handdator

Visa fullständig version : Ser det här bra ut?


Tsandell
2011-04-13, 20:26
Hittade ett träningsprogram på en väldigt bra hemsida, med väldigt många medlemmar. Anledningen till att jag inte kan skriva vad sidan heter är för att den sidan säljer kost tillskott och sist jag länkade en sådan sida blev jag varnad :P

Armprogram 1

Smalbänkpress 3x4-6
Kabeldrag över huvudet 2x8-12
Pushdown 2x15
Skivstångscurl 3x4-6
Växlande hantelcurls 2x8-12
Kabelcurls 3x15
Underarmslyft med skivstång 5x25

Ser detta bra ut? :)

mikaelj
2011-04-13, 20:30
Någon har knåpat ihop ett armprogram genom att göra en lista på alla maskiner och skivstångsövningar man kan göra på gymmet.

kottovic
2011-04-13, 20:31
Varför envisas man med att ha många övningar?

Inge Enveten
2011-04-13, 20:31
Ser okej ut om du är ett IFBB proffs med tiotal träningsår i bagaget. För en steroidfri nybörjare blir det betydligt bättre med halverad mängd övningar och set

Tsandell
2011-04-13, 20:33
Kan ni inte lägga upp ett bättre program istället för att bara klaga? :/ Jag vill ju ha konstruktiv kritik som kan hjälpa mig med mig träning.

mikaelj
2011-04-13, 20:35
Du frågade bara om hur programmet såg ut. Vi svarade. Ställ bättre frågor istället.

* z_bumbis nybörjarprogram
* Stronglifts 5x5
* StartingStrength

Träna på något av dem i 1-2 år och återkom. (har jag inte sagt det till dig tidigare?)

cero
2011-04-13, 20:37
* z_bumbis nybörjarprogram
* Stronglifts 5x5
* StartingStrength

Detta rekommenderas.

JiZZiE
2011-04-13, 20:39
Varför envisas man med att ha många övningar?

Hur många övningar är lagom om man kör ett pass med två muskelgrupper då? :)

Tsandell
2011-04-13, 20:40
Då får jag väl sätta ihop ett eget program då.

cero
2011-04-13, 20:42
Då får jag väl sätta ihop ett eget program då.

Ta ett bra och beprövat program som är färdigt istället. Att göra ett själv om man inte har koll blir ofta väldigt dåligt.

Har du tittat på de tre program som det tipsas om i Mikaels inlägg?

Joe Hardgainer
2011-04-13, 20:42
Varför alla dess krumelurövningar?
Tycker att övningar som chins och dips kan utgöra en stor del av armträningen , om inte allt. Bara o hänga på vikt och jobba sig uppåt. När du börjar kunna reppa på +30 kg i respektive kommer nog armarna att ha växt lite.

Fartman
2011-04-13, 20:45
Men vafan, så jävla mycket är det inte.. 7 set triceps och 8 set biceps + 5 set underarmar..
Fokusera på att köra tungt i dom viktiga övningarna, dvs smalbänken och skivstångscurlen. Resterande övningar kan du med fördel fokusera på tempo och pump, där behöver inte vikterna alls vara speciellt tunga.
Antar att det är en egen armdag det där men att du tränar övriga kroppen också.

EDIT: Och ni som tipsar honom om att typ inte alls träna armar specifikt, hur går eran egen armträning? Jag hatar själv armträning och vill inte lägga speciellt mycket tid på det men med facit i hand har jag aldrig sett någon med riktigt bra armar som inte heller lägger ner ganska mycket jobb på just specifika armövningar..

Hatwalker
2011-04-13, 20:50
Är själv nybörjare och tränar på Strongliftschema, trivs grymt bra med det. Du kan säkert lägga in en specifik biceps och tricepsövning som lite extra om du vill.

Jag tror (med tyngd på tror dårå) att så många övningar på bara armar är överdrivet. Nån biceps/tricepsövning plus det armarna arbetar i basövningarna räcker nog gott och väl.

Kom i kontakt med SL via Kolozzeum efter jag tränar lite över en månad lite planlöst och ovisst, och att ha ett fast schema med stadiga ökningar är sjukt motiverande.

Joe Hardgainer
2011-04-13, 20:53
EDIT: Och ni som tipsar honom om att typ inte alls träna armar specifikt, hur går eran egen armträning? Jag hatar själv armträning och vill inte lägga speciellt mycket tid på det men med facit i hand har jag aldrig sett någon med riktigt bra armar som inte heller lägger ner ganska mycket jobb på just specifika armövningar..

Armträningen går bra. Körde specifika armövningar någon gång i julas senast p.g.a julbordstryck och discohumör. Sen dess har jag hållit mig till supinerade chins och dips med påhäng. Funkar ypperligt

Flonkz
2011-04-13, 20:58
Finns inget schema som är "bra".. Träna tungt, ät, ät mer och sov!

hugok
2011-04-14, 09:14
Jag får väl svara lite mot strömmen. Jag har märkt att många övningar fungerar bra för att bygga just armar, både styrka och volym. Programmet ser rätt bra ut. Jag fick väldigt positiva resultat av Ehrling Wahlgrens armprogram där det är mycket fler övningar än detta programmet. Jag kan dock inte svara på om det är något för nybörjare, men jag gissar att samma princip borde vara bra för nybörjare.