och jag! Vad mysigt. :)
Mer shrugs (och barholds) för din del kanske? Så du i alla fall slipper remmarna i marken när du värmer, men slipper träna så tråkiga greppövningar.


Haha du behöver inte vara nervös. Jag är HIV-testad (Gjorde jag efter att ha blivit biten i armen av en AIDS-sjuk patient), vaccinerad mot Hepatit och har vart med samma kvinna och ingen annan sedan 1998.

Greppet verkar hålla någotsånär på 120...men trapzen vill inte riktigt lyfta vikten så högt.

Angel
2011-09-13, 14:00
Tuve, där 17-bussen stannar. Jaja.

filmjölk
2011-09-13, 16:48
Tuve, där 17-bussen stannar. Jaja.

Japp, the end of the rainbow:) Men jag har tidigare tränat på Sportlife backaplan, fast då hette det N-ergy.

filmjölk
2011-09-14, 12:00
dagens. bänken gick illa.

fu bänk 3 sek stopp
värmning

132,5*3 så jäkla tungt att jag tappade allt självförtroende

sket i den övningen körde lite vanlig touch and go bänk, fötterna nere, bara reppade på.

120*7,6,5 (gissar)
110*8,7 (gissar)

hantelflyes 2 set

maskinpress 2 set

drag till hakan 3 set

sittande axelpress 60*7, 70*5, 80*2

frenchpress 2 set

enarms hantel ext. 2 set

filmjölk
2011-09-16, 19:11
Nämen, bidde det FU-bänk med 3 sek stopp igen? Ja, det bidde det!

20, 50, 50, 80, 120

132,5*3 LIGHT WEIGhT! NUTTIN BUT A PEANUT!
135*3 snortungt:)
137,5*2 fail på tredje
140*1 bara för att
vanlig jävla gymbänk
120*5 trött och mör som smör som sig bör för en stör(d)

vanlig sned hantelpress
46*5
48*5
42*9

Triceps Pushdown aus der stricht cable
2 set*10 repetischone bitte, arbeit macht gewichtheber aus der käse.

10 blandade set biceps. Biceps har börjat bråka, gör ont, känns stramt och svagt.

2 promenader*35min tidigare under dagen.

filmjölk
2011-09-19, 14:22
Tredje gången gillt med bänkpressande:)

Testade att köra vanligt idag, med kort stopp, kändes ovant, svårt att lyfta av (wtf?) etc

värmning

135*2
137,5*2
140*2 inte så komfortabelt lätt som jag trodde innan

fu med 3 s stopp
120*3
125*3
130*3 tungt som attan

hantelpress42kgs*9, 6, 5

lutande flyes 3 set, armhävningar med fötterna uppe 3 set, armhävningar 3 set, plana flyes 3 set. Uberpump. Körde även lite blandad mage i 7 set mellan seten.

filmjölk
2011-09-20, 11:01
Dagens axlar+ rygg...benpassen lyser med sin frånvaro:)

värmning

upright rows 40*10, 45*10, 50*10

stångrodd 90*10, 95*10, 100*10

smala latsdrag 3 set, enarms rodd med kb 4 set, drag bak nacke 3 set, facepulls 4 set

filmjölk
2011-09-21, 14:04
Armpass

smalbänk

120*5
120*5
130*3
130*2

alt. curl
23,5*10
23,5*10
26*8
26*8

4 set frenchpress, 4 set rephammercurl, 4 set hantel ext, 4 set enarmscurl i cable

Mystiskt värk i båda bröstmuskelfästena. Gör ont att kontrahera, och smalbänken känndes obekväm pga detta.

Landström
2011-09-21, 15:03
Tuve, där 17-bussen stannar. Jaja.

Har för mig att buss 34 gick dit... :)

shadowfire
2011-09-21, 16:07
var i bröstmuskelfästena värker det? ut mot axeln till?

förbaskat goa bänkar iaf, både de bredbänkarna o smalbänkarna. :thumbup:

filmjölk
2011-09-21, 16:59
var i bröstmuskelfästena värker det? ut mot axeln till?

förbaskat goa bänkar iaf, både de bredbänkarna o smalbänkarna. :thumbup:

Japp, ut mot axeln. och man tackar! Vanliga bänken känns lite knas fn. tror det beror på allt stoppande med fötterna uppe.

Har för mig att buss 34 gick dit... :)

Hahaha...det var säkert 15, kanske 20 år sedan linje 34 lades ner. Men buss 17 går samma väg.

Vunnis
2011-09-21, 17:51
Nu tog du i! Jag har åkt 34an, och tycker fortfarande att det är 34an som går här ute ibland, så så längesen kan det inte ha varit?

Landström
2011-09-21, 17:59
Hahaha...det var säkert 15, kanske 20 år sedan linje 34 lades ner. Men buss 17 går samma väg.

Hehe 1997-98 åkte jag 34:an dagligen och då gick den mellan Östra sjukhuset och Tuve. Dock åkte jag aldrig själv så långt som till Tuve. :)

filmjölk
2011-10-02, 15:45
Inte tränat på evigheter, jobbat vart sjuk, (är fortfarande sjuk men bajs samma)

Komma-igång-pass för överkroppen

Bänk, fu 3s stopp
120*5
130*3
140*1
130*3
120*5

Inte så himla allvarligt, bara sista setet var grisigt.

5 set enarms axelpress med kb, 5 set latsdrag, 5 set curlande

filmjölk
2011-10-06, 16:26
Usch och blev inte mycket komma igång där inte, får döpa dagens till underhållspass, fast med undermålig underhållning. Öroninflammation (wtf trodde bara bebisar fick det), 38,6graders feber, halsont, hosta, trött efter jobbet (ja jag går till jobbet sjuk, det är Borgarnas fel!)

FU-bänk med 3s stopp. med feber kände jag mig redan varm och svettig så lyfte bara lite på 50kg som värmning :D.

130*3
132,5*3
140*1

smalbänk
120*4
110*4

axelpress med hantlar
27*10
32*5

tric extensions 3 set

pullups 3 set 6,4,4 lawl!

3 set conc curl

2 set 21:an

legoknekten
2011-10-07, 17:57
Detta var nog en utav de roligaste träningsjournaler jag har läst, keep up the good work! Speglar som ryker av kettlebells och kungfu konster med skivstänger :)

phrack
2011-10-08, 10:48
Filmjölk, dina inlägg är anledningen till att jag besöker kolo nuförtiden *cupid* Haft några funderingar på att starta en blogg eller liknande? Kanske bara för att sammanställa poster och så? Hare

filmjölk
2011-10-08, 14:53
Oooh man tackar legoknekten och Phrack*cupid**cupid*

Idag var det återigen ett sjukt slarvpass. Fortfarande feber. Men helt ärligt, som heltidsarbetande småbarnsförälder blir det inte mycket egentid. Min egentid blir på gymmet, utan gymmet, ingen egentid. Så jag undrar om inte den mentala belöningen uppväger skadorna man riskerar av att träna sjuk?

Öfverkroppen.

Touch and go bänk, värmde på 20, 60, 90
120*9, helnöjd med det setet, men trött och en oroväckande hög puls.
130*4

Mådde inte så bra efter detta, men lollade igenom överkroppen (bröstpress, axelpress, facepulls, enarmsrodd, tricepspress, cablecurl) med lite lätt maskinträning.

filmjölk
2011-10-10, 22:07
Urk så jävla sjuk... öronen susar, näsan rinner, kroppen gör ont, halsen känns som jag svalt sandpapper och tempen visar på 39,5.

filmjölk
2011-10-15, 15:36
En vecka sedan sist. Jaja, på´t igen.

Pecs and lats

hantelpress 42kgs hantlar i 3 set*? reps
set in set med:
dubbel hantelrodd 42kgs 3*?

FU-bänk 120kg 3*5
set in set med pullups, 8, 6, 4

Gheyhantelflajs på snedbänk i 3 set, set in set med 3 set smala latsdrag

2 set sit-ups.

filmjölk
2011-10-16, 15:08
Dagens axlar, armar

sittande axelpress 60*10, 80*3, 60*10
sidolyft 11kg 3*10

enarms tricext 13*10, 16*10, 18,5*6
liggande extensions med hantlar 16kg 3*10

hantelcurls 22kg 2*10
26kg 1*7

preashercurls m hantel 13kg 3*10 (denna kändes obekväm, stram och ont)

2 set crunches på boll

filmjölk
2011-10-17, 17:55
dagens, benpass(!!!!) och rygg

benpress 3 set
knäböj 3 lätta set (60, 90 resp 100kg)
benspark 3*10

stångrodd 90*8, 90*8, 100*8
latsdrag 3*10
magliggande hög rodd 3 *10 på 26kgs hantlar

crunches 3*15

filmjölk
2011-10-20, 19:03
Veckans andra och sista pass. Nästa träning blir förmodligen måndag, om jag inte är för trött (skall jobba 06:45-21:00 fre+lö+sön...Borgarnas fel!)

fu bänk med 3s stopp

50, 80
130*3
140*1 papper
142,5*1 papper
120*3
120*3

enarmspress med 32kgs kb i 5 set

blandad kompott av biceps vid hantelstället i 10 set

filmjölk
2011-10-24, 18:01
Dagens, delts and pecs bro

Vunnis var på gymmet idag, så blev lite extra tjöt, filmade han lite (på hans begäran, inte snuskgubbe-style!) så ett långt pass.

Militärpressar värmde lite med silverhantel samtidigt som jag åt en proteinbar - Multitasking! sedan lite på 50

80kg*3
82,5*3
85*1
87,5*fail

clean and press (varje rep från golvet)
50*5
60*5
70*5 puh, pust, pes
80*1

sittande axelpress m hantlar i paralellt grepp
26*ett gäng
29*en drös
32*få
34*1

alternerande stående hantelpress ( :/ )

13*många
23*många

Liggande hantelpress
42*6 lol snortungt efter axelpressarna
30*skamligt få
30*skamligt få

lutande hantelpress
42*5 seeega
30* patetiskt få

crunches 2set*20

press bak nacke 50kg*vet ej, slarvset

1*1 ryckböj med kvastskaft

1*1 ryckböj med tom stång och tungan utanför i koncentration. svår övning


kul pass, Vunnis tvingade mig att ryckböja vilket gjorde ont i precis hela kroppen, fasen vad okoordinerad jag är, det är svårt. Massor av axelpressar, och lite bröstpressar idag, vanligtvis kör jag tvärtom om det är pecs/delts, men det var kul med fokus på något annat än bänkpress följt av lite slams som jag brukar göra.

olle111
2011-10-24, 18:05
För jävla starka millisar! Kan förstå att boobsen är lite halvt sega efter det. lulz

Ser ut som du är för jävla starkt i övrigt med! Nice work brah

filmjölk
2011-10-25, 12:48
För jävla starka millisar! Kan förstå att boobsen är lite halvt sega efter det. lulz

Ser ut som du är för jävla starkt i övrigt med! Nice work brah

tackar tackar! Jävla stark för övrigt vet jag inte:) Jag är hyfsat stark i överkroppen...men benen o spec vaderna är legendariskt klena:)

dagens, massiv träningsvärk i axlarna idag. lats, biceps, mage, samt lite bänk bara för att.

stångrodd från golvet 100*8
105*8
110*6

pullups 7,7, 3 :/

latsdrag bak nacke 3 set

alt. hantelcurl
21*18 (9/hand)
23,5*18
26*10

ez-curl med ryggen mot stolpe
37*10
42*10
47*5 + 3 (klev iväg från stolpen o svingade lite sista 3)

preachercurl m hantel, enarms
18*6,6
21*6, 6
23,5*1 o en halv, 1 o en kvarts

3*15 sit-ups

fu bänk m 3 s stopp
130*2 snortungt idag
140*1

handikappsbänk med 3s stopp :) låg raklång helt platt med fötterna rätt ut.
120*3
130*1
135*1
137,5*phail

filmjölk
2011-10-29, 12:16
dagens, kände på bänkuppvärmninegn att jag var väldigt svag, så gjorde lite annorlunda

fu bänk m 3s stopp
50, 90, 120

130*3 okomfortabelt tungt

sket i den och körde snedbänk, en övning jag är ovan vid
90*en drös
100*?
110*3
120*1
110*3
100*?
90*en drös

1 set flyes

7set enarmsrodd med 32kgs KB+silverhantlar på
32*10
38*8
44*6
46*5
44*6
38*8
32*10

2set latsdrag

1 aet crunches

1 set sit-ups

filmjölk
2011-10-30, 15:46
Usch och fy, alla tråkiga övningar i ett och samma pass.

bullerfri Mark 20, 50, 80

120*10
150*5
170*2
180*1 bananrygg av nån anledning, hade tänkt mig en tvåa men sket i andra reppen
120*10

benspark 5 set

böj
80*8
90*8
100*7

lårcurl 2 set

pullups 3 set, 6,6,5

filmjölk
2011-11-01, 19:29
OH YEAH WARRIOR-STYLE!!! MUSCLES, BELLYFLAB AND TATOOOOSSS! PECS, DELTS AND TRICEPS LIKE A BAUS!!! (no homo)


Eller inte.

Udda bemanning på gymmet ikväll, fullt av tjejer i olika åldrar, en av damerna körde riktigt snygga ryck (till skillnad från mina stelspastiska rörelser, eller Vunnis kräla omkring på golvet som en skadeskjuten kråka - varianter på övningen), överdrivet djupa böj, explosiva frivändningar, massa kettlebellövningar, det var intressant att studera, hon tyckte nog jag var lite creepy som kollade så mycket..men var mest intressant att se en dam på gymmet som tränade på det sättet) men jaja, nog om det mitt pass var såhär:

LUTANDE DUMBELL PRESSAHS GANGSTAH STYLEEE
44*8
46*8
48*6
46*6
44*5

FLAT BENCH DUMBELL PRESSAHS 42KG DUMBELLS IN YOUR FACE!!! FU HATERZ!!!

42KGs i fem set, kanske 8-10 reps i första sedan färre

ILL STICK A FKN LIGHTSABER UP YO ASS SHOULDER PRESSES
60*8
70*4
80*1

SIDE LATERALS UTILIZING TRAPEZOIDS!!! SICK! SICK! SICKENING!!
10kg 2 set 15 reps

TRICEPS EXTENSIONS ONE ARM WITH DUMBELLL. BEWARE BITCH! BEWARE OF THE WHITE LORD SWEDTARD! IM A WARRIOR!!!BLOOD GUTZ IRON AND TATOOOS TRAINING IN STYLEEE CIGARS AND GRILLZ BIAYAITCH!
13kg 5set/arm 10 reps

Morrris
2011-11-01, 19:31
Är det Hackstait eller zonecapone som skriver?

filmjölk
2011-11-01, 19:48
Är det Hackstait eller zonecapone som skriver?

Det är Jason Genova, Zone Capone och Hackstait som gemensamt kapat detta konto.

filmjölk
2011-11-06, 12:49
Dålig träning denna vecka, blir dålig nästa med (jobbar för mycket nästa vecka)

dagens överkroppspass, skulle vart benpass men pallar fan inte.

fu-bänk med 3s stopp 50, 80, 80
120*5
130*2 detta var löjligt tungt av nån anledning (jag är klen)
110*8

frenchpress 3 set

handikappsbänk med 3s stopp
120*2
130*2
120*3

smala pullups 6,6,4

rodd med hantlar
26kgs*20
42*10

framlutande sidolyft
11kgs*10

enarms scottcurls m hantel
16kg*10
18kg*10

enarms hammerlcurls med kettlebell (vingligt, jobbigt för mina frökenhandleder)
12*10
14*6
12*10

filmjölk
2011-11-08, 19:27
Dagens Tourettes

Vanlig jävla bänkpress med 3s stopp, så inte så jävla vanlig för djävulen, fan helvete jävlar.

50, 90

130*3
130*3
130*3 och en halv. Kändes jävligt lätt, men satana perkele det var det inte. Efter tredje reppen tänkte jag "FAAAAN VAD STARK JAG ÄR!!! JAG GÖR EN FYRA!!!" men det gick åt helvete, fastnade halvvägs.

Handikappsbänk

120*2
125*2
130*2 BAJSTUNGT!

enarms pressar med KB-helvetes ***
24kg 2*10/arm sug röv.

dips 2*10, SKITRÅKIG IDIOTÖVNING HATAR HELA MÄNSKLIGHETEN!

Latsdrag. Jag är övertygad om att det finns ett latsdrag i HELVETET. Precis bredvid gayböjburen, IKEA, ULLARED och Sysofos och hans jävla backe och stenbumling.

4 set*vem bryr sig? Inte jag!

curls med kettlebells i sex (6) set.

Jobbar hela veckan lång, ingen rast, ingen ro, bara kämpa, ingen glädje bara gno. Dyster melodi, ingen munter sång.

Spartansk
2011-11-08, 19:31
Haha, den här journalen var rolig ju! Iofs, borde inte blivit förvånad, med tanke på dina andra poster.

Den här journalen får nog bli den första jag följer regelbundet, med undantag för några tjejjournaler jag följer i fåfängt hopp om att det ska postas fysikbilder.

mikaelj
2011-11-08, 20:01
Ett alldeles utmärkt pass, bevisligen.
Postat via en mobil enhet

filmjölk
2011-11-10, 15:32
Haha, den här journalen var rolig ju! Iofs, borde inte blivit förvånad, med tanke på dina andra poster.

.

man tackar! alltid kul att roa folk!

Ett alldeles utmärkt pass, bevisligen.
Postat via en mobil enhet

Nåja, det var halvdant och bittert.


dagens överkroppspass.

One more for dinner this evening? You rang? Mmmmh unannounced visitors? Preparations must be made.

Vunnis var på gymmet idag, alltid kul att träffa Vunnis. Han filmade lite samt försökte para ihop mig med sin mamma av någon underlig anledning(?) Vill Vunnis verkligen ha mig som styvfar? Nåja, Vunnis mamma är en väldigt trevlig dam, men jag är lyckligt gift, så jag avböjde erbjudandet.

snedhantelpress värmde på 11kg

42*5
42*6

Tungt idag! Tror jag låg lite konstigt.

Handikappsbänk med stopp, värmde på 50 och 80, finns på film.
120*4
130*2
140*1

enarmspress med kettlebell i 2 set/arm (finns på film)

enarms tric extension med hantel på 14kg, 16kg och sist på 18,5kg

latsdrag
80*10
100*10

Pullups* 5 och en halv, samt en 5:a i andra setet (finns på film)

scottcurls med KB i 2 set 16 resp 18kg (lättaste setet på film) så jäkla funktionellt att köra discoövningar med KBs:)

alt. hantelcurl i 2 set (film)

disco i cable i 3 set.

Vunnis
2011-11-10, 15:57
Erbjudandet kvarstår om du hittar nåt bra användningsområde för'na! :D
Hon kan baka goda bullar!

filmjölk
2011-11-14, 14:44
Vunnis har åkt iväg, så jag får vänta ett tag på filmer:)

Trött efter mycket jobb,


dagens pass; ben och pecs

böj 3 set @ patetisk vikt

utfall 2 set

benspark 2 set

benpress 2 set

handikappsbänk m stopp 120*4 130*2

fu bänk med stopp o axelbrett grepp 130*2 130*2 120*4

flyes 13kg 2*20

situps 3*10

filmjölk
2011-11-15, 14:59
Latissizoids, deltozoids och lite bicezoids.

Sittande axelpress utan ryggstöd set in set med pullups
60*10 / 7
70*7 / 5
80*3 / 5

stångrodd set in set med enarms kb pressar, räknade inte så noga
32kgs kb, 90, 100, 110 kg stång 3 set av varje övning.

axelpress i maskin set in set med rodd i maskin 3 set av varje c.a 15-20 reps/set

2 set curls med kettlebell:) 14 resp 20kg.

POOPOZAURUS!

filmjölk
2011-11-19, 13:34
Löpvecka 4 av 3. Högintensitet. Medeldensitet. Abnormalitet.

tid: 1h xx minuter. totalt lyfta kg: xxx? skattning: mjuk och nedsatt styrka i i rectum men hög flexibilitet, något mörkfärgad faeces, sladdrig i gluteus internuus.

Pectoralis, biceps brachii, triceps brachii.

paralympic benchpress 3 ct pause at bottom in the bottom to the bottom in the bottom.

warmup 50*10 @5
50*10 @5
90*5@5

worksets
120*6@10
130*2@8,75
140*1@9,25

regular fkn gymbench, no pause, no bounce, touch and go. You touch my tra-la-la-la.
140*2@9,5
120*6@9

Triceps pushdowns 5 set

Diverse curls 10 set

Vunnis
2011-11-21, 23:06
Filmlar!

I0TjNmJG4Fs
-yfYOnIDvNM
nSnpig5mIjU
JpzO4xkyPWk
0XknZHvUP1E

Vunnis
2011-11-21, 23:07
kNEHzN-4dMw
RlnaTvKnHX8

Eh... Tydligen bytte den inte namn på dom när jag bytte namn på dom. Det var ju... festligt.
Nåja. Du får överleva!

filmjölk
2011-11-22, 11:14
Tusen tack Vunnis. I owe you a proteinbar!

filmjölk
2011-11-24, 20:50
Dagens pecs, delts, tricepzoids

bänk med stopp 50, 90

120*8 nöjd som fan
125*5 inte speciellt nöjd, fusk med stoppen med
130*3+fail på fjärde, vingelgristungt
135*1
140*1
142,5*1
145*0 lawl

Militärpress
60*8
70*6
60*9

Enarms axelp med KB
3set på 32kg.

triceps extensions med en hantel på 13,5kg i 7 set

filmjölk
2011-11-25, 16:10
Rögg o bicäps

rodd med stångjävul
90*16
110*8
120*3

+chins, curls o annan skit.

filmjölk
2011-11-27, 15:19
Dagens pass. Jag körde första halvan av passet med farsan, och Pt:ade honom. Han är relativt nyopererad, och får inte belasta eller sträcka magmuskulaturen något speciellt mycket pga risk för bråck. Men han vill och behöver komma igång med styrketräning för resten av kroppen. Så det blev lite anpassade övningar i ett försiktigt helkroppspass, då vi kör varannat set.

Benspark 3*15 på fullt mag
Lårcurl 3*15

enarmsrodd med 32kgs KB 3*15/sida
sidolyft 13,5kg 3*15
enarms conc. curl 16kg 3*12/arm
Liggande skullcrushers, incline bänk 13,5kgs hantlar 3*15
bröstpress i maskin, fullt mag 3*15

Sen cyklade farsan hem, så jag passade på att träna lite övningar jag inte vågar låta han utföra.
paralympic bänk med stopp 60, 90
120*4
130*1
140*fail. ILLA!!! fan vad uselt.
110*4

incline hantelpress med stopp
42*6
42*6
30*10

enarms tric extensions /hand
13,5*10
16*10
13,5*12

böj :) (bara för att demonstrera "Helt tom i huvudet"-teknik för Vunnis)
100*2

alt. hantelcurls 16kgs hantlar
2*10

dubbelhammercurls 16kgs hantlar
3*10

KB enarmspress över huvudet 32kg
2*3/arm

(mera) dubbelhammercurls 16kg
2*10

Angel
2011-11-27, 15:24
Filmjölk är verkligen the shiet--omomomonomnomn.

filmjölk
2011-12-03, 13:51
Filmjölk är verkligen the shiet--omomomonomnomn.

gnnnn...ja det är gott.


dagens pass

tränade med farsan

benspark 3*15
lårcurl 3*15

enarmsrodd m. 32kgs kb 3*15
sidolyft m 13,5kgs hantlar 3*10
conc. curl 16kgs hantel 3*10

bröstpress i maskin 3*15
skullcrushers m 37kg stång incline bänk 3*10

militärpress 50kg*10
60kg*10 lite fulfusk

filmjölk
2011-12-04, 12:20
dagens, så gott som identiskt med gårdagens. fast avslutade med 3*6 på 110 i bänk

filmjölk
2011-12-06, 13:43
Dagens....hmmm repetition av Lördagen igen...men annorlunda bänk.

FU touch and go
110*8
120*7
130*3
140*1

filmjölk
2011-12-07, 19:23
Dagens. Min son har nästan växt fast i mig, så han började gråta när jag skulle iväg och träna, han ville inte vara hemma med sin mamma, "Lukas också träna!" "Lukas också följa med" "Lukas träna med pappa!" etc etc. Så för att göra mig ännu mer impopulär bland gymmets personal och medtränande tog jag med min treåring till gymmet för ett snabbpass.

Latsdrag 3*10 på 80kg
maskinrodd 3*15 på hela magget
smala pullups 6,6,4

alternerande hantelcurl 1 set på 26kgs hantlarna.

Lukas skötte sig över förväntan, men trots detta så purknade tjejen som stod i kassan lite lätt på mig.

filmjölk
2011-12-08, 12:52
Öfverkropp, tränade med farsan

Bänkinen med perkele kaxi sekundinen stoppinen

60*10
110*8 Kändes lätt
120*6 att 10kg till kan kännas som om man ligger under en treplansvilla är underligt.
130*3
140*1
145*1 rep med rövlyft. ILLA!

sidolyft 3*15 10kg
triceps ext. 3*15 13,5kg.

Enarmsrodd med KB i put a KB on my KB so i could lift a KB while lifting a KB
32+8kg*?
32+10*?
32+12*?
32+14*?

enarmscurl över bräda 3*15 på 13,5kg.

filmjölk
2011-12-13, 20:34
Jobbat, haft höstblåsor. Det är svårt att träna bra mer än en halv vecka i taget:)

Dagens Presspass

fu bänk med stopp 20, 50, 90

120*7
130*3
140*1
110*5 extralånga stopp
110*5 extralånga stopp

sittande axelpress, ryggstödspremiär - kändes helt fel, men men
80*3
80*3
70*5
70*5
70*5 blev kaxig och försökte på en 6:a men gick åt helsefyr

Snedhantelpress
35*10
37*8
42*5 lawl kleeen

sittande hantelpress
26*8
26*9

enarms tricespress med hantel
5*10 på 10kg. Tokpumpf!

Lucipha
2011-12-14, 13:17
Skön journal och trevlig attityd :hbang: Det påminner lite om hur kolozzeum kändes för snart tio år sen innan det blev populärt att vara dryg och nedlåtande så ofta som det går. Sen är det alltid kul med fler föräldrar som delar med sig av sina liv :)

filmjölk
2011-12-15, 12:50
Skön journal och trevlig attityd :hbang: Det påminner lite om hur kolozzeum kändes för snart tio år sen innan det blev populärt att vara dryg och nedlåtande så ofta som det går. Sen är det alltid kul med fler föräldrar som delar med sig av sina liv :)

tackar Lucipha! Hur är det med Honn (ni var/är väl polare?) nu för tiden?


dagens pass, tränade med min pappa.

benspark 4 set
lårcurl 3 set
knäböj 3 set@patetisk vikt med patetiskt utförande, sista settet hamnade på film! När min gode vän Vunnis orkar lägga upp kan ni skratta med eller åt mig.

tricepspress 3*15 med 13kgs hantlar
bänk FU med något som kanske kan definieras som stopp, fast troligtvis är alldeles för kort. kändes obehagligt tungt i första setet, ovanligt lätt i andra (kunde säkert gjort en till), och tredje hamnade på film!
112,5*5
122,5*5
132,5*2
sidolift 3*12 med 11kgs

enarmsrodd med kbs 4set (2:a setet på film)
dubbel hantelcurl 16kgs hantlar 3*8, försökte vara riktigt anal och köra överdrivet strikt.

Lucipha
2011-12-15, 15:28
tackar Lucipha! Hur är det med Honn (ni var/är väl polare?) nu för tiden?

Har inte täffat honom sen jag bodde i umeå tror jag. Jag är tyvärr väldigt dålig på att hålla kontakten med människor jag inte träffar regelbundet. Jag tvivlar däremot inte på att han fortfarande är snuskigt grov.

Tränar du också här på hisingen?

filmjölk
2011-12-15, 15:56
Har inte täffat honom sen jag bodde i umeå tror jag. Jag är tyvärr väldigt dålig på att hålla kontakten med människor jag inte träffar regelbundet. Jag tvivlar däremot inte på att han fortfarande är snuskigt grov.

Tränar du också här på hisingen?

Japp, på världens minsta gym, i Tuve.

filmjölk
2011-12-26, 16:51
Dagens...var ett tag sedan

bänk 120*8, 130*3, 140*2

9set blandad pectulatur

12 set rygg

3 set militärpress.


blääääh. Slutar journalera ett tag nu, så kommer inte att skriva mer i tråden, men fortsätter träna.

mikaelj
2012-04-16, 20:15
Mer journal!

Vunnis
2012-04-16, 20:19
Gårdagens:
Bänk och biceps

Häromdagen:
Bänk upp till 150. Fail på 152.5.

filmjölk
2012-04-18, 18:11
Jag failade för att Vunnis envisades om att nypa mig så att jag fick blåmärken på båda triceps innan jag skulle lyfta! Antingen skall Vunnis envisas med att misshandla mig, eller så skall Melinda kittlas. Det är svårt att träna i den miljön!

Men varför bumpa min gamla journal?