handdator

Visa fullständig version : Påverkan på kreatinkinasaktivitet, volym och träningsvärk av vilolängd mellan set


King Grub
2011-04-14, 08:53
PURPOSE: To compare differences between two different rest interval lengths between sets on the volume completed, muscle damage and muscle soreness during a resistance exercise bout.

METHODS: Twenty-eight healthy sedentary men (18 ± 1 y old) volunteered to participate in this study and were divided into the 1 min (1RI; n = 14) or 3 min (3RI; n = 14) rest interval length between sets. They were submitted to maximal voluntary isometric contraction strength (MVC) and then performed a resistance exercise protocol constituted for three sets of biceps curl at 40% of MVC with 1 min (1RI group) or 3 min (3RI group) interval length between sets. Each bout was performed to voluntary fatigue and the workout volume completed was calculated. Subjects provided blood samples before each bout, and at 24, and 48 h following exercise to evaluate serum CK activity. Muscle soreness was analyzed through visual analog scale, which was presented to subjects before first bout, immediately after exercise protocol and at 24, and 48 h following exercise.

RESULTS: The results demonstrated that the subjects with longer rest intervals provide greater workout volume as expected, but there were no differences in serum CK activity and muscle soreness between groups.

CONCLUSION: Training with highvolume, low-intensity resistance training, exercising with short rest intervals does not appear to present any additional challenge to recovery in untrained subjects.

Int J Sports Physiol Perform. 2011 Mar;6(1):118-27. Rest interval between resistance exercise sets: length affects volume but not creatine kinase activity or muscle soreness.

Pawen
2011-04-14, 12:17
Om jag förstod det rätt så var alltså dem otränade från början? Hursomhelst verkar det enligt denna forskning fördelaktigt att vila lite längre för volym alltså, synd att det inte gjordes på en vältränad grupp. Tack för läsningen :)

hejhopp79
2011-04-14, 12:26
Står ju "sedentary men", så japp.

knix
2011-04-14, 13:08
"Om man vilar längre mellan seten så orkar man fler reps men får lika mycket muskelskada och träningsvärk" ??

= bättre (tidseffektivare) med kortare vila??

Eddie Vedder
2011-04-14, 13:10
= bättre (tidseffektivare) med kortare vila??

Ja fortare går det. Men prestationen var ju sämre också. Så det är ju frågan för vad du anser vara effektivt.

knix
2011-04-14, 13:36
Ja fortare går det. Men prestationen var ju sämre också. Så det är ju frågan för vad du anser vara effektivt.

Ja, frågan är om en bättre prestation innebär bättre träningseffekt. Väntar man en timme mellan seten så presterar man väl ännu bättre...men de hade, om jag förstod rätt, mätt upp att muskelnedbrytningen var lika stor i båda fallen.